Με εφαλτήριο την επικείμενη 86η ΔΕΘ ενεργοποιείται το Μακεδονικό Σήμα «Μ MACEDONIA THE GREAT» για την κατοχύρωση των μακεδονικών brands, επωνυμιών και προϊόντων των επιχειρήσεων της Μακεδονίας έναντι των κενών που σηματοδότησε η Συμφωνία των Πρεσπών όσον αφορά τον συγκεκριμένο τομέα.
Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]
Με εφαλτήριο την επικείμενη 86η ΔΕΘ ενεργοποιείται το Μακεδονικό Σήμα «Μ MACEDONIA THE GREAT» για την κατοχύρωση των μακεδονικών brands, επωνυμιών και προϊόντων των επιχειρήσεων της Μακεδονίας έναντι των κενών που σηματοδότησε η Συμφωνία των Πρεσπών όσον αφορά τον συγκεκριμένο τομέα.
Στην 86η ΔΕΘ, όπως επισημαίνει στη «Ν» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων ΣΕΒΕ, Συμεών Διαμαντίδης, θα αρχίσει η λειτουργία του Γραφείου («Help Desk») του «Μακεδονικού Σήματος» στο πρώην Περίπτερο του ΕΟΔΥ, κάτω από την αίθουσα εκδηλώσεων «Αιμίλιος Ριάδης» για 12 μήνες.
Παράλληλα, προσεχώς αρχίζει καμπάνια ενημέρωσης των επιχειρήσεων όλης της Μακεδονίας, δηλαδή των επιχειρήσεων των Περιφερειών Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, καθώς και των δύο μακεδονικών περιφερειακών ενοτήτων (Καβάλας και Δράμας) της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, όπως και των Επιμελητηρίων της περιοχής, ενώ επίσης θα «τρέξει» πρόγραμμα επικοινωνίας του Μακεδονικού Σήματος εντός και εκτός συνόρων, με κύριες αγορές στόχους καταρχάς τις ΗΠΑ και τον Καναδά και έμφαση επίσης και στις ευρωπαϊκές αγορές.
Το Μακεδονικό Σήμα, το οποίο έχει κατοχυρωθεί στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO-εδρεύει στην ισπανική πόλη Αλικάντε), θα ενσωματώνεται από τις μακεδονικές επιχειρήσεις στις συσκευασίες, λογότυπα, επιστολόχαρτα και άλλα στοιχεία επικοινωνίας. Το όλο εγχείρημα, που αποτελεί συνεργασία του ΣΕΒΕ με τον ΣΒΕ, έχει ενταχθεί στην Πράξη «Ανάπτυξη Μηχανισμού Υποστήριξης της Εξαγωγικής Ικανότητας και Εξωστρέφειας της Βόρειας Ελλάδας», του Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014 - 2020», με δημόσια δαπάνη 1,954 εκατ. ευρώ.
Όπως σημειώνει, μάλιστα, ο κ. Διαμαντίδης, στόχος είναι το εν λόγω σήμα να υιοθετηθεί από όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις. «Επιδίωξή μας είναι τα 25 εκατομμύρια των επισκεπτών που έρχονται τη χώρα μας να συνηθίσουν να το βλέπουν παντού, σε εστιατόρια, ξενοδοχεία κ.ο.κ. και να μάθουν ότι το προϊόν που φέρει το μακεδονικό σήμα είναι ελληνικό προϊόν, όπως επίσης και όταν επισκέπτονται τα ράφια των σούπερ μάρκετ των χωρών τους να γνωρίζουν ότι προϊόντα με το μακεδονικό σήμα είναι ελληνικά προϊόντα».
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΣΕΒΕ και του ΣΒΕ, οι ελληνικές εταιρείες ή προϊόντα που φέρουν τον όρο «Μακεδονία» ή τον επιθετικό προσδιορισμό μακεδονικός-ή-ό ή άλλα παράγωγά του ανέρχονται σε περίπου 4.000. Αρκετές, βέβαια, εξ αυτών είναι εμπορικές ή παροχής υπηρεσιών, δηλαδή μη εξαγωγικές. Ωστόσο πολύ μεγάλος αριθμός είναι παραγωγικές και εξαγωγικές, οπότε κρίνεται αναγκαία η υιοθέτηση του σήματος, ώστε να λυθούν στην πράξη τα ελλείμματα της Συμφωνίας των Πρεσπών, που θα μπορούσε λ.χ. να προβλέπει ότι τα προϊόντα της γειτονικής χώρας θα αποκαλούνται «βορειομακεδονικά», ώστε να μην προκαλείται πρόβλημα, αλλά αυτό δεν έγινε.
Στα σχέδια του ΣΕΒΕ επίσης περιλαμβάνεται η σύσταση «Παρατηρητηρίου Σημάτων», μέσω του οποίου θα παρακολουθείται η πορεία όλων των ελληνικών σημάτων, ώστε να γίνονται -όπου χρειάζεται- σχετικές παρεμβάσεις.