Στο πλαίσιο της επίμονης έλλειψης ηλεκτρονικών τσιπ, περίπου 4,6 εκατομμύρια νέα οχήματα πουλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου όλες οι κύριες αγορές σημείωσαν διψήφια πτώση.
Στο πλαίσιο της επίμονης έλλειψης ηλεκτρονικών τσιπ, περίπου 4,6 εκατομμύρια νέα οχήματα πουλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου όλες οι κύριες αγορές σημείωσαν διψήφια πτώση.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 14% στην Ευρωπαϊκή Ένωση το πρώτο εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, ανακοίνωσε την Παρασκευή η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών (ACEA).
Στο πλαίσιο της επίμονης έλλειψης ηλεκτρονικών τσιπ, περίπου 4,6 εκατομμύρια νέα οχήματα πουλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου όλες οι κύριες αγορές σημείωσαν διψήφια πτώση.
Η Ιταλία καταρρέει έτσι κατά 22,7%, η Γαλλία κατά 16,3%, η Γερμανία κατά 11% και η Ισπανία κατά 10,7%. Κοντά στην ΕΕ, η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου υποχώρησε 11,9% την ίδια περίοδο. Ο μήνας Ιούνιος ήταν επομένως ο 11ος μήνας πτώσης στη σειρά, με μείωση 15,4% σε διάστημα ενός έτους στις πωλήσεις στην ΕΕ.
Από την άνοιξη του 2021, η αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη και την Αμερική έχει συγκρατηθεί από μια σειρά υλικοτεχνικών προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης ημιαγωγών. Αυτά τα τσιπ, που παράγονται κυρίως στην Ασία, είναι απαραίτητα για την κατασκευή τηλεφώνων και φορητών υπολογιστών, αλλά και αυτοκινήτων που φέρουν όλο και περισσότερα ηλεκτρονικά.
Με τη σταθεροποίηση της προσφοράς τσιπ, η ACEA προέβλεψε ανάκαμψη στις πωλήσεις αυτοκινήτων το δεύτερο εξάμηνο του 2022, αλλά ο πόλεμος στην Ουκρανία μείωσε αυτή την αισιοδοξία. Παρά την πτώση των στοιχείων των πωλήσεων, οι κατασκευαστές καρπώθηκαν κέρδη το πρώτο τρίμηνο λόγω της αύξησης των τιμών των αυτοκινήτων. Όμως, οι πωλήσεις τους συνέχισαν να μειώνονται τον Απρίλιο.
naftemporiki.gr