Άνοιγμα στην αγορά μεταφοράς containers έκανε ο ναυτιλιακός βραχίονας του Latsco Family Office, με επικεφαλής τον Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση, επενδύοντας σε νεότευκτο ιαπωνικό τονάζ.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιώργου Γεωργίου
[email protected]
Άνοιγμα στην αγορά μεταφοράς containers έκανε ο ναυτιλιακός βραχίονας του Latsco Family Office, με επικεφαλής τον Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση, επενδύοντας σε νεότευκτο ιαπωνικό τονάζ.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», ο όμιλος, ο οποίος παραδοσιακά δραστηριοποιείται στα bulk carriers και tankers, και επεκτάθηκε πρόσφατα και στα gas carriers, συνδέεται με την αγορά containerships που ναυπηγούνται στην ιαπωνική γιάρδα Imabari. Ειδικότερα, φέρεται να αγόρασε τουλάχιστον δύο υπό ναυπήγηση πλοία, ίδιων προδιαγραφών, τα οποία τέθηκαν σε παραγγελία αρχικά από τη Shoei Kisen και θα παραδοθούν το τρέχον έτος.
Μάλιστα, το ένα εξ αυτών, όπως αναφέρει ο οίκος Alphaliner, έχει ήδη ονομαστεί Marla Tiger, όνομα που παραπέμπει στις εταιρείες του βραχίονα, Marla Dry και Marla Tankers.
Το Marla Tiger έχει χωρητικότητα 1.984 TEUs και η αξία του υπολογίζεται σήμερα από 46,9 εκατ. δολ. έως και 55,9 εκατ. δολάρια από την πλατφόρμα MSI Horizon.
Όπως αναφέρει η Alphaliner, η Shoei Kisen, η οποία ενεργεί ως βραχίονας leasing και ναυλώσεων του ιαπωνικού ομίλου Imabari, πραγματοποιεί περιστασιακά resale deals, στα οποία παραγγέλνει πλοία και μετά τα πουλά, νωρίτερα από την παράδοσή τους.
Ναυλομεσίτες αναφέρουν στη «Ν» ότι η Shoei Kisen φέρεται να έχει πουλήσει ένα ακόμη νεότευκτο containership, χωρητικότητας 1.984 TEUs, τα οποίο θα παραδοθεί αργότερα μέσα στο έτος, και συμπληρώνουν ότι ο ναυτιλιακός βραχίονας του Latsco Family Office θα μπορούσε να είναι ο αγοραστής και αυτού του πλοίου, αλλά ακόμη δεν έχει επιβεβαιωθεί κάτι.
Ο κεντρικός άξονας του βραχίονα, η Latsco Shipping, η οποία ιδρύθηκε από τον παππού του Πάρι, καπετάν Γιάννη Λάτση, διαχειρίζεται, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, 26 πλοία, tankers και gas carriers. Νεότερα δημιουργήματα είναι η Marla Dry, η οποία ελέγχει δύο bulk carriers και η Marla Tankers, στον στόλο της οποίας εντοπίζονται τέσσερα δεξαμενόπλοια. Οι δύο τελευταίες λανσαρίστηκαν το 2017 και το 2018 αντίστοιχα.
Παρά την ήπια διόρθωση της ναυλαγοράς των containerships, τα λίγα διαθέσιμα πλοία εξακολουθούν να ναυλώνονται σήμερα με εντυπωσιακά νούμερα.
Η Alphaliner εκτιμά ότι η ναυλαγορά θα παραμείνει ισχυρή τους επόμενους μήνες, λόγω της έλλειψης πλοίων. Από το 2023 κι έπειτα, όμως, οι συνθήκες ενδέχεται να αλλάξουν, καθώς θα καταστεί διαθέσιμος προς ναύλωση στην αγορά ένας μεγάλος αριθμός νεότευκτων πλοίων. Όσο για τα νεότευκτα που αγόρασε η Latsco, δεν είναι βέβαιο αν έχουν ναυλωθεί ακόμη. Ωστόσο, όπως αναφέρουν αναλυτές στη «Ν», τα εν λόγω πλοία, λόγω σχεδίου και προδιαγραφών, είναι ιδιαίτερα «δημοφιλή» στους ναυλωτές και… δεν θα δυσκολευτούν να κλείσουν σε συμφωνίες