Η Wizz Air μειώνει το 5% της χωρητικότητάς της κατά τη θερινή περίοδο για να περιορίσει τον αντίκτυπο της έλλειψης προσωπικού που αντιμετωπίζει ο κλάδος προκαλώντας ταξιδιωτικό χάος στα αεροδρόμια της Ευρώπης.
Η Wizz Air μειώνει το 5% της χωρητικότητάς της κατά τη θερινή περίοδο για να περιορίσει τον αντίκτυπο της έλλειψης προσωπικού που αντιμετωπίζει ο κλάδος προκαλώντας ταξιδιωτικό χάος στα αεροδρόμια της Ευρώπης.
Μετά την ανακοίνωση, οι μετοχές της εταιρείας υποχώρησαν έως και 4,6% το πρωί της Δευτέρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μετοχή της Wizz Air έχει υποχωρήσει περίπου 58% φέτος.
Η μειωμένη χωριητικότητα του low-cost αερομεταφορέα αναμένεται να επιδεινώσει την κατάσταση, αφού εταιρείες όπως η British Airways, η KLM και η Deutsche Lufthansa έχουν ακυρώσει πτήσεις.
Όσον αφορά τα αποτελέσματα, η Wizz Air είπε ότι, μετά την άνοδο των τιμών των εισιτηρίων, αναμένει να παρουσιάσει ένα «ουσιώδες λειτουργικό» κέρδος το τρίτο τρίμηνο του έτους. Ο συντελεστή πληρότητας πτήσεων (load factor)- μέτρο των διαθέσιμων θέσεων που έχει πουλήσει- ξεπέρασε τον Ιούλιο το 90%. Ο αερομεταφορέας αναμένει ότι η υψηλότερη χρήση του στόλου θα συμβάλει στη βελτίωση του κόστους.
Για το δεύτερο τρίμηνο του έτους, η Wizz είπε ότι θα αναφέρει λειτουργική ζημία 285 εκατ. ευρώ. Οι αναλυτές περίμεναν ότι ο αερομεταφορέας θα ανέφερε λειτουργική ζημία 187 εκατομμυρίων ευρώ. Η Wizz αναμένεται να ανακοινώσει τα στοιχεία για τα αποτελέσματά της στις 27 Ιουλίου.
Ο αερομεταφορέας, που εστιάζει στις πτήσεις στην ανατολική Ευρώπη, έχει επίσης επηρεαστεί από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Με μειωμένη ζήτηση για πτήσεις προς την περιοχή, η Wizz έχει αναδιατάξει τη χωρητικότητα σε άλλα μέρη της Ευρώπης.
Σχολιάζοντας οι αναλυτές στο Bernstein, Alex Irving και Clementine Flinois, ανέφεραν ότι η περικοπή στο πτητικό πρόγραμμα της Wizz Air είναι «μικρότερη από τις περικοπές δρομολογίων που έχουμε δει σε πολλές άλλες αεροπορικές εταιρείες, κάτι που είναι λογικό: η Wizz είναι λιγότερο εκτεθειμένη στα αεροδρόμια με τη μεγαλύτερη συμφόρηση, όπου τα προβλήματα είναι μεγαλύτερα». Ωστόσο, οι χαμηλότεροι από το αναμενόμενο ναύλοι το πρώτο τρίμηνο «είναι ένα ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπίσει η διοίκηση», σημείωσαν.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Bloomberg