Γεννήθηκε σε μια φτωχογειτονιά του Μιλάνου και στα επτά του χρόνια κατέληξε σε ορφανοτροφείο, γιατί η χήρα μητέρα του δεν είχε χρήματα για να τον μεγαλώσει. Στα 14 χρόνια του άρχισε να δουλεύει, αρχικά ως μαθητευόμενος δίπλα σε έναν κατασκευαστή εργαλείων και βαφών στη Λομβαρδία.
Από την έντυπη έκδοση
Της Νικόλ Λειβαδάρη
[email protected]
Γεννήθηκε σε μια φτωχογειτονιά του Μιλάνου και στα επτά του χρόνια κατέληξε σε ορφανοτροφείο, γιατί η χήρα μητέρα του δεν είχε χρήματα για να τον μεγαλώσει. Στα 14 χρόνια του άρχισε να δουλεύει, αρχικά ως μαθητευόμενος δίπλα σε έναν κατασκευαστή εργαλείων και βαφών στη Λομβαρδία.
Λένε πως έγινε καλός τεχνίτης κι αργότερα, τη δεκαετία του '60, βρέθηκε σε ένα χωριό των Άλπεων βόρεια της Βενετίας, το Αγκόρντο, όπου άνοιξε ένα μαγαζάκι που κατασκεύαζε σκελετούς για γυαλιά. Τότε ήταν που «γεννήθηκε» η Luxotica, μια μικρή επιχείρηση η οποία είχε 14 εργάτες και στεγαζόταν σε γη που είχε παραχωρηθεί δωρεάν στο πλαίσιο ενός προγράμματος για να τονωθεί η τοπική οικονομία.
Η EssilorLuxotica είναι σήμερα ο παγκόσμιος και αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην αγορά των οπτικών ειδών. Και η καθαρή περιουσία του ιδρυτή της, του Λεονάρντο ντελ Βέκιο, την 1η Ιουνίου και 27 ημέρες πριν ο ίδιος φύγει από τον κόσμο, υπολογίστηκε από Bloomberg Billionaires Index, στα 25,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο Λεονάρντο ντελ Βέκιο, ο άνθρωπος που ταυτίστηκε με το brand Ray-Ban και με τις premium σειρές γυαλιών όλου του πλανήτη, έφυγε χθες από τη ζωή σε ηλικία 87 ετών, αφήνοντας πίσω του μια ιστορία που έγινε θρύλος στο παγκόσμιο επιχειρηματικό στερέωμα.
Η άνοδός του, από το ορφανοτροφείο του Μιλάνου έως την κορυφή της βιομηχανίας οπτικών ήταν μυθιστορηματική, όσο και θεαματική. Η τελική απογείωση ήρθε το 2018 με τη συγχώνευση της Luxotica και του γαλλικού κολοσσού των φακών επαφής Essilor. Τότε ο Ντελ Βέκιο είχε ήδη αποκτήσει τη Ray-Ban για 640 εκατομμύρια δολάρια, όπως και την Oakley, και κατασκεύαζε σκελετούς για τα κορυφαία ονόματα της μόδας, όπως η Armani και η Prada.
Η EssilorLuxotica έφθασε να απασχολεί περισσότερους από 180.000 υπαλλήλους σε όλον τον κόσμο και είναι μακράν η κορυφαία εταιρεία πώλησης γυαλιών παγκοσμίως, καθώς και leader της αγοράς στα είδη πολυτελείας και στην ιατρική τεχνολογία.
Παρά την επιτυχία του, ο ίδιος ο Ντελ Βέκιο έμενε συστηματικά μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Στις ελάχιστες συνεντεύξεις του όταν τον ρωτούσαν ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας του έλεγε: «Πάντα προσπαθούσα να είμαι ο καλύτερος σε ό,τι κάνω, αυτό είναι». Δεν έκρυβε όμως και το κίνητρο που τον έκανε να φθάσει στην κορυφή: «Δεν μπορούσα ποτέ να χορτάσω» έλεγε...