Με στόχο να εστιάσει στις κατασκευές και τις νέες παραχωρήσεις η Άβαξ δεν αποκλείει άμεσα να πουλήσει κάποιες μη βασικές δραστηριότητες και συμμετοχές της προκειμένου να ενισχυθεί κεφαλαιακά.
Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Με στόχο να εστιάσει στις κατασκευές και τις νέες παραχωρήσεις η Άβαξ δεν αποκλείει άμεσα να πουλήσει κάποιες μη βασικές δραστηριότητες και συμμετοχές της προκειμένου να ενισχυθεί κεφαλαιακά.
Τα παραπάνω ανέφερε απαντώντας σε ερωτήματα κατά την τακτική γενική συνέλευση των μετόχων χθες ο εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας Χρήστος Ιωάννου.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα η Άβαξ πούλησε στη ΔΕΗ Ανανεώσιμες πακέτο έργων ΑΠΕ της Volterra, αποκομίζοντας κεφαλαιακό κέρδος 40 εκατ. ευρώ, το οποίο θα ενισχύσει την καθαρή θέση, την κερδοφορία και την ρευστότητα. Αναφορικά με το κομμάτι του retail της Volterra, όπως είπε επίσης ο πρόεδρος της εταιρείας, εξετάζονται οι διαθέσιμες επιλογές.
Εκτιμάται ότι οι μη βασικές δραστηριότητες (non core assets) που αναφέρθηκαν αφορούν συμμετοχές σε ώριμες παραχωρήσεις, όπως είναι οι αυτοκινητόδρομοι, η Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου, οι σταθμοί αυτοκινήτων κ.λ.π. προεξοφλώντας έτσι την αξία τους προκειμένου να απελευθερωθούν κεφάλαια που είναι μακροπρόθεσμα δεσμευμένα.
Ο κ. Ιωάννου ήταν σαφής απαντώντας σε ερώτημα της «Ν» αναφορικά με το αν εξετάζονται και άλλοι τρόποι κεφαλαιακής ενίσχυσης: «για το άμεσο μέλλον δεν σχεδιάζεται Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου αλλά ούτε και έκδοση ομολόγου καθώς το κλίμα στις αγορές ομολόγων δεν είναι καλό. Αν αλλάξει στο μέλλον το βλέπουμε».
Σχετικά με τις υποδομές που έχει αναλάβει στο Ελληνικό οι εργασίες έχουν ξεκινήσει με τον πρόεδρο της κατασκευαστικής, επίσης απαντώντας σε ερωτήσεις, για το τυχόν επιπλέον κόστος να εξηγεί ότι υπάρχουν συμβόλαια και συμφωνίες για τα έργα και τα κόστη τους, ενώ οι σχέσεις των δύο ομίλων είναι πολύ καλές και αν προκύψει πρόβλημα θα διευθετηθεί.
Για το Ελληνικό ο κ. Ιωάννου σημείωσε ότι η Άβαξ ενδιαφέρεται να συμμετάσχει σε οικιστικά projects. Με δεδομένο ότι η Lamda θα προωθήσει επιπλέον αναπτύξεις κατοικιών και αναζητάει συνεργασίες στο development σημείωσε πως «μας ενδιαφέρει και είναι κάτι που θα το δούμε προσεχώς».
Κατά τη γενική συνέλευση ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης ανέφερε ότι γραμμή 3 του Μετρό προς Πειραιά θα παραδοθεί προς χρήση τον προσεχή Σεπτέμβριο, ενώ αναφορικά με τις όποιες καθυστερήσεις στις εργασίες για τη γραμμή 4 είπε ότι είναι ακόμα πολύ νωρίς και είναι δυνατό αυτές να «σβήσουν» κατά την οκταετή διάρκεια κατασκευής του έργου.
Ο κ. Μιτζάλης, απαντώντας επίσης σε ερωτήσεις σημείωσε ότι οι χαμηλές εκπτώσεις που παρατηρούνται πλέον στις προσφορές για τα έργα αποτυπώνουν μια εκλογίκευση (στο παρελθόν οι υψηλές εκπτώσεις οδηγούσαν σε καθυστερήσεις, υπερβάσεις κόστους κ.λπ. και δημιουργούσαν προβλήματα) και βοηθούν στην κάλυψη ποσοστού της αύξησης κόστους υλικών – εργασιών. Τόνισε ωστόσο ότι ακόμα και αν δεν υπήρχε η αύξηση κόστους, θα έπρεπε οι εκπτώσεις να μειωθούν.
Η κατασκευαστική αγορά στο μεταξύ έχει τη διαβεβαίωση του υπουργείου για αναθεωρήσεις συντελεστών για το α’ τρίμηνο του 2022.