Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 21 Ιουνίου 2022 23:22

Ηλεκτροκίνηση: Γερμανία «εκτός» γραμμής ΕΕ - «Όχι» στην κατάργηση των κλασικών κινητήρων

Από την Ημέρα της Γερμανικής Βιομηχανίας έστειλαν τα δικά τους μηνύματα ο καγκελάριος Σολτς, ο υπ. Οικονομικών Λίντνερ και ο Ρόμπερτ Χάμπεκ. «Να αποτραπεί ένα σπιράλ πληθωρισμού» με κάθε τρόπο.

«Από τις 24 Φεβρουαρίου ο επιθετικός πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία θέτει σε κίνδυνο την ειρήνη στην Ευρώπη και το διεθνές δίκαιο. Οι κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας μας βλάπτουν, βλάπτουν τις εταιρίες μας. Αλλά είναι σωστές: η ελευθερία έχει το δικό της τίμημα. Η δημοκρατία επίσης. Και αυτό το τίμημα είμαστε έτοιμοι να πληρώσουμε.» 

Με αυτά το λόγια ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς απευθύνθηκε στους εκπροσώπους του βιομηχανικού κλάδου στο πλαίσιο της Ημέρας Γερμανικής Βιομηχανίας στο Βερολίνο, ευχαριστώντας τους για την στήριξη των έκτακτων μέτρων της γερμανικής κυβέρνησης τους τελευταίους μήνες.

 Για τον καγκελάριο Σολτς, παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις συνέπειές του, οι οικονομικοί και ενεργειακοί στόχοι της Γερμανίας πρέπει να παραμείνουν οι εξής: Πρώτον, η συνεπής μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές, όπως η ηλιακή και η αιολική ενέργεια, κάτι που είναι προς το απόλυτο δημόσιο συμφέρον της Γερμανίας.

Δεύτερον, η μείωση των τιμών ηλεκτρικής ενέργειαςκάτι που αποτελεί προς το παρόν τροχοπέδη για την κατάργηση των ορυκτών καυσίμων αλλά και τον διεθνή ανταγωνισμό.

Τρίτον η επίσπευση των διοικητικών διαδικασιών και η άρση γραφειοκρατικών εμποδίων στον τομέα της ενέργειας.

Τέταρτον η σύσταση διεθνούς ομάδας για το κλίμα στο πρότυπο του G7, η οποία θα διασφαλίζει ότι όλοι οι διεθνείς εταίροι θα δεσμεύονται για την προστασία του κλίματος βαδίζοντας στο μονοπάτι της κλιματικής ουδετερότητας.

 

Ο Λίντνερ για την ηλεκτροκίνηση

 Από την πλευρά του ο υπ. Οικονομικών από τους Φιλελευθέρους Κρίστιαν Λίντνερ εστίασε κυρίως στις υψηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας που καλείται πλέον να πληρώσει ο κλάδος της γερμανικής βιομηχανίας, προτείνοντας αποζημιώσεις προς εταιρείες του κλάδου για το ενεργειακό κόστος.

Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσαν οι δηλώσεις του σχετικά με το μέλλον της ηλεκτροκίνησης, τονίζοντας ότι παρά την στήριξή της, στο μέλλον δεν θα μπορέσει να επεκταθεί παντού. Για τον λόγο αυτό η γερμανική κυβέρνηση τάσσεται κατά μιας de facto απαγόρευσης των κλασικών κινητήρων καύσης. «Αποφάσισα ότι εγώ ως μέλος της γερμανικής κυβέρνησης και εμείς ως γερμανική κυβέρνηση δεν θα υποστηρίξουμε τη σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία» ανέφερε χαρακτηριστικά

 

Χάμπεκ: Η επιστροφή στον άνθρακα

Από την πλευρά του ο Γερμανός υπ. Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ ανέφερε από το βήμα της Ημέρας Γερμανικής Βιομηχανίας ότι η μείωση της ροής φυσικού αερίου προς τη Γερμανία ισοδυναμεί με «οικονομική επίθεση» στη χώρα. Σύμφωνα με τον Πράσινο υπουργό, ο Ρώσος πρόεδρος Πούτιν θέλει να δημιουργήσει στον κόσμο τον φόβο μιας νέας φτώχειας. «Αυτή η στρατηγική δεν θα πετύχει» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με τη σχεδιαζόμενη επιστροφή στον άνθρακα για την παραγωγή ενέργειας, ο Ρόμπερτ Χάμπεκ έσπευσε να διευκρινίσει ότι στόχος της Γερμανίας παραμένει η μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές, με ακόμη μεγαλύτερη υποστήριξή τους.

Πάντως τις προηγούμενες μέρες ο επικεφαλής της Ένωσης Γερμανών Βιομηχάνων Ζίγκφριντ Ρούσβουρμ είχε υποστηρίξει ευθέως την άμεση επιστροφή στην καύση άνθρακα προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω προβλήματα στη βιομηχανική παραγωγή από την αβεβαιότητα που επικρατεί ως προς το φυσικό αέριο.