Ένα επενδυτικό «ράλι», που περιλαμβάνει νέες παραγγελίες αλλά και αγορές από τη second hand, «τρέχει» η ναυτιλιακή εταιρεία Thenamaris, συμφερόντων Νικόλα Μαρτίνου. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα report ναυλομεσιτικών οίκων, την προηγούμενη εβδομάδα έκλεισε συμβόλαια για τη ναυπήγηση τεσσάρων bulk carriers στα ναυπηγεία Hyundai Vietnam Shipbuilding, ενώ χθεσινά report συνδέουν την εταιρεία και με νέα παραγγελία, αυτή τη φορά για δύο δεξαμενόπλοια τύπου aframax (product) στα ίδια ναυπηγεία.
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Ένα επενδυτικό «ράλι», που περιλαμβάνει νέες παραγγελίες αλλά και αγορές από τη second hand, «τρέχει» η ναυτιλιακή εταιρεία Thenamaris, συμφερόντων Νικόλα Μαρτίνου. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα report ναυλομεσιτικών οίκων, την προηγούμενη εβδομάδα έκλεισε συμβόλαια για τη ναυπήγηση τεσσάρων bulk carriers στα ναυπηγεία Hyundai Vietnam Shipbuilding, ενώ χθεσινά report συνδέουν την εταιρεία και με νέα παραγγελία, αυτή τη φορά για δύο δεξαμενόπλοια τύπου aframax (product) στα ίδια ναυπηγεία.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των μεσιτών, η αξία της παραγγελίας των τεσσάρων bulk carriers ξεπερνά τα 146 εκατ. δολάρια, ενώ για τα δύο aframaxes δεξαμενόπλοια η αξία τους ανέρχεται σε 125 εκατ. δολάρια. Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει ακόμα τέσσερα mr tankers υπό παραγγελία στα ίδια ναυπηγεία. Συνολικά ο μικτός στόλος της εταιρείας σήμερα αριθμεί 109 πλοία (μαζί με τα υπό παραγγελία) και περιλαμβάνει δεξαμενόπλοια, gas carriers, containerships αλλά και bulk carriers. Tο βιβλίο παραγγελιών της εταιρείας αποτελείται από 11 πλοία, ενώ πρόσφατα παρέλαβε και το νεότευκτο MR2 tanker Seapromise.
Παράλληλα η Thenamaris κινείται και στη second hand market. Η εταιρεία έχει αγοράσει το aframax δεξαμενόπλοιο Rumford, μεταφορικής ικανότητας 107.500 dwt, ενώ από το 2021 μέχρι σήμερα οι επενδύσεις της στη second hand για σύγχρονα πλοία φτάνουν τα 143,7 εκατ. δολάρια, ενώ παράλληλα έχει πουλήσει συνολικά οκτώ παλαιότερα πλοία του στόλου της.
Επισημαίνεται ότι τους τελευταίους μήνες εντείνεται το επενδυτικό ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών για παραγγελίες νέων bulk carriers. Σημειώνεται ότι οι νέες παραγγελίες για bulk carriers ήταν σχεδόν σε μηδενικά επίπεδα τα τελευταία χρόνια, αφού η αγορά ήταν σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι με βάση στοιχεία του 2021, το συνολικό orderbook στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου δεν ξεπερνούσε σε χωρητικότητά το 6,5% του εν ενεργεία στόλου. Με το orderbook σε αυτά τα ιστορικά χαμηλά επίπεδα και τις θετικές εκτιμήσεις για την πορεία της αγοράς τα επόμενα χρόνια, το πρώτο εξάμηνο του έτους καταγράφηκε μια σειρά από νέες παραγγελίες. Ειδικότερα, όπως καταγράφουν ναυλομεσιτικοί οίκοι, η Goldenport Shipmanagement, συμφερόντων οικογένειας Δράγνη, φέρεται να συμφώνησε με το κινεζικό ναυπηγείο Nantong για την κατασκευή τριών bulk carriers, τύπου ultramax, με παράδοση εντός του 2024.
Επίσης η Safe Bulkers, συμφερόντων Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, παρήγγειλε σε κλίνη της Κίνας δύο kamsarmaxes (χωρητικότητας 82.500 dwt έκαστο), με προγραμματισμένες παραδόσεις εντός Αυγούστου 2024 και Ιανουαρίου 2025. Πρόκειται για την πρώτη κίνηση σε κινεζικό ναυπηγείο μετά από αρκετά χρόνια, καθώς η εταιρεία προτιμά ιαπωνικό τονάζ.