Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 14 Ιουνίου 2022 18:03

Ποια ελληνικά φρούτα αναδεικνύονται «πρεσβευτές» των ευρωπαϊκών προϊόντων σε ασιατικές αγορές

Σε πρεσβευτή των ευρωπαϊκών προϊόντων αναδεικνύονται τα κεράσια της Ράχης Ολύμπου Πιερίας που έχουν αναλάβει να ανοίξουν νέους δρόμους για νωπά προϊόντα της ΕΕ στις αγορές της Σιγκαπούρης, Μαλαισίας, Ινδονησίας και Νότιας Κορέας.

Σε πρεσβευτή των ευρωπαϊκών προϊόντων αναδεικνύονται τα κεράσια της Ράχης Ολύμπου Πιερίας που έχουν αναλάβει να ανοίξουν νέους δρόμους για νωπά προϊόντα της ΕΕ στις αγορές της Σιγκαπούρης, Μαλαισίας, Ινδονησίας και Νότιας Κορέας.

Έξι τόνοι εκλεκτών κερασιών που ωρίμασαν γλυκά στη σκιά του Ολύμπου παίρνουν το δρόμο για αγορές της Ασίας και στο τέλος της εβδομάδας «με το μισό φορτίο θα κάνουμε προωθήσεις και δειγματοδιανομές λιανικής πώλησης ενώ το υπόλοιπο θα διατεθεί κανονικά σε εμπορικά κέντρα και σούπερ μάρκετς» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ράχης Πιερίας «ο Άγιος Λουκάς» Δημήτρης Ντούρος.

Τα ...θεϊκά κεράσια του Ολύμπου από 16 ποικιλίες (Burlat, Sweet Early, Early Lory, Ferrovia, Early star, Sweet Aryanna, Black Star, Grace Star, Giorgia, Van, Lapins, Skeena, Big Star, Regina, Kordia, Sweet Heart, ) που έχουν απλώσει εδώ και χρόνια την φήμη τους στην Ιταλία, την Ολλανδία και την Γερμανία βρίσκονται αυτή την περίοδο επικεφαλής του ευρωπαϊκού προγράμματος Orchards of Taste. Πρόκειται για σύμπραξη τριών οργανώσεων παραγωγών από την Ελλάδα με επικεφαλής τον συνεταιρισμό της Ράχης και συμμετέχοντες τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Νέστου και τον διεπαγγελματικό οργανισμό Prodcom για τον τομέα των φρούτων και λαχανικών της Ρουμανίας

«Στόχος του έργου προϋπολογισμού 2,95 εκ ευρώ, είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των συγκεκριμένων νωπών προϊόντων και η αύξηση της κατανάλωσής τους εκτός της Ένωσης, σε τρίτες χώρες. Στις τρεις αγορές», όπως σημειώνεται στη σχετική ιστοσελίδα της Ευρωπαικής Επιτροπής, η ζήτηση για υψηλής ποιότητας και ασφαλή φρέσκα φρούτα αυξάνεται γρήγορα και ο παγκόσμιος ανταγωνισμός είναι έντονος. Με την προώθηση της εικόνας των προϊόντων και των ανταγωνιστικών τους πλεονεκτημάτων και με την εφαρμογή εκτεταμένων δραστηριοτήτων προώθησης και διαφήμισης, το έργο θα υποστηρίξει υψηλότερους ρυθμούς αύξησης των εξαγωγών για τους Έλληνες παραγωγούς και την έναρξη εξαγωγών για τη Ρουμανία, δημιουργώντας έτσι νέες εξαγωγές, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τα μερίδια αγοράς της ΕΕ.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει συμμετοχές σε εκθέσεις στις χώρες ενδιαφέροντος, δειγματοδιανομές, σεμινάρια, παρουσιάσεις, βραδιές μαγειρικής με σεφ που χρησιμοποιούν τα προϊόντα, events στο δρόμο και πολλές προωθητικές ενέργειες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης(youtube, instagram κα).

«Αυτή είναι μόνο η αρχή προσθέτει ο κ Ντούρος καθώς πρόκειται για πρώιμες ποικιλίες κερασιών ενώ ο Συνεταιρισμός ανεβάζει ρυθμούς για τις επόμενες 10 ημέρες που η συγκομιδή θα βρεθεί στο ζενίθ της. Για τις ασιατικές αγορές οι εξαγωγείς έχουν εξασφαλίσει φέτος τις άδειες για Σιγκαπούρη, Μαλαισία και Ινδονησία κι ευελπιστούν ότι το ίδιο θα γίνει και με την Νότια Κορέα. «Το Orchards of Taste λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού «Άγιος Λουκάς», μπορεί να αναδείξει τα ποιοτικά ευρωπαικά προϊόντα και να ανοίξει την ευρωπαική(εν προκειμένω την ελληνική αγορά) σε μεγάλες αγορές ενώ σύντομα, πρόσθεσε, θα επιστρέψουμε με τα κεράσια μας και στο Ντουμπάι που υπήρξε μια πολύ καλή αγορά στην προ κορονοϊού εποχή».

Με την υποχώρηση των μέτρων που είχε επιβάλλει τις δύο προηγούμενες χρονιές η πανδημία, ο Συνεταιρισμός κάλυψε γρήγορα το έδαφος που είχε χαθεί και διέθεσε ήδη την πρώιμη παραγωγή στην εγχώρια και ευρωπαϊκή αγορά με πολλά απ τα φορτία να καταλήγουν στην Ρουμανία, μια χώρα που τα προηγούμενα χρόνια βρισκόταν χαμηλά στον κατάλογο των εξαγώγιμων ελληνικών κερασιών.

Η φετινή χρονιά χαρακτηρίζεται καλή με την πρόβλεψη για την παραγωγή, εκτός καιρικού απροόπτου, να αγγίξει τους 1000 τόνους. Το μεγάλο πλεονέκτημα της μικρής Ράχης (στον Συνεταιρισμό συμμετέχουν περί τους 300 παραγωγούς) είναι το υπερσύχρονο διαλογιτήριο- συσκευαστήριο του που πολλαπλασιάζει την ποιότητα και την αξία των παραγόμενων προϊόντων. Η παραγωγή από τα φημισμένα κεράσια της Ράχηςς (έκταση 2500 στρ) έχει επεκταθεί τα τελευταία χρόνια και σε άλλες καλλιέργειες: βερύκοκα(400 στρ), μήλα(100 στρ) και πεπόνια.