Πώς θα επηρέαζε την καθημερινότητά μας, την απασχόληση και την οικονομία ένα ridesharing μοντέλο; Ποια τα οφέλη και ποιες οι επιπτώσεις του στην οικονομία και την απασχόληση; Το Εργαστήριο Κυκλοφοριακής Τεχνικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, υπό τον καθηγητή κ. Γιώργο Γιαννή πραγματοποίησε σχετική μελέτη. Στόχος της ήταν η αξιολόγηση των επιπτώσεων του ridesharing στην οικονομία και την κοινωνία της πόλης της Αθήνας.
Πώς θα επηρέαζε την καθημερινότητά μας, την απασχόληση και την οικονομία ένα ridesharing μοντέλο; Ποια τα οφέλη και ποιες οι επιπτώσεις του στην οικονομία και την απασχόληση; Το Εργαστήριο Κυκλοφοριακής Τεχνικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, υπό τον καθηγητή κ. Γιώργο Γιαννή πραγματοποίησε σχετική μελέτη. Στόχος της ήταν η αξιολόγηση των επιπτώσεων του ridesharing στην οικονομία και την κοινωνία της πόλης της Αθήνας.
Η μελέτη παρουσιάστηκε στο 10ο Regional Growth Conference από τον ερευνητή του Εργαστηρίου συγκοινωνιολόγο κ. Αντώνη Χαζίρη και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η εισαγωγή των υπηρεσιών ridesharing στην Αθήνα, με ρυθμισμένο τρόπο, μπορεί σε μεγάλο βαθμό να συμβάλει στην κοινωνική ευημερία. Επισημαίνει μάλιστα ότι τα ευρήματα της μελέτης θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα για την ανάπτυξη υπηρεσιών ridesharing όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας.
Στη μελέτη εξετάζονται μεταξύ άλλων δύο σενάρια: ένα σενάριο πλήρους αδειοδότησης (Α) και ένα μερικής αδειοδότησης (Β) για τη δίκαιη ρύθμιση των υπηρεσιών ridesharing στην Αθήνα. Το Σενάριο Α προϋποθέτει υπηρεσίες κοινής χρήσης που αναλαμβάνονται από εταιρείες που ενοικιάζουν ιδιωτικά οχήματα με οδηγούς, ενώ το Σενάριο Β θεωρεί αδειοδοτημένα, αυτοαπασχολούμενα άτομα που προσφέρουν αυτές τις υπηρεσίες. Και για τα δύο σενάρια, επιτρέπεται μόνο η on-line κράτηση (e-hailing).
Συνοπτικά, καταγράφεται μία σειρά ενδιαφέροντων ευρημάτων όπως τα ακόλουθα: