Περισσότερες απώλειες στην αρχή της θερινής περιόδου προβλέπει η low-cost ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία Wizz Air, επικαλούμενη τα προβλήματα στα αεροδρόμια και την επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης.
Περισσότερες απώλειες στην αρχή της θερινής περιόδου προβλέπει η low-cost ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία Wizz Air, επικαλούμενη τα προβλήματα στα αεροδρόμια και την επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης.
Ειδικότερα, ο αερομεταφορέας δήλωσε ότι αναμένει η ζήτηση για ταξίδια αυτό το καλοκαίρι να είναι «εξαιρετική», και κατά τους μήνες αιχμής μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου αναμένεται να πετάξει 40% πάνω από το 2019. Βλέπει όμως ζημίες το τρέχον τρίμηνο, μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου δηλαδή. Δεν αποκάλυψε τις εκτιμήσεις της για το υπόλοιπο του έτους.
«Ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών παραμένει εκτεθειμένος σε εξωτερικούς παράγοντες, όπως η διακοπή του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και τα συνεχιζόμενα λειτουργικά ζητήματα στον τομέα των αεροδρομίων, προσθέτοντας σε ένα ασταθές μακροοικονομικό περιβάλλον», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Γιόζεφ Βάραντι.
Τα προβλήματα στα οποία αναφέρεται αφορούν την έλλειψη προσωπικού σε αρκετές αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια και εταιρείες εξυπηρέτησης εδάφους σε πολλά μέρη της Ευρώπης. Η έλλειψη προσωπικού οφείλεται στις περικοπές δεκάδων χιλιάδων θέσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η Wizz Air ακύρωσε ορισμένες πτήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο την περασμένη εβδομάδα, ωστόσο δεν έχει πληγεί τόσο σοβαρά όσο ανταγωνιστικές της εταιρείες, όπως η easyJet και, νωρίτερα μέσα στο έτος, η British Airways.
Στο μεταξύ, για να σταθεροποιήσει τις δραστηριότητές της η Wizz Air ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα σχέδια να αποσύρει τις περισσότερες πτήσεις της από το αεροδρόμιο Doncaster, που είναι ένα μικρό αεροδρόμιο στη βόρεια Αγγλία.
Όσον αφορά το προσωπικό, πέρυσι προσέλαβε περισσότερα από 2.200 άτομα και αναμένει να έχει 6.700 άτομα προσωπικό μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, από περίπου 4.000 άτομα πριν από την πανδημία.
«Χρησιμοποιούμε επιπλέον πόρους για να ελαχιστοποιήσουμε τις διακοπές και παροτρύνουμε όλους τους άλλους ενδιαφερόμενους να κάνουν το ίδιο», είπε ο Βάραντι.
Η αεροπορική εταιρεία ανέφερε ζημία 642,5 εκατ. ευρώ το 12μηνο έως το τέλος Μαρτίου, από 576 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Αν και θεωρήθηκε Μόλις ως νικητής της πανδημίας, οι μετοχές της έχουν υποχωρήσει 40% φέτος, με τους αναλυτές να αποδίδουν την πτώση σε δύο παράγοντες:
Οι μετοχές της Wizz Air υποχώρησαν 1,5% στις αρχές της διαπραγμάτευσης στο Λονδίνο.
naftemporiki.gr