Οι πωλήσεις ρωσικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 84% τον Μάιο, με τις κυρώσεις σε βάρος της Μόσχας για την εισβολή στην Ουκρανία να οδηγούν σε αδιέξοδο έναν κλάδο που κάποτε προσέλκυε τις ξένες επενδύσεις.
Οι πωλήσεις ρωσικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 84% τον Μάιο, με τις κυρώσεις σε βάρος της Μόσχας για την εισβολή στην Ουκρανία να οδηγούν σε αδιέξοδο έναν κλάδο που κάποτε προσέλκυε τις ξένες επενδύσεις.
Η απομόνωση της Ρωσίας έπληξε ιδιαίτερα τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει έντονη την παρουσία από το εξωτερικό, τόσο με την έξοδο των παραγωγών στο εξωτερικό όσο και από τη μεγάλη εξάρτηση της βιομηχανίας από εισαγόμενα εξαρτήματα.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία μας βασιζόταν σε ξένα εξαρτήματα», δήλωσε ο Georgy Ostapkovich, ειδικός στον τομέα στην Ανώτατη Οικονομική Σχολή της Μόσχας. «Δεν υπήρχαν πρακτικά εργοστάσια που να μην δούλευαν σε ξένες πλατφόρμες. Η Ρωσία ήταν απλώς μια γραμμή συναρμολόγησης».
Ειδικότερα, τον προηγούμενο μήνα πωλήθηκαν λιγότερα από 25.000 οχήματα, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων. Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο πωλήσεων τουλάχιστον από το 2006 και λιγότερο από το ένα δέκατο των μηνιαίων επιπέδων που σημειώνονταν σε μήνες αιχμής στο παρελθόν.
Στη Ρωσία λειτουργούν σήμερα μόνο δύο από τα πάνω από 20 εργοστάσια αυτοκινήτων της, ένα τοπικό και ένα κινεζικό εργοστάσιο, σύμφωνα με τον Azat Timerkhanov της Avtostat. Οι ευρωπαϊκές και οι περισσότερες ασιατικές βιομηχανίες ανέστειλαν τις αποστολές αυτοκινήτων, ενώ ακόμη και εταιρείες από χώρες που δεν εντάχθηκαν στις κυρώσεις αντιμετώπισαν προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Η ρωσική κυβέρνηση έχει αναλάβει ορισμένα μεγάλα εργοστάσια από ξένες εταιρείες που έφυγαν, συμπεριλαμβανομένου του θρυλικού εργοστασίου Moskvich στη Μόσχα. Έχουν ήδη ανακοινώσει σχέδια για την πώληση βασικών μοντέλων χωρίς εισαγόμενες τεχνολογίες ασφάλειας και εκπομπών.
naftemporiki.gr