Την διαβεβαίωση ότι δεν καταργείται το μεταφορικό ισοδύναμο κι ότι η εφαρμογή του προχωράει κανονικά έδωσε από το βήμα της 51ης γενικής συνέλευσης του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών(ΕΟΑΕΝ) που πραγματοποιείται στην Ουρανούπολη και Αμμουλιανή Χαλκιδικής, ο Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλης Κουτουλάκης.
Την διαβεβαίωση ότι δεν καταργείται το μεταφορικό ισοδύναμο κι ότι η εφαρμογή του προχωράει κανονικά έδωσε από το βήμα της 51ης γενικής συνέλευσης του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών(ΕΟΑΕΝ) που πραγματοποιείται στην Ουρανούπολη και Αμμουλιανή Χαλκιδικής, ο Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλης Κουτουλάκης.
Μιλώντας στην σημερινή, δεύτερη ημέρα, των εργασιών της συνέλευσης και απευθυνόμενος στους εκπροσώπους των 20 επιμελητηρίων–μελών του ΕΟΕΑΝ που έθεσαν αναλυτικά τα ζητήματα που απασχολούν τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις των νησιών, ο κ. Κουτουλάκης ανέφερε ότι το μεταφορικό ισοδύναμο είναι σε εξέλιξη και προχωράει επίσης και η μελέτη που έχει ανατεθεί από το Υπουργείο Νησιωτικής Πολιτικής στον καθηγητή κ. Λιαργκόβα και το ΚΕΠΕ όπου σταδιακά το μεταφορικό ισοδύναμο θα μετατραπεί σε νησιωτικό ισοδύναμο.
Για να καλύψουμε, όπως είπε ο κ. Κουτουλάκης, «τις αδυναμίες που έχουν εντοπιστεί καθώς πάρα πολλές επιχειρήσεις δεν το λαμβάνουν, διότι δεν τους αφορά. Επομένως πρέπει να αναγνωρίσουμε και τα υπόλοιπα κόστη τα οποία δημιουργούν ζητήματα νησιωτικότητας στις επιχειρήσεις που δεν είναι μόνο η μεταφορά αλλά και άλλες δαπάνες που πρέπει να ενισχύσει το κράτος».
Σύμφωνα με τον γγ Νησιωτικής Πολιτικής από τις 9.500 ωφελούμενες επιχειρήσεις, οι 9.000 παίρνουν όσα και οι 500 μεγαλύτερες, στοιχεία που δείχνουν ότι «πρέπει να ληφθούν αποφάσεις για την αποτελεσματικότερη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων».
Ειδικά για την ιδιαιτερότητα που αντιμετωπίζουν τα μικρά νησιά στην εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στα καύσιμα «εντάσσονται πλέον και εκείνα που δεν έχουν βενζινάδικο κι αυτό το πρόβλημα επιλύεται οριζόντια και θα είναι κι αυτοί επιλέξιμοι για την χρηματοδότησή τους. Διερευνάται επίσης ο τρόπος ενίσχυσης των κατοίκων των νησιών, που δεν μπορούν να μετακινούνται δωρεάν επειδή δεν ανήκει ο τόπος διαμονής τους στα νησιά της άγονης γραμμής της χώρας μας, από το μέτρο του μεταφορικού ισοδυνάμου».
Ο γγ Αιγαίου και Νησιωτικής πολιτικής αναφέρθηκε στις ειδικές χρηματοδοτήσεις που δεσμεύτηκαν για τα λιμάνια και την ακτοπλοϊα μέσα απ το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ «για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια» όπως σημείωσε, ενώ μιλώντας για την θεσμοθέτηση του ειδικού προγράμματος των GReco Islands με 150 εκατομμύρια ευρώ και αφορά τα μικρά νησιά έκανε ειδική αναφορά στο νησί της Αμμουλιανής που έχει συμπεριληφθεί στην πρόταση της γενικής γραμματείας για να ενταχθεί στο πρόγραμμα των μικρών νησιών που λαμβάνουν χρηματοδοτήσεις-πράσινες επενδύσεις στα λιμάνια, για τη διαχείριση του νερού και την κλιματική ουδετερότητα. Το φθινόπωρο μάλιστα, όταν πιστοποιηθούν τα πρατήρια καυσίμων που εξυπηρετούν τους κατοίκους της Αμμουλιανής, θα ωφεληθούν και αυτοί όπως και άλλοι κάτοικοι των νησιών από το μεταφορικό ισοδύναμο.
Όπως έγινε γνωστό στην συνέλευση του ΕΟΑΕΝ από το δήμαρχο Αριστοτέλη Στ. Βαλιάνο, η Αμμουλιανή πέτυχε την ένταξή της στο πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης, με το ποσό των 2 εκατ. ευρώ για έργα αναβάθμισης του λιμανιού και τη δημιουργία καταφυγίου τουριστικών σκαφών.