Στο πλαίσιο της προσπάθειας εξοικονόμησης ενέργειας, ανοίγει και πάλι η συζήτηση για το ενδεχόμενο εισαγωγής ορίου ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους. Οι υπουργοί Περιβάλλοντος των ομόσπονδων κρατιδίων αποφάσισαν ομόφωνα υπέρ του μέτρου, ωστόσο η ομοσπονδιακή κυβέρνηση παραμένει αντίθετη, κυρίως λόγω της στάσης των Φιλελευθέρων (FDP).
Στο πλαίσιο της προσπάθειας εξοικονόμησης ενέργειας, ανοίγει και πάλι η συζήτηση για το ενδεχόμενο εισαγωγής ορίου ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους. Οι υπουργοί Περιβάλλοντος των ομόσπονδων κρατιδίων αποφάσισαν ομόφωνα υπέρ του μέτρου, ωστόσο η ομοσπονδιακή κυβέρνηση παραμένει αντίθετη, κυρίως λόγω της στάσης των Φιλελευθέρων (FDP).
Ενδεχόμενη εισαγωγή ορίου ταχύτητας θα αποτελούσε τομή για την κουλτούρα της χώρας, καθώς στο 60% των αυτοκινητοδρόμων δεν ισχύει σήμερα όριο ταχύτητας, αλλά μόνο μια σύσταση για οδήγηση με ταχύτητα έως 130 χλμ/ώρα. Οι 16 υπουργοί Περιβάλλοντος δεν κατάφεραν πάντως να συμφωνήσουν σε συγκεκριμένο όριο, αν και οι περισσότεροι θεωρούν ρεαλιστικό το όριο των 120 ή 130 χλμ/ώρα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος, η επιβολή ορίου ταχύτητας 120 χλμ/ώρα θα απέφερε εξοικονόμηση 2,6 εκατομμυρίων τόνων CO2 τον χρόνο, ενώ εάν το όριο ήταν 130 χλμ/ώρα η εξοικονόμηση θα έφθανε τους 1,9 εκατομμύρια τόνους CO2. Αν όμως επιβαλλόταν όριο 100 χλμ/ώρα, θα γινόταν οικονομία 5,5 εκατομμυρίων τόνων CO2 τον χρόνο.
Η συζήτηση για επιβολή ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους βρίσκεται εδώ και χρόνια στην ατζέντα κυρίως των Πρασίνων, ενώ μετά τη ραγδαία αύξηση των τιμώνεπανήλθε σε πιο σοβαρό επίπεδο και με στήριξη πλέον και από άλλα κόμματα. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνα του Γερμανικού Ινστιτούτου (IW), το 77% των Γερμανών οδηγούν με ταχύτητα χαμηλότερη των 130 χλμ/ώρα, ακόμη και στις περιοχές όπου δεν υπάρχει όριο ταχύτητας. Η τελική απόφαση θα ληφθεί από το Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο.
Πηγή: ΑΜΠΕ