Σε δημιουργικές λύσεις καταφεύγουν οι Κινέζοι αγοραστές ρωσικού πετρελαίου για να εξασφαλίσουν ομαλή ροή από την ανατολική Ρωσία προς την Ασία, καθώς όλο και περισσότεροι πλοιοκτήτες αποφεύγουν τη μεταφορά του λόγω των πιθανών επιπτώσεων από οικονομικές κυρώσεις, αναφέρουν ναυλομεσίτες στο Bloomberg.
Σε δημιουργικές λύσεις καταφεύγουν οι Κινέζοι αγοραστές ρωσικού πετρελαίου για να εξασφαλίσουν ομαλή ροή από την ανατολική Ρωσία προς την Ασία, καθώς όλο και περισσότεροι πλοιοκτήτες αποφεύγουν τη μεταφορά του λόγω των πιθανών επιπτώσεων από οικονομικές κυρώσεις, αναφέρουν ναυλομεσίτες στο Bloomberg.
Καταλήγουν έτσι στη χρήση μικρών πλοίων για τη μεταφορά πετρελαίου μεταξύ του ρωσικού λιμανιού Κοζμίνο και των υδάτων ανοιχτά του Γιοσού στη Νότια Κορέα, όπου έπειτα τα φορτία μεταφέρονται σε υπερδεξαμενόπλοια για το επόμενο σκέλος του ταξιδιού στην Κίνα.
Αυτή η διαδικασία δεν συνηθίζεται για τη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου ESPO, το οποίο συνήθως φορτώνεται σε μικρότερα δεξαμενόπλοια για ένα απευθείας πενθήμερο ταξίδι στην Κίνα, αναφέρει το Bloomberg. Αυτή η πρακτική αυξάνει τον χρόνο και το κόστος της μεταφοράς, ωστόσο, επιλέγεται όλο και περισσότερο πλοιοκτήτες και αγοραστές δίνουν προτεραιότητα στην διαθεσιμότητα μικρών πλοίων για να μεταφέρουν πετρέλαιο από το Κοζμίνο σε μικρές αποστάσεις.
Ο αριθμός των πλοιοκτητών και των ασφαλιστών που είναι πρόθυμοι να χειριστούν φορτώσεις από την ανατολική και τη δυτική Ρωσία μειώνεται, ανέφεραν ναυλομεσίτες στο αμερικανικό πρακτορείο. Αυτό έχει δημιουργήσει μια υλικοτεχνική πρόκληση για τους παραγωγούς και τους αγοραστές, καθώς εργάζονται με λιγότερα δεξαμενόπλοια και πρέπει να εξετάσουν τον καλύτερο τρόπο ανάπτυξης των διαθέσιμων τύπων πλοίων.
Στο μεταξύ η αναζωπύρωση της πανδημίας στην Κίνα μείωσε τη ζήτηση και περιόρισε τις εισαγωγές αργού μεγάλων αποστάσεων, οδηγώντας σε άφθονη προσφορά VLCC. Η αφθονία των μεγαλύτερων πλοίων σημαίνει ότι η σπάνια μεταφορά ESPO από πλοίο σε πλοίο θα μπορούσε να επαναλαμβάνεται πιο συχνά καθώς τα μικρότερα πλοία πραγματοποιούν πιο σύντομα ταξίδια.
Σύμφωνα με τους ναυλομεσίτες, τα μικρότερα δεξαμενόπλοια που είναι κατάλληλα για την αποτελεσματική μεταφορά φορτίων από το Κοζμίνο έχουν πλέον μεγάλη ζήτηση. Ενώ οι μεταφορές από πλοίο σε πλοίο από μικρά σε μεγάλα δεξαμενόπλοια είναι κοινές για αποστολές αργού πετρελαίου μεγάλων αποστάσεων όπως τα Ουράλια της Ρωσίας, τα οποία ρέουν όλο και περισσότερο από τη Βαλτική Θάλασσα προς την Ασία, είναι σχεδόν ανήκουστο για την ESPO. Αυτό οφείλεται στο σύντομο ταξίδι που απαιτείται για την παράδοση φορτίων σε μεγάλους πελάτες στην Ασία.
Εταιρείες όπως η Cosco και η ρωσική Sovcomflot διακινούν μια αρκετά μεγάλη ποσότητα ρωσικού αργού από λιμάνια όπως το Κοζμίνο και το Ουστ Λούγκα στη Βαλτική Θάλασσα. Τις τελευταίες εβδομάδες, άλλες, όπως η Maersk, ολοκλήρωσαν τις ρωσικές συναλλαγές τους, ενώ περισσότερες εταιρείες ακολουθούν μια προσέγγιση αναμονής σχετικά με ανησυχίες για πιο αυστηρούς κανόνες και πιθανή απαγόρευση του πετρελαίου από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Όσοι είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν ρωσικό πετρέλαιο πρόκειται να επωφεληθούν από τις σημαντικές εκπτώσεις σε σχέση με τις παγκόσμιες τιμές αναφοράς. Την ίδια ώρα, πολλοί αποφεύγουν τις συμφωνίες με τη Μόσχα λόγω του πολέμου της στην Ουκρανία. Το φτηνό πετρέλαιο έχει καταστεί ελκυστικό για κορυφαίους καταναλωτές όπως η Κίνα και η Ινδία, παρά το γεγονός ότι αντιμετωπίζουν διεθνή καταδίκη και αυξανόμενα υλικοτεχνικά και οικονομικά εμπόδια.
Η Κίνα πρόκειται να λάβει σχεδόν όλες τις φορτώσεις ESPO αυτόν τον μήνα, μια κατηγορία που ρέει συχνά σε άλλες χώρες όπως η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία λόγω της εγγύτητας και της απλής εφοδιαστικής γραμμής. Τα φορτία συνήθως μεταφέρονται απευθείας από τα λιμάνια φόρτωσης στα λιμάνια παραλαβής στα δεξαμενόπλοια aframax και Long Range-2.
naftemporiki.gr