Η αναβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης, με ταυτόχρονο άνοιγμα στην ιδιωτική εκπαίδευση, η υλοποίηση θεσμικών παρεμβάσεων, καθώς και η ολοκλήρωση του προγράμματος ψηφιοποίησης της ελληνικής ναυτιλίας αποτελούν τους τρεις άξονες πολιτικών της κυβέρνησης για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο.
Η αναβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης, με ταυτόχρονο άνοιγμα στην ιδιωτική εκπαίδευση, η υλοποίηση θεσμικών παρεμβάσεων, καθώς και η ολοκλήρωση του προγράμματος ψηφιοποίησης της ελληνικής ναυτιλίας αποτελούν τους τρεις άξονες πολιτικών της κυβέρνησης για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο.
Αυτό ήταν το συμπέρασμα απ’ όσα τόνισε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, σε συζήτηση που είχε με τον Κωστή Φραγκούλη, πρόεδρο του Propeller Club Πειραιά, στο 6ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής, με τίτλο «Ναυτιλία, η βιομηχανία της χρονιάς: Η επόμενη μεγάλη κίνηση», που έλαβε χώρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. «Το 2021 είχαμε 61% περισσότερες εγγραφές στο ελληνικό νηολόγιο. Ήταν ένα πρώτο θετικό βήμα, αλλά δεν λύσαμε το πρόβλημα. Σταματήσαμε όμως τη φυγή και αυτό είναι πολύ σημαντικό» ανέφερε ο υπουργός.
Ο ίδιος τόνισε ότι η ναυτιλία παραμένει ο σημαντικότερος κλάδος καθώς κατάφερε να κρατήσει τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες ανοιχτές, ενώ αναφερόμενος στη μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει σήμερα, συμπλήρωσε ότι δεν είναι άλλη από την πολεμική σύρραξη στην Ουκρανία.
Είπε επίσης ότι άλλη μια πρόκληση είναι η εξεύρεση ανθρώπινου δυναμικού στη ναυτιλία, αφού υπάρχει έλλειψη αξιωματικών. Όπως είπε ο κ. Πλακιωτάκης, υπολογίζεται ότι έως το 2026 οι ελλείψεις αξιωματικών στην παγκόσμια ναυτιλία θα φτάσουν τους 90.000. Επεσήμανε ότι για να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα χρειάζονται θεσμικά μέτρα και εκσυγχρονισμός της ναυτικής εκπαίδευσης.
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης αναφέρθηκε στον ψηφιακό μετασχηματισμό της ελληνικής ναυτιλίας, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στο μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη πριν από μερικούς μήνες με το υπουργείο Ναυτιλίας. Όπως είπε, στόχος του είναι η αποκωδικοποίηση 40 υπηρεσιών, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων το νηολόγιο, τη ναυτική εκπαίδευση, το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος, τη Ναυτιλιακή Εταιρεία Πλοίων Αναψυχής ΝΕΠΑ και τη θυρίδα του ναυτικού. «Η ελληνική ναυτιλία ηγείται διεθνώς. Η μεγάλη προσπάθειά μας είναι να αναπτύξουμε υποδομές ώστε να απελευθερωθούν οι δυνατότητες της ελληνικής ναυτιλίας» υπογράμμισε ο υπουργός.
Από την πλευρά της η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά της, ανέφερε: «Είμαστε αντιμέτωποι με απαιτητικές συνθήκες που συνδέονται με τρεις άξονες: Με τη διεθνή υγειονομική κρίση, με τη γεωπολιτική κρίση και βέβαια με το μείζον θέμα της κλιματικής αλλαγής». Είπε ότι η ναυτιλία αναδεικνύεται ως η αξιόπιστη μεταφορική δύναμη του 90% του διεθνούς εμπορίου, ενώ την ίδια στιγμή τόνισε ότι η ενεργειακή μετάβαση στον κλάδο είναι κυρίαρχη στον παγκόσμιο δημόσιο διάλογο. «Θέλω να τονίσω τη συνετή και διαχρονική προσήλωσή μας ως Ελλάδα στον στόχο της πράσινης ναυτιλίας. Η ελληνική ναυτιλία με ισχυρή τεχνογνωσία έχει πάντα τεκμηριωμένες θέσεις: πιστεύουμε ότι η λύση έγκειται στην ευρεία παραγωγή εναλλακτικών καυσίμων, φιλικών προς το περιβάλλον» πρόσθεσε η κ. Τραυλού.
«Η shortsea ναυτιλία μεταφέρει το 60% των συνολικά διακινούμενων φορτίων της Ευρώπης, δηλαδή περίπου 1,8 εκατ. τόνους, καθώς επίσης και στον ελλαδικό χώρο το 74% των διακινούμενων φορτίων, περίπου 114 χιλιάδες τόνους» τόνισε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων Χαράλαμπος Σημαντώνης. Αναφερόμενος στο θέμα της μετάβασης της ελληνόκτητης ναυτιλίας στην πράσινη εποχή, είπε ότι σύμφωνα με μελέτη εμπειρογνωμόνων της Ε.Ε. μέχρι το 2030 τα διαθέσιμα εναλλακτικά καύσιμα δεν θα είναι επαρκή και θα πρέπει να δοθεί εύλογος χρόνος προσαρμογής.
«Σήμερα η “Ναυτεμπορική” ανανεώνει το “συμβόλαιο” της συνεργασίας της με τη ναυτιλία» δήλωσε ο εκδότης της «Ν» Γιώργος Μελισσανίδης στην έναρξη των εργασιών του 6ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου. Αναφερόμενος στην ιστορία της «Ναυτεμπορικής», ο κ. Μελισσανίδης τόνισε ότι «επί σχεδόν έναν αιώνα υπήρξε σημείο αναφοράς για τον οικονομικό Τύπο στην Ελλάδα», ενώ πρόσθεσε ότι «η “Ναυτεμπορική” ουδέποτε παρέκκλινε από τις βασικές αρχές της, την εγκυρότητα, την αξιοπιστία, την αμεροληψία και την αντικειμενικότητα». Υπογράμμισε ακόμη πως «η νέα ιδιοκτησία συνεχίζει στην ίδια γραμμή με ένα μεγάλο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης και βελτίωσης των υπηρεσιών της εφημερίδας και του διαδικτυακού της τόπου. Σύντομα θα συνεχίσει και μέσω της τηλεόρασης με το Naftemporiki TV». «Στόχος μας είναι η “Ναυτεμπορική” να παραμείνει η πρώτη επιλογή κάθε αναγνώστη που επιζητεί τη σωστή και εμπεριστατωμένη ενημέρωση. Χτίζουμε μια νέα σχέση. Σας θέλουμε όλους κοντά μας» κατέληξε ο εκδότης της «Ν».