Σε προς τα κάτω αναθεώρηση της πιστοληπτικής ικανότητας της Toyota Motor, για πρώτη φορά σε διάστημα 10 ετών, προχώρησε η Fitch Ratings, καθώς οι μειωμένες πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ ωθούν χαμηλότερα τα κέρδη της εταιρείας.
Σε προς τα κάτω αναθεώρηση της πιστοληπτικής ικανότητας της Toyota Motor, για πρώτη φορά σε διάστημα 10 ετών, προχώρησε η Fitch Ratings, καθώς οι μειωμένες πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ ωθούν χαμηλότερα τα κέρδη της εταιρείας, η οποία διέθετε την καλύτερη πιστοληπτική ικανότητα.
Η Fitch μείωσε την πιστοληπτική ικανότητα της Toyota κατά δύο βαθμίδες στο ΑΑ από το ΑΑΑ, επισημαίνοντας ότι η προοπτική της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι αρνητική. Οι μετοχές της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας σημείωσαν απώλειες 4,6% - τα μέγιστα σε δύο εβδομάδες – φθάνοντας στα 2.985 γιέν.
Φέτος, οι μετοχές της έχουν σημειώσει απώλειες 51%, οδεύοντας προς τη χειρότερη ετήσια επίδοση τουλάχιστον από το 1975. Ωστόσο, η χρηματιστηριακή αξία της Toyota εξακολουθεί να είναι 18 φορές υψηλότερη από τη συνδυασμένη χρηματιστηριακή αξία των General Motors και Ford Motor.
Ο εκπρόσωπος της Toyota, Χιντεάκι Χόμα, αρνήθηκε να σχολιάσει την αναθεώρηση της Fitch.
Το πρώτο εξάμηνο της χρήσης η αυτοκινητοβιομηχανία εμφάνισε λειτουργικές ζημίες 34,6 δισ. γιέν στη Βόρεια Αμερική. Οι πωλήσεις της στις ΗΠΑ έως και τον Οκτώβριο μειώθηκαν 12%, καθώς συνολικά οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 15%.
Μετά από αυτή την εξέλιξη, μόνο πέντε εταιρείες βρίσκονται στο ΑΑΑ από την Fitch. Η Exxon Mobil Co και η Johnson & Johnson στις ΗΠΑ και οι Regie Autonome des Transports Parisiens, Reseau Ferre de France και Societe Nationale des Chemins de Fer Francais στη Γαλλία.
Η μείωση της ζήτησης ανάγκασε τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας να μειώσει το προσωπικό μερικούς απασχόλησης στη χώρα κατά 50% στους 3.000 εργαζομένους μέχρι τα τέλη Μαρτίου.
Η αδύναμη αγορά ώθησε τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να ζητήσουν τη στήριξη της κυβέρνησης, ενώ η General Motors προειδοποίησε ότι ενδέχεται να μείνει χωρίς κεφάλαια κίνησης έως τα τέλη του έτους.
H Toyota αναθεώρησε προς τα κάτω την πρόβλεψη για τα κέρδη της κατά 56% νωρίτερα αυτόν τον μήνα καθώς το γιέν ισχυροποιήθηκε έναντι του δολαρίου και του ευρώ και η χρηματοπιστωτική κρίση ώθησε τις πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1983.
Το γιέν έχει ανατιμηθεί φέτος κατά 18% έναντι του δολαρίου και κατά 32% έναντι του ευρώ.