Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 19 Μαΐου 2022 07:29

Lamda: Δρομολογεί έκδοση εταιρικού ομολόγου 200 εκατ.

Την έκδοση νέου εταιρικού ομολόγου, ύψους, σύμφωνα με πληροφορίες, 200 εκατ. ευρώ, σχεδιάζει η Lamda Development και παράλληλα με νέα τροπολογία η κυβέρνηση επιχειρεί να διευκολύνει τη μεγάλη ανάπτυξη στο Ελληνικό.

Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]

Την έκδοση νέου εταιρικού ομολόγου, ύψους, σύμφωνα με πληροφορίες, 200 εκατ. ευρώ, σχεδιάζει η Lamda Development και παράλληλα με νέα τροπολογία η κυβέρνηση επιχειρεί να διευκολύνει τη μεγάλη ανάπτυξη στο Ελληνικό.

Η Lamda έχει καταθέσει στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς το αναγκαίο για το ομόλογο ενημερωτικό δελτίο.

Ο ακριβής χρόνος που θα εξελιχθούν οι διαδικασίες δεν έχει γίνει γνωστός. Εκτιμάται ότι η έκδοση θα προχωρήσει έως τις αρχές Ιουλίου, τη στιγμή που θα το επιτρέψουν οι  συνθήκες στις αγορές. Σε αυτό συνηγορεί και το γεγονός ότι η εταιρεία ανέβαλε την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τριμήνου (ώστε να μην χρειασθεί επικαιροποίηση του ενημερωτικού).

Το ίδιο είχε συμβεί και το 2020. Τα αποτελέσματα τριμήνου είχαν αναβληθεί και ανακοινώθηκαν μετά την έκδοση του ομολόγου των 320 εκατ. ευρώ, σημαντικό τμήμα του οποίου είχε στόχο τη χρηματοδότηση του Ελληνικού.

Στο μεταξύ, με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή, το υπουργείο Ανάπτυξης επιχειρεί να επιλυθούν ζητήματα που αφορούν στα ψηλά κτήρια, καθώς και να συντομεύσουν αδειοδοτικές διαδικασίες που αφορούν την ανάπτυξη στο πρώην αεροδρόμιο.

Με το πρώτο άρθρο εισάγεται δυνατότητα συνολικής παρέκκλισης από τις διατάξεις για το ιδεατό στερεό ειδικά για τα ψηλά κτήρια, έπειτα από απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία εκδίδεται μετά από γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.

Με το άρθρο 2 χορηγείται εξουσιοδότηση στον αρμόδιο υπουργό Περιβάλλοντος για την έκδοση απόφασης με την οποία καθορίζονται ενιαία κριτήρια και προϋποθέσεις για τον καθορισμό ενός κτηρίου ως ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης.

Επίσης, με την τροπολογία καθορίζονται οι κατασκευές που επιτρέπονται πάνω από το μέγιστο ύψος των ψηλών κτηρίων, όπως αυτό έχει καθοριστεί με ειδικά διατάγματα, και μέχρι μέγιστο επιπλέον ύψος έξι μέτρων, καθώς και οι κατασκευές που επιτρέπονται χωρίς όριο ύψους.

Ειδικότερα, προβλέπεται ότι, εντός των έξι επιπλέον μέτρων, επιτρέπονται όλες οι κατασκευές που ορίζει η παρ. 2 του άρθρου 19 του ν. 4067/2012, «Νέος Οικοδομικός Κανονισμός», και με βάση τις προϋποθέσεις που τίθενται σε αυτήν.

Προβλέπεται ακόμη ότι επιτρέπονται κατασκευές και εγκαταστάσεις που είναι απαραίτητες για τη συντήρηση, τον καθαρισμό και την ασφάλεια των ψηλών κτηρίων, όπως μηχανήματα για τον καθαρισμό των όψεων, φώτα σήμανσης αερόπλοια, ηχοπετάσματα, καθώς και αρχιτεκτονικά πετάσματα για την κάλυψη των παραπάνω.

Με το άρθρο 4 εισάγονται τροποποιήσεις στο άρθρο 5 του ν. 4062/2012. Προβλέπεται ότι οι προεγκρίσεις οικοδομικών αδειών του Ελληνικού όπου απαιτούνται, έχουν τριετή διάρκεια και καθορίζεται ειδική διαδικασία για την έκδοσή τους. 

Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι το σύνολο των δικαιολογητικών ελέγχεται άπαξ από το Γραφείο Ελληνικού εντός προθεσμίας 10 ημερών, μετά από την πάροδο της οποίας χορηγείται η προέγκριση ή, εάν αυτή παρέλθει άπρακτη, τεκμαίρεται η χορήγηση της προέγκρισης.  

Ορίζεται παράλληλα ότι αναθεώρηση της προέγκρισης δεν απαιτείται σε κάθε περίπτωση, αλλά μόνο όταν μεταβάλλονται σημαντικά πολεοδομικά μεγέθη, όπως δόμηση, κάλυψη, όγκος ή ύφος, σε ποσοστό μεγαλύτερο του πέντε τοις εκατό (5%) σε σχέση με τα διαγράμματα που είχαν υποβληθεί στο πλαίσιο της προέγκρισης 

Με το άρθρο 5 της τροπολογίας ορίζεται ότι η κυκλοφοριακή σύνδεση των εγκαταστάσεων και η είσοδος - έξοδος σταθμών αυτοκινήτων, καθώς και χώρων στάθμευσης του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού - Αγίου Κοσμά, μπορεί να διενεργείται και μέσω του δικτύου του Πόλου, όπως αυτό έχει εγκριθεί από τις κοινές αποφάσεις του άρθρου 3 του ν. 4062/2012.  

Στην ίδια τροπολογία διευρύνονται οι περιοχές με χρήσεις για Data Centres και ορίζεται ο αριθμός των θέσεων στάθμευσης που πρέπει να διαθέτουν, ενώ επεκτείνεται το πεδίο εφαρμογής του άρθρου 36 του ν. 4801/2021 και ειδικότερα, η αρμοδιότητα του υπουργείου Ανάπτυξης για την έγκριση εισόδου - εξόδου οχημάτων, στο πλαίσιο υλοποίησης στρατηγικών επενδύσεων.