Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 06 Μαΐου 2022 13:51

ΟΣΕ: Σε πλήρη λειτουργία το νέο ηλεκτροκινούμενο σιδηροδρομικό τμήμα Τιθορέα-Δομοκός

Πλήρως λειτουργεί από σήμερα το νέο ηλεκτροκινούμενο σιδηροδρομικό τμήμα ΣΣ Τιθορέας-Λειανοκλάδι- Δομοκός, εξοπλισμένο με σύγχρονα Σιδηροδρομικά Συστήματα Σηματοδότησης - Τηλεδιοίκησης.

Πλήρως λειτουργεί από σήμερα το νέο ηλεκτροκινούμενο σιδηροδρομικό τμήμα ΣΣ Τιθορέας-Λειανοκλάδι- Δομοκός, εξοπλισμένο με σύγχρονα Σιδηροδρομικά Συστήματα Σηματοδότησης - Τηλεδιοίκησης.

Συγκεκριμένα, μετά τη διεξαγωγή με επιτυχία των προβλεπόμενων δοκιμών των συστημάτων, την Παρασκευή έγινε η διοικητική παραλαβή προς χρήση, με την υπογραφή Πρωτοκόλλου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., του ΟΣΕ Α.Ε και της Αναδόχου Κ/Ξ «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ - J & P ABAΞ ΑΕ - ΤΕΡΝΑ ΑΕ», του Συστήματος Σηματοδότησης και του Συστήματος Τηλεδιοίκησης για το σύνολο του σιδηροδρομικού Άξονα Τιθορέα-Δομοκός, συνολικού μήκους περίπου 105,8 χιλιομέτρων.

Με τις διοικητικές αυτές πράξεις των έργων Σηματοδότησης - Τηλεδιοίκησης, δίδεται προς χρήση στον ΟΣΕ το συγκεκριμένο αυτοτελές τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα, κάτι, που σύμφωνα με τον ΟΣΕ, θα έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Κ. Πατέρας, δήλωσε πως «η σημερινή εξέλιξη αποτελεί ένα ενδιάμεσο σκαλοπάτι στη μεγάλη προσπάθεια που πολλοί άνθρωποι κάνουν για να φέρουν το σιδηρόδρομο στο προσκήνιο των μεταφορών. Είναι κάτι που επί χρόνια το ελληνικό επιβατικό κοινό το επιζητάει και οι σύγχρονες ανάγκες στον τομέα των μεταφορών το απαιτούν. Σήμερα, δε με την αλλαγή που συντελείται στον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο μεταφορικό χάρτη εξαιτίας των εξελίξεων του πολέμου στην Ουκρανία ο ελληνικός εμπορευματικός σιδηρόδρομος δέχεται καθημερινά μαζικά αιτήματα μεταφοράς πρώτων υλών και προϊόντων προς την ελληνική αγορά και μέσω των λιμένων της χώρας προς όλες τις διεθνείς αγορές που τον καθιστούν κομβικό παράγοντα στο ευρωπαϊκό μεταφορικό περιβάλλον. Ας κάνουμε λοιπόν όλοι όσοι είμαστε άμεσα εμπλεκόμενοι, αλλά και όσοι περιφερειακά σχετίζονται με αυτόν και θέλουν να βλέπουν την Ελλάδα να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται, μία προσπάθεια να στηρίξουν με όποιο τρόπο το εγχείρημα αυτό. Ο σιδηρόδρομος θα τους το ανταποδώσει».

Πιο αναλυτικά, το έργο αυτό αποτελεί τμήμα της Σύμβασης 635 της ΕΡΓΟΣΕ και περιλαμβάνει τα εξής αντικείμενα:

1. Τη σηματοδότηση όλων των Σιδηροδρομικών Σταθμών (ΣΣ) τού εν λόγω τμήματος και συγκεκριμένα των ΣΣ. Τιθορέας, Μώλου, Λειανοκλαδίου, Αγίου Στεφάνου, Αγγειών, Θαυμακού (Στάση) και Δομοκού επί συνολικού μήκους 105,8 χλμ.

2. Τη σηματοδοτική κάλυψη των ενδιάμεσων διαγωνίων αλλαγών στις περιοχές Ρεγγίνι και Αχάρρες.

3. Τη σηματοδοτική επιτήρηση των 2 δίδυμων σηράγγων Καλλιδρόμου και Όθρυος.

4. Τη λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΚ) ΣΣ Λειανοκλαδίου που περιλαμβάνει:

Την κεντρική επιτήρηση και έλεγχο της σηματοδότησης των εν λογω ΣΣ, καθώς και των ενδιάμεσων τμημάτων σιδηροδρομικής γραμμής.

Την κεντρική επιτήρηση και έλεγχο της κίνησης των συρμών και όλων των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων περιβάλλοντος και ασφάλειας εντός των σηράγγων Καλλιδρόμου και Όθρυος.

Οι συρμοί θα κινούνται πλέον με τις μέγιστες επιτρεπόμενες ταχύτητες, όπως αυτές προβλέπονται από τις ανάλογες μελέτες σηματοδότησης.

Με την έναρξη της λειτουργίας του ΚΕΚ ΣΣ Λειανοκλαδίου επιτυγχάνεται η βέλτιστη αξιοποίηση τόσο του εν λόγω σιδηροδρομικού δικτύου, όσο και του ανθρώπινου δυναμικού του ΟΣΕ, σύμφωνα με την εφαρμοζόμενη Ευρωπαϊκή πρακτική σε ανάλογα σιδηροδρομικά δίκτυα.

Ταυτόχρονα, βελτιώνονται τα υπάρχοντα επίπεδα ασφαλείας και λειτουργίας του συγκεκριμένου σιδηροδρομικού δικτύου. Η όλη λειτουργία του ΚΕΚ ΣΣ Λειανοκλαδίου μπορεί να επιτηρείται παράλληλα και από το ΚΕΚ ΣΚΑ σε περίπτωση μερικής ή πλήρους βλάβης του.