Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 04 Μαΐου 2022 16:07

Οι Βρυξέλλες θέλουν να μπλοκάρουν τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου σε τρίτες χώρες

Ένα βήμα πέρα από το εμπάργκο στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου θέλει να πάει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδουν διεθνή ειδησεογραφικά δίκτυα. Φέρεται να αναζητεί τρόπους να σταματήσει τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου και σε τρίτες χώρες. Κάτι τέτοιο θα έφερνε φουρτούνες στην ευρωπαϊκή ναυτιλία. 

Ένα βήμα πέρα από το εμπάργκο στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου θέλει να πάει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδουν διεθνή ειδησεογραφικά δίκτυα.

Σε πρωινό ρεπορτάζ του το Euractiv ανέφερε  ότι στο πλαίσιο του 6ου πακέτου κυρώσεων η Κομισιόν σχεδίαζε να προτείνει απαγόρευση σε όλες τις ναυτιλιακές της Ε.Ε. ή ευρωπαϊκών συμφερόντων να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο στη γηραιά ήπειρο ή σε άλλα μέρη του κόσμου. Κάτι τέτοιο θα συνιστούσε ισχυρό πλήγμα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία, που μεταφέρει ρωσικό αργό στην Κίνα. 

Τελικά η πρόταση της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, όπως παρουσιάστηκε στο Ευρωκοινοβούλιο, δεν περιελάμβανε μία τέτοια απαγόρευση. Σύμφωνα, ωστόσο, με το Bloomberg το θεμα εξετάζεται ακόμη και η σχετική ιδέα υπάρχει σε προσχέδιο εγγράφου. Στόχος της Κομισιόν είναι ουσιαστικά να μπλοκάρει τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου σε χώρες όπως η Κίνα και η Ινδία - που ετοιμάζονται να αγοράσουν μεγάλες ποσότητες με έκπτωση.  Αυτό θα το κάνει εμμέσως.

Όπως αναφέρεται στο προσχέδιο του εγγράφου, περιήλθε στην κατοχή του Bloomberg, οι Βρυξέλλες προτείνουν να απαγορεύεται η παροχή υπηρεσιών - συμπεριλαμβανομένης της ασφάλισης-  που συνδέονται με τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου και πετρελαιοειδών. Είναι μία λεπτομέρεια που έχει μεγάλη σημασία, καθώς το 95% της κάλυψης των τάνκερ κανονίζεται μέσω ενός οργανισμού με έδρα το Λονδίνο, που ακολουθεί το ευρωπαϊκό Δίκαιο. Χωρίς τέτοιου είδου ασφάλιση η Ρωσία και οι πελάτες της θα έπρεπε να βρουν εναλλακτικές για την κάλυψη κινδύνων, όπως ατυχημάτων, πετρελαιοκηλίδων στη θάλασσα κτλ, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αγωγές πολλές δισεκατομμυρίων. 

Η κάλυψη από την International Group of Protection & Indemnity Clubs είναι βασικό τμήμα των συμβολαίων για τη θαλάσσια μεταφορά των περισσότερων φορτίων πετρελαίου. Και υπάρχει προηγούμενο. Η ασφάλιση ήταν ένας από τους βασικούς τρόπους με τους οποίους οι ΗΠΑ και η Ευρώπη πέτυχαν να περιορίσουν τις πετρελαϊκές εξαγωγές του Ιράν. 

naftemporiki.gr