«Επεκτείνουμε χρονικά τα δρομολόγια και ανοίγουμε νέους προορισμούς στην Ελλάδα από τις ΗΠΑ» τόνισε ο υπουργός τουρισμού. Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, μετά τις διαδοχικές τηλεδιασκέψεις που είχε τη Δευτέρα με ανώτερα στελέχη και των τριών αμερικανικών εταιρειών που εκτελούν δρομολόγια στην Αθήνα φέτος, Delta Airlines, American Airlines, United Airlines.
«Επεκτείνουμε χρονικά τα δρομολόγια και ανοίγουμε νέους προορισμούς στην Ελλάδα από τις ΗΠΑ» τόνισε ο υπουργός τουρισμού. Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, μετά τις διαδοχικές τηλεδιασκέψεις που είχε τη Δευτέρα με ανώτερα στελέχη και των τριών αμερικανικών εταιρειών που εκτελούν δρομολόγια στην Αθήνα φέτος, Delta Airlines, American Airlines, United Airlines.
Όπως δήλωσε ο κ. Κικίλιας, «στόχος των τηλεδιασκεψέων ήταν τόσο να γίνει μια πρώτη αποτίμηση της μέχρι τώρα δυναμικής κίνησης από την αμερικανική αγορά, όσο και η ενίσχυσή της τους επόμενους μήνες».
Σύμφωνα με τον υπουργό, «το στοίχημα να ξεκινήσει νωρίτερα από ποτέ η τουριστική σεζόν κερδήθηκε. Τώρα δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις για να αυξήσουμε το τουριστικό μας προϊόν και στο πλαίσιο αυτό οι τηλεδιασκέψεις με τα ανώτερα στελέχη των αεροπορικών αερογραμμών είχαν θετικό αποτύπωμα, καθώς ήδη δρομολογούν μεγαλύτερα αεροσκάφη με περισσότερες θέσεις, νέους προορισμούς, ενώ βάζουμε πάλι στον τουριστικό χάρτη τον συνεδριακό τουρισμό από τις ΗΠΑ».
Στην τηλεδιάσκεψη που πραγματοποίηθηκε με τον Steve Sear, εκτελεστικό αντιπρόεδρο Global Sales and Distribution Delta Airlines, τον Scott Jordn, Managing Director NY Sales και άλλα στελέχη της Delta, η οποία φέτος ξεκίνησε νωρίτερα από ποτέ τα δρομολογιά της από τη Νέα Υόρκη στις 7 Μαρτίου και άνοιξε για πρώτη φορά με απευθείας πτήση τη Βοστόνη, συζητήθηκαν οι τρόποι με τους οποίους θα μπορέσει να επιμηκυνθεί η σεζόν. Η εταιρεία εξέφρασε την πρόθεσή της να παρατείνει τις πτήσεις μέχρι και το τέλος Δεκεμβρίου, ώστε να συμπεριλάβει και τις χριστουγεννιάτικες διακοπές, μετατρέποντας ουσιαστικά τη λειτουργία της σε 10μηνη βάση. Συζητήθηκαν, επίσης, οι τρόποι επέκτασης της λειτουργίας τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, ενόψει και του ανοίγματος της χειμερινής κρουαζιέρας φέτος τον Φεβρουαριο. Στο πλαίσιο αυτό, συμφωνήθηκε η σύσταση ομάδας εργασίας μεταξύ της εταιρείας και του υπουργείου, με σκοπό τη μετατροπή τουλάχιστον ενός δρομολογίου σε δρομολόγιο συνεχούς λειτουργίας όλο τον χρόνο.
Στην τηλεδιάσκεψη με τον Jim Carter, Managing Director Global Sales και τα στελέχη της American Airlines συμφωνήθηκε η σύσταση ομάδας εργασίας που θα μεταβεί στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Τexas με στόχο να παρουσιαστούν οι δυνατότητες ανοίγματος και νέων προορισμών στην Ελλάδα το 2023-2024, εκτός της Αθήνας, με τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο Κρήτης να είναι στις πρώτες σκέψεις των στελεχών της εταιρείας. Παράλληλα, μπήκαν οι βάσεις για το άνοιγμα νέων προορισμών στις ΗΠΑ, με το Μiami το Dallas και δευτερευόντως το Los Angeles να μπαίνουν στην ατζέντα. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία φέτος αύξησε κατά 80% τη διαθεσιμότητά της σε σχέση με το 2019 και κατά 48% σε σχέση με πέρυσι, δείχνοντας την εμπιστοσύνη της στο ελληνικό τουριστικό προϊόν.
Στην τηλεδιάσκεψη με τον Darren Scott, Managing Director Atlantic Network planning της United Airlines και τα στελέχη της εταιρείας ανακοινώθηκε η πρόθεση της εταιρείας, λόγω της αυξημένης ζήτησης, να δρομολογήσει μεγαλύτερο αεροσκάφος στις πτήσεις προς Αθήνα από τις επόμενες εβδομάδες κι έγιναν προκαταρκτικές συζητήσεις για το άνοιγμα και της Θεσσαλονίκης για εποχιακή πτήση μελλοντικά.
Κοινός τόπος όλων των τηλεδιασκέψεων ήταν τα θετικά μηνύματα ως προς τις κρατήσεις που υπάρχουν για φέτος από την αμερικανική αγορά. Υπενθυμίζεται ότι οι αμερικανικές εταιρείες και η Emirates προσφέρουν περίπου 500.000 θέσεις για την Αθήνα μέχρι το τελος Οκτωβριου, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί με τη χρονική επέκταση των δρομολογιων και τη δρομολογηση μεγαλύτερων αεροσκαφών.
Ο υπουργός Τουρισμού πραγματοποίησε επίσης τηλεδιάσκεψη με τους επικεφαλής των μεγαλών αμερικανικών ταξιδιωτικών γραφείων, που διακινούν περί το 90% των business travellers από τις ΗΠΑ, με στόχο την προώθηση του MICE τουρισμού (συνέδρια, ταξίδια κινήτρων, εκδηλώσεις), με σκοπό την επανεκκίνηση και αυτού του τομέα που είχε πληγεί περισσότερο από όλους λόγω της πανδημίας.