Στο «κόκκινο» βρέθηκε η Amazon για πρώτη φορά εδώ και επτά χρόνια- σε ένα αποτέλεσμα που αντανακλά τα νέα οικονομικά δεδομένα: επιβράδυνση των online πωλήσεων, υψηλότερα κόστη και επίμονα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα. Της στοίχισε επίσης πολύ ακριβά και η επένδυσή της στην Rivian Automotive, αφού η αγορά έχει αρχίσει να αισθάνεται νευρικότητα σχετικά με τις πραγματικές προοπτικές της startup ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Στο «κόκκινο» βρέθηκε η Amazon για πρώτη φορά εδώ και επτά χρόνια- σε ένα αποτέλεσμα που αντανακλά τα νέα οικονομικά δεδομένα: επιβράδυνση των online πωλήσεων, υψηλότερα κόστη και επίμονα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα. Της στοίχισε επίσης πολύ ακριβά και η επένδυσή της στην Rivian Automotive, αφού η αγορά έχει αρχίσει να αισθάνεται νευρικότητα σχετικά με τις πραγματικές προοπτικές της startup ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Τα έσοδα του κολοσσού ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν την περίοδο Ιανουαρίου - Μαρτίου. Ωστόσο η αύξηση ήταν μόλις 7%- η μικρότερη εδώ και περίπου δύο δεκαετίες, αφού οι καταναλωτές άρχισαν να επιστρέφουν στις προ πανδημίες συνήθειες και στα ψώνια σε φυσικά καταστήματα. Η εταιρεία του Τζεφ Μπέζος εμφάνισε έτσι ζημίες 3,8 δισ. δολαρίων έναντι κερδών 8,1 δισ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021- κατά το οποίο είχαμε εκρηκτική αύξηση των online πωλήσεων. Ο όγκος των προϊόντων που πούλησε η Amazon το συγκεκριμένο διάστημα έμεινε ουσιαστικά αμετάβλητος σε σχέση με πέρυσι.
Το μεγαλύτερο βαρίδι στα αποτελέσματα ήταν το μετοχικό μερίδιο στη Rivian, όπως προαναφέραμε. Η εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει δει τη μετοχή της να υποχωρεί κατά περισσότερο από 65% φέτος. Η Amazon έχει συμμετοχή 18% στην εταιρεία και αυτή έφερε προ φόρων ζημίες 7,6 δισ. δολαρίων.
Η Amazon προβλέπει έσοδα 116 έως 121 δισ. δολαρίων για το τρέχον τρίμηνο (δηλαδή αύξηση 3% έως 7% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα). Σε πρόσφατο poll της Refinitv οι αναλυτές είχαν βάλει τον πήχυ στα 125,5 δισ. δολάρια.
«Η πανδημία και μετά ο πόλεμος στην Ουκρανία έφεραν ασυνήθιστη αύξηση πωλήσεων και στη συνέχεια πολλές προκλήσεις» σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Amazon, Άντι Τζάσι. Πρόσθεσε ότι η εταιρεία εστιάζει στο να μειώσει τα κόστη.
Καλές επιδόσεις εξακολουθεί πάντως να παρουσιάζει η μονάδα cloud της Amazon. Οι πωλήσεις της Amazon Web Services αυξήθηκαν 36,5% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτεαρ, στα 18,44 δισ. δολάρια, υπερβαίνοντας τις προβλέψεις της Wall Street, που τα ήθελαν στα 18,27 δισ. δολάρια.
naftemporiki.gr