Η ινδική εταιρεία Oil and Natural Gas Corp (ONGC) πασχίζει να βρει ένα πλοίο για να μεταφέρει 700.000 βαρέλια αργού πετρελαίου από τη ρωσική Άπω Ανατολή, ένδειξη ότι οι πολύπλοκες συναλλαγές που αφορούν έναν από τους μεγαλύτερους εταίρους της Μόσχας πλήττονται από τις δυτικές κυρώσεις, αναφέρουν πηγές.
Η ινδική εταιρεία Oil and Natural Gas Corp (ONGC) πασχίζει να βρει ένα πλοίο για να μεταφέρει 700.000 βαρέλια αργού πετρελαίου από τη ρωσική Άπω Ανατολή, ένδειξη ότι οι πολύπλοκες συναλλαγές που αφορούν έναν από τους μεγαλύτερους εταίρους της Μόσχας πλήττονται από τις δυτικές κυρώσεις, αναφέρουν πηγές.
Αρκετές ινδικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της ONGC (ONGC.NS), έχουν μερίδια σε ρωσικά περιουσιακά στοιχεία πετρελαίου και φυσικού αερίου και η Ινδία αγοράζει περισσότερο ρωσικό αργό μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία, σπεύδοντας να αποκτήσει τη δημοφιλή ποιότητα αργού πετρελαίου Ural, ενώ άλλοι αγοραστές αποφεύγουν τις ρωσικές εξαγωγές.
Η εταιρεία ONGC έχει ένα μερίδιο της τάξεως του 20% στο πρόγραμμα Sakhalin 1, που παράγει αργό πετρέλαιο γνωστό ως Sokol, το οποίο η ONGC εξάγει μέσω πλειστηριασμών. Το Sokol αγοράζεται κυρίως από αγοραστές της βόρειας Ασίας και φορτώνεται από τη Νότια Κορέα.
Ωστόσο, η ικανότητα της Μόσχας να μεταφέρει αυτή την ποιότητα, η οποία απαιτεί πλοία κατηγορίας πάγου, γίνεται όλο και πιο δύσκολη λόγω των ανησυχιών που εκφράζουν οι ναυλωτές καθώς δεν θέλουν να διακινδυνεύουν την φήμη τους και λόγω των αυξανόμενων δυσκολιών που σχετίζονται με την ασφαλιστική κάλυψη των ρωσικών πλοίων.
Κανονικά, τα φορτία πετρελαίου Sokol μεταφέρονται πρώτα από τον τερματικό σταθμό De-Kastri στην ρωσική Άπω Ανατολή με πλοία κατηγορίας πάγου στη Νότια Κορέα, όπου στη συνέχεια μεταφορτώνονται σε συμβατικό δεξαμενόπλοιο.
Πηγή: ΑΜΠΕ