Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 27 Απριλίου 2022 15:14

ΝΑΤ: Μηδενίστηκαν οι ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις

Μηδενίστηκαν οι ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις στο ΝΑΤ, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας, η οποία αναφέρει εκτός άλλων ότι πλέον, οι εργαζόμενοι στο ΝΑΤ έχουν καταφέρει να εκδίδουν νέες συντάξεις εντός 90 ημερών, χωρίς αυτές δηλαδή να καθίστανται ληξιπρόθεσμες. 

Μηδενίστηκαν οι ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις στο ΝΑΤ, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας, η οποία αναφέρει εκτός άλλων ότι πλέον, οι εργαζόμενοι στο ΝΑΤ έχουν καταφέρει να εκδίδουν νέες συντάξεις εντός 90 ημερών, χωρίς αυτές δηλαδή να καθίστανται ληξιπρόθεσμες. 

Επιπλέον, η ανακοίνωση αναφέρει ότι προκειμένου να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι, δρομολογήθηκε και υλοποιήθηκε τους τελευταίους 12 μήνες ένα πλέγμα δράσεων σε διοικητικό, οργανωτικό, ψηφιακό και υλικοτεχνικό επίπεδο.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «Τη θετική αυτή εξέλιξη μαζί με τον προγραμματισμό για την οριστική εξάλειψη τόσο των εκκρεμών επικουρικών όσο και των εφάπαξ παρουσίασε στον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη ο Πρόεδρος του ΝΑΤ Κωνσταντίνος Τσαγκαρόπουλος κατά την επίσκεψη του πρώτου στο Μέγαρο του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου στον Πειραιά. 

Το ΝΑΤ συμπεριλαμβανόταν μέχρι πρότινος στα πλέον προβληματικά Ταμεία με τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις στην απονομή συντάξεων. Οι εκκρεμείς κύριες συντάξεις τον Φεβρουάριο του 2021 ανέρχονταν σε 3.100, ενώ σήμερα εκκρεμεί η εκκαθάριση μόλις 12 ληξιπρόθεσμων κύριων συντάξεων. Επιπλέον, οι εργαζόμενοι στο ΝΑΤ έχουν καταφέρει να εκδίδουν νέες συντάξεις εντός των 90 ημερών, χωρίς αυτές δηλαδή να καθίστανται ληξιπρόθεσμες. 

Προκειμένου να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι δρομολογήθηκε και υλοποιήθηκε τους τελευταίους 12 μήνες ένα πλέγμα δράσεων σε διοικητικό, οργανωτικό, ψηφιακό και υλικοτεχνικό επίπεδο.

 Συγκεκριμένα: 

1) Με νομοθετικές παρεμβάσεις απλοποιήθηκε η διαδικασία απονομής για επιμέρους κατηγορίες ασφαλισμένων όπου οι συντάξεις τους εκκρεμούσαν για χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα με τις 444 χήρες ναυτικών όπου περίμεναν- κάποιες από αυτές ακόμη και 6 χρόνια- την οριστική τους σύνταξη. Το πρόβλημα λύθηκε οριστικά. 

2) Υπήρξε αναδιάταξη του ανθρώπινου δυναμικού και καλύτερος καταμερισμός εργασιών μεταξύ των υπαλλήλων. Συγκεκριμένα, ενισχύθηκαν με επιπλέον άτομα τα τμήματα απονομών συντάξεων, απασχολήθηκαν 20 άτομα μέσω επιδοτούμενης εργασίας από το πρόγραμμα του ΟΑΕΔ 55-67, οι οποίοι προσελήφθησαν με συγκεκριμένες απαιτήσεις προϋπηρεσίας-εμπειρίας, ενώ συγκροτήθηκε εσωτερικό helpdesk από 12 υπαλλήλους του ΝΑΤ ώστε να βοηθούν σε εργασίες διεκπεραίωσης, τηλεφωνικής επικοινωνίας με ασφαλισμένους, ακόμα και λήψης δικαιολογητικών από την πόρτα του σπιτιού τους. 

3) Υπήρξε σημαντική ανανέωση του μηχανογραφικού εξοπλισμού και του λογισμικού. Αντικαταστάθηκε άμεσα το 35% του εξοπλισμού και των απαρχαιωμένων λογισμικών (Windows 98), και το 50% αναβαθμίστηκε. Το υπόλοιπο 15% είναι οκταετίας οπότε κρίθηκε επαρκές. 

4) Εντοπίστηκαν με επιτόπια έρευνα οι «προβληματικοί» φάκελοι και αναλύθηκαν διαδικασίες και τρόποι επίλυσης των προβλημάτων. Ταυτόχρονα καταργήθηκαν έλεγχοι που δεν είχαν ουσιαστικό αντίκτυπο ενώ ακολουθήθηκε διαδικασία ελέγχου ταυτόχρονη της επεξεργασίας φακέλου. 

5) Αναπτύχθηκε ένας «mini Πύργος Ελέγχου» εντός του ΝΑΤ για την παρακολούθηση, σε συνεχή ροή, της παραγωγικότητας ανά διεύθυνση, τμήμα και υπάλληλο. 

6) Υλοποιήθηκαν έργα διασύνδεσης του ΝΑΤ με άλλους φορείς του Δημοσίου. Το ΝΑΤ έχει δώσει δυνατότητα πρόσβασης σε όλους τους συναρμόδιους φορείς. Θεαματική είναι η επιτάχυνση που επέφερε η διασύνδεση με την Υπηρεσία Ναυτικού Μητρώου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. 

7) Θεσμοθετήθηκε για πρώτη φορά πριμ παραγωγικότητας για τους αποδοτικούς υπαλλήλους. Συμμετείχαν σε αυτό, έπειτα από δική τους αίτηση, τα 2/3 των υπαλλήλων. 

Πλέον όλο το βάρος ρίχνεται στην οριστική εξάλειψη και του στοκ των εκκρεμών επικουρικών που σήμερα ανέρχονται σε 831 αλλά και των εφάπαξ που σήμερα ανέρχονται σε 345. Στόχος της Διοίκησης του ΝΑΤ είναι το σύνολο των εκκρεμοτήτων να έχει εκκαθαριστεί μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου. 

Επιπλέον, μέχρι το τέλος Μαΐου το ΝΑΤ πρόκειται να ενταχθεί στους Φορείς που καλύπτονται από τον ενιαίο αριθμό εξυπηρέτησης 1555».

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Το ΝΑΤ αφήνει πίσω του το «βουνό» των εκκρεμών κύριων συντάξεων και βάζει στόχο  την οριστική εξάλειψη και των εκκρεμών επικουρικών και εφάπαξ μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου. Η πρόοδος που έχει γίνει είναι εντυπωσιακή.

Από 3.100 εκκρεμείς κύριες συντάξεις αρχές του 2021 σήμερα εκκρεμούν μόλις 12 ληξιπρόθεσμες, οι οποίες θα δοθούν και αυτές μέσα στο επόμενο διάστημα. Η πρόοδος αυτή σημειώθηκε χάρη στην καλύτερη αξιοποίηση αλλά και κινητροδότηση του ανθρώπινου δυναμικού, την διαλειτουργικότητα των συστημάτων του ΝΑΤ με εκείνα του Υπουργείου Ναυτιλίας, την καλύτερη εσωτερική οργάνωση αλλά και τον έλεγχο της αποδοτικότητας όσων εμπλέκονται στη διαδικασία απονομής. Με οργάνωση, στοχοθεσία και επιμονή ακόμα και εκείνες οι μάχες που μέχρι χθες θεωρούνταν χαμένες σήμερα κερδίζονται». 

Ο πρόεδρος του ΝΑΤ, Κωνσταντίνος Τσαγκαρόπουλος δήλωσε: «Δεν είμαστε σήμερα εδώ για να γιορτάσουμε την επιτυχία στο αυτονόητο. Βρεθήκαμε σήμερα, σ’ αυτό το ιστορικό κτίριο του Πειραιά, στο ΝΑΤ, τον Οργανισμό που είναι συνυφασμένος με την πρόοδο της Ελληνικής Ναυτιλίας, για να επιβεβαιώσουμε ότι η ειλικρινής, ανιδιοτελής και συστηματική προσπάθεια των εργαζομένων, των στελεχών και της πολιτικής ηγεσίας σε οποιονδήποτε δημόσιο οργανισμό, μπορεί να φέρει σύντομα, συγκεκριμένα και απτά αποτελέσματα προς όφελος της κοινωνίας και των πολιτών. Υπουργέ, πριν από 1 χρόνο με τιμήσατε με την επιλογή σας.

Μου δώσατε εντολή και κατευθύνσεις για γρήγορα αποτελέσματα. Το ΝΑΤ πρέπει να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης της ναυτοσύνης. Πρέπει όμως πρώτα να κερδίσει πάλι την εμπιστοσύνη των ασφαλισμένων και των οικογενειών τους. Ξεκινήσαμε από το αυτονόητο. Κλείσαμε χιλιάδες υποθέσεις, δρομολογήσαμε την αυτοματοποίηση των διαδικασιών, την διευκόλυνση των ασφαλισμένων. Σήμερα είμαστε έτοιμοι για το επόμενο βήμα. Το ΝΑΤ πρέπει να είναι το εφαλτήριο για την εξέλιξη της ελληνικής ναυτοσύνης σε σύγχρονη ανταγωνιστική μηχανή παραγωγής κοινωνικού πλούτου. Όλα όσα έγιναν μέσα σ’ ένα χρόνο δεν είναι μαγικές λύσεις. Είναι η αυτονόητη εφαρμοσμένη πολιτική βούληση».