Αύξηση κύκλου εργασιών και EBITDA, αλλά υψηλές ζημιές εμφάνισε η ANEK Lines το 2021, διατυπώνοντας ανησυχίες για τις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 21% φτάνοντας τα 150 εκατ. ευρώ το 2021, έναντι 124,5 εκατ. ευρώ το 2020. Παράλληλα, ο όμιλος βελτίωσε οριακά τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) τα οποία ανήλθαν σε 7 εκατ. ευρώ, έναντι 6,8 εκατ. ευρώ το 2020.
Αύξηση κύκλου εργασιών και EBITDA, αλλά υψηλές ζημιές εμφάνισε η ANEK Lines το 2021, διατυπώνοντας ανησυχίες για τις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων.
Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 21% φτάνοντας τα 150 εκατ. ευρώ το 2021, έναντι 124,5 εκατ. ευρώ το 2020.
Παράλληλα, ο όμιλος βελτίωσε οριακά τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) τα οποία ανήλθαν σε 7 εκατ. ευρώ, έναντι 6,8 εκατ. ευρώ το 2020.
Τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους για το 2021 ανήλθαν σε ζημιές 40,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 14,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε ζημιές 41,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 15,1 εκατ. ευρώ.
Όπως αναφέρει η εταιρεία, το 2021 επιτεύχθηκε μερική ανάκτηση του μεταφορικού έργου και των εσόδων σε σχέση με το 2020 όπου οι αρνητικές συνέπειες της πανδημίας ήταν ιδιαίτερα έντονες έχοντας επιφέρει πρωτοφανείς απώλειες στα εν λόγω μεγέθη.
Ειδικότερα, το 2021 o Όμιλος διακίνησε συνολικά 652 χιλιάδες επιβάτες έναντι 497 χιλ. το 2020 (αύξηση κατά 31%), 183 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 115 χιλ. (αύξηση κατά 60%) και 133 χιλ. φορτηγά έναντι 121 χιλ. (αύξηση κατά 10%).
Ωστόσο, η αλματώδης άνοδος των διεθνών τιμών πετρελαίου απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος της ωφέλειας από την αύξηση της κίνησης και των εσόδων. Οι τιμές αγοράς καυσίμων του Ομίλου μεσοσταθμικά το 2021 σημείωσαν αύξηση κατά 45% περίπου σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
Προοπτικές
Το πρώτο τρίμηνο του 2022 η επιβατική κίνηση και το μεταφορικό έργο του Ομίλου κυμάνθηκαν σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα, γεγονός που επιβεβαιώνει την εκτίμηση για επιστροφή των σχετικών μεγεθών στα προ της πανδημίας δεδομένα.
Ωστόσο, οι διεθνείς τιμές πετρελαίου το 2022 σταδιακά διαμορφώθηκαν σε πρωτοφανή υψηλά επίπεδα επηρεαζόμενες από τις τρέχουσες γεωπολιτικές εξελίξεις και την ενεργειακή κρίση.
Συμπερασματικά, σε οικονομικό επίπεδο η γεωπολιτική αβεβαιότητα, η ενεργειακή κρίση, οι αυξήσεις τιμών και η εξέλιξη πιθανών νέων παραλλαγών της πανδημίας COVID-19 συντηρούν ένα κλίμα ανησυχίας.
Για την αντιμετώπιση του κινδύνου των υψηλών τιμών καυσίμων και πρώτων υλών, ο Όμιλος είναι αναγκασμένος να αναπροσαρμόζει τακτικά την τιμολογιακή του πολιτική ώστε να αντισταθμίσει κατά το δυνατόν την αρνητική επίδραση στα χρηματοοικονομικά του αποτελέσματα και τις ταμειακές του ροές.
«Η διοίκηση του Ομίλου παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και φροντίζει για την εφαρμογή των διαδικασιών και ιδίως τη λήψη των αναγκαίων μέτρων προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργική δραστηριότητά του» καταλήγει η ανακοίνωση αποτελεσμάτων της ΑΝΕΚ.