Στην Βουλή έχει φτάσει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας για τα σκάφη αναψυχής. Όπως μαθαίνουμε στο «καυτό ζήτημα» του άρθρου 8 του νομοσχεδίου, βάσει του οποίου θα δίνεται η δυνατότητα σε σκάφη αναψυχής που δεν έχουν την ελληνική άδεια λειτουργίας να πραγματοποιούν ναύλους στη χώρα μας, παραμένει και μάλιστα προστέθηκε και μια εβδομάδα. Δηλαδή από 21 ημέρες που προέβλεπε αρχικά, τα σκάφη αυτά θα μπορούν να πραγματοποιούν ναύλους για 28 ημέρες κατά τη διάρκεια ενός έτους.
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Στην Βουλή έχει φτάσει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας για τα σκάφη αναψυχής. Όπως μαθαίνουμε στο «καυτό ζήτημα» του άρθρου 8 του νομοσχεδίου, βάσει του οποίου θα δίνεται η δυνατότητα σε σκάφη αναψυχής που δεν έχουν την ελληνική άδεια λειτουργίας να πραγματοποιούν ναύλους στη χώρα μας, παραμένει και μάλιστα προστέθηκε και μια εβδομάδα.
Δηλαδή από 21 ημέρες που προέβλεπε αρχικά, τα σκάφη αυτά θα μπορούν να πραγματοποιούν ναύλους για 28 ημέρες κατά τη διάρκεια ενός έτους.
Ρύθμιση που όμως, όπως τουλάχιστον μας λένε, δεν ικανοποιεί ούτε τους υπέρμαχους της ρύθμισης, οι οποίοι θέλουν να λειτουργούν χωρίς χρονικούς περιορισμούς, αλλά και ούτε όσους λειτουργούν στη χώρα με την παραδοσιακή ελληνική άδεια λειτουργίας.
Οι πρώτοι υποστηρίζουν ότι η αγορά είναι πολύ μεγάλη για τα μεγάλα σκάφη, και ότι τα αυτά που βρίσκονται στην Ελλάδα δεν μπορούν να καλύψουν τη ζήτηση, χρησιμοποιώντας μάλιστα στοιχεία από τη βάση δεδομένων του υπουργείου Ναυτιλίας.
Οι έλληνες επαγγελματίες από την άλλη ζητούν να αναβληθεί η υιοθέτηση της ρύθμισης αφού ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει οδηγήσει σε πολλές ακυρώσεις και από Ρωσία αλλά και από ΗΠΑ.
Υποστηρίζουν επίσης ότι τα σκάφη που λειτουργούν με ελληνική άδεια, είναι υπεραρκετά για να καλύψουν τη ζήτηση. Μας λένε χαρακτηριστικά ότι στο show της Βαρκελώνης συμμετέχουν 21 σκάφη (Δ. Μεσόγειος), ενώ σε αυτό του Ναυπλίου που είναι σε λίγες ημέρες έχουν δηλώσει συμμετοχή 90 σκάφη.
Δύσκολη η εξίσωση….