Υψηλό ρυθμό ανάπτυξης κατέγραψαν οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo το πρώτο τρίμηνο του έτους, αν και όπως επισημαίνει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, «οι προκλήσεις για την νέα χρονιά καθώς και το κλίμα αβεβαιότητας παραμένουν».
Υψηλό ρυθμό ανάπτυξης κατέγραψαν οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo το πρώτο τρίμηνο του έτους, αν και όπως επισημαίνει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, «οι προκλήσεις για την νέα χρονιά καθώς και το κλίμα αβεβαιότητας παραμένουν».
Ειδικότερα οι πωλήσεις του ομίλου, για το α΄ τρίμηνο του 2022, σημείωσαν αύξηση κατά +22%, ενώ τον Μάρτιο αυξήθηκαν κατά +71% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσυνό μήνα καθώς το δίκτυο σε Ελλάδα και Κύπρο παρέμεινε ανοιχτό ενώ υπήρξε χαλάρωση των μέτρων που είχαν επιβληθεί σε Βουλγαρία και Ρουμανία.
Στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2022, το σύνολο των καταστημάτων στην Ελλάδα παρέμεινε ανοιχτό, χωρίς την επιβολή νέων περιορισμών πλην φυσικά αυτών που αφορούν τους μη εμβολιασμένους.
Για τον Μάρτιο 2022, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας και χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές, υπερδιπλασιάστηκαν σε σχέση με τον Μάρτιο του 2021 που σχεδόν το σύνολο των καταστημάτων στην Ελλάδα, παρέμειναν κλειστά. Συνολικά για το πρώτο τρίμηνο του 2022, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά +48% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.
Στην Κύπρο, όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν χωρίς την επιβολή νέων περιορισμών. Οι πωλήσεις κατά τον Μάρτιο του 2022 εμφανίζονται μειωμένες κατά -2% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις στην Κύπρο για το πρώτο τρίμηνο του 2022 είναι αυξημένες κατά +27% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.
Στη Βουλγαρία από τα τέλη Φεβρουαρίου σταμάτησαν οι έλεγχοι πιστοποιητικών που είχαν επιβληθεί για τα καταστήματα. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά +42% περίπου τον Μάρτιο του 2022, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα όπου τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά κατά περίπου το 1/3 του Μαρτίου του 2021. Συνολικά οι πωλήσεις στη Βουλγαρία για το πρώτο τρίμηνο του 2022 είναι μειωμένες κατά -12% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.
Στη Ρουμανία: Αρχές Μαρτίου σταμάτησαν οι έλεγχοι πιστοποιητικών που είχε επιβληθεί για τα καταστήματα. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά +3% περίπου τον Μάρτιο του 2022, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις στη Ρουμανία για το πρώτο τρίμηνο του 2022 είναι μειωμένες κατά -12% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.
Όπως επισημαίνει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της, «η κατάσταση στην εφοδιαστική αλυσίδα δεν δείχνει σημάδια βελτίωσης ενώ και το κόστος μεταφοράς των προϊόντων παραμένει σε απαγορευτικά επίπεδα. Επιπλέον, δεν διαφαίνεται σαφής η τάση όσον αφορά τη ζήτηση καθώς αυτή συνεχίζει να επηρεάζεται από τις επιδημιολογικές εξάρσεις κυρίως κατά τους χειμερινούς μήνες αλλά και από τις πληθωριστικές πιέσεις».
Λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στην αγορά, η διοίκηση του ομίλου έχει προϋπολογίσει για το 2022:
Το 2021 ήταν μία ακόμα χρονιά που η λειτουργία των καταστημάτων επηρεάστηκε από τα περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας που επέβαλλαν οι κυβερνήσεις στις χώρες που δραστηριοποιείται ο Όμιλος.
Όπως έχει ήδη ενημερώσει η διοίκηση του Ομίλου κατά το 2021:
Κατά την 31η Δεκεμβρίου 2021, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα και τα λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού του Ομίλου ήταν ανώτερα του συνολικού ποσού των δανειακών υποχρεώσεων και των υποχρεώσεών του από μισθώσεις, κατά το ποσό των 549,14 εκατ. ευρώ έναντι 359,32 εκατ. ευρώ κατά την 31.12.2020.
Όπως έχουν σήμερα τα δεδομένα, πρόθεση της διοίκησης του ομίλου είναι να διατηρηθεί στο ακέραιο η μερισματική πολιτική του 2021 και για το 2022.
Σε πρώτο στάδιο, στην πρόσφατη Έκτακτη Γενική Συνέλευση, οι μέτοχοι ενέκριναν την πρόταση της διοίκησης για την καταβολή έκτακτης χρηματικής διανομής για το 2022 μικτού ποσού 0,3850 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή ποσό ίσο με το 50% του συνολικού ποσού που διανεμήθηκε για το 2021.
naftemporiki.gr