Παρά το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο που επιβλήθηκε στις 8 Μαρτίου από τον Αμερικανό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, τουλάχιστον επτά δεξαμενόπλοια από τη Ρωσία εξακολουθούν να πλέουν προς τις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με στοιχεία του marinetraffic.com.
Παρά το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο που επιβλήθηκε στις 8 Μαρτίου από τον Αμερικανό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, τουλάχιστον επτά δεξαμενόπλοια από τη Ρωσία εξακολουθούν να πλέουν προς τις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με στοιχεία του marinetraffic.com.
Ένα τάνκερ με σημαία Μάλτας που είχε αποπλεύσει φορτωμένο με πετρέλαιο από το ρωσικό λιμάνι Τάμαν, στην περιοχή Κρασνοντάρ, στη Μαύρη Θάλασσα στις 22 Φεβρουαρίου, κατέπλευσε στις 2 Απριλίου στο λιμάνι του Σαν Ντιέγκο στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με την ιστοσελίδα «marinetraffic».
Στη Νέα Υόρκη κατέπλευσε επίσης στις 4 Απριλίου άλλο ένα δεξαμενόπλοιο με σημαία Κροατίας, μετά από ένα ταξίδι 26 ημερών από το ρωσικό λιμάνι Ιστ Λούγκα ,στην περιοχή της Αγίας Πετρούπολης, στη Βαλτική Θάλασσα.
«Από τις 8 Μαρτίου που ο Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών Τζο Μπάιντεν υπέγραψε το διάταγμα που απαγορεύει τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου, οι παραδόσεις δεν σταμάτησαν», γράφει η γαλλική οικονομική ιστοσελίδα La Tribune.
Ο Λευκός Οίκος είχε αναφέρει πάντως ότι χορηγείται περίοδος 45 ημερών μετά τις 8 Μαρτίου, για να υπολογιστεί ο χρόνος μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου με δεξαμενόπλοια, ανάλογα με τα λιμάνια προορισμού τους. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν τηρηθεί το εμπάργκο, δεν θα πρέπει να καταπλέουν σε αμερικανικά λιμάνια, δεξαμενόπλοια με ρωσικό πετρέλαιο, μετά το Μεγάλο Σάββατο, 23 Απριλίου.
Η συνέχιση της εισαγωγής ρωσικού πετρελαίου αποτελεί αντικείμενο διαμαρτυριών από συνδικάτα Λιμενεργατών , όπως το σωματείο «Ιnternational longshore and warehouse Union», του οποίου ο κλάδος λιμενεργατών αρνείται να εργαστεί για την εκφόρτωση πλοίων από τη Ρωσία.
Περισσότερα από 20 δεξαμενόπλοια που έχουν αποπλεύσει από ρωσικά λιμάνια μετά την εισβολή - μεταφέροντας συνολικά σχεδόν 8,5 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου - εμφανίζουν τώρα την ιδιότητά τους ως «For Orders» ή «Drifting», υποδηλώνοντας έλλειψη προορισμού, σύμφωνα με τη Russian Tanker Tracking Group, μια πρωτοβουλία υπό την ηγεσία της ουκρανικής κυβέρνησης για την παρακολούθηση των πωλήσεων ρωσικού πετρελαίου.
Όπως γράφουν οι New York Times, το πλοίο Beijing Spirit, που επρόκειτο να ελλιμενιστεί στη Φιλαδέλφεια, προφανώς χάθηκε ο αγοραστής του πετρελαίου και άλλαξε προορισμό σε «κατόπιν παραγγελίας», υποδεικνύοντας ότι το πετρέλαιο στο πλοίο είναι προς πώληση. Στη συνέχεια, το δεξαμενόπλοιο επέστρεψε στην Ευρώπη, αφού πέρασε αρκετές ημέρες στη Μεσόγειο.
Το 2021, οι Ηνωμένες Πολιτείες κάλυπταν από τη Ρωσία το 8% των αναγκών τους σε πετρέλαιο.