Ενώπιον της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) θα εκθέσουν τις απόψεις τους την Παρασκευή
ΟΤΕ και Vodafone, αναφορικά με την αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει στην τηλεπικοινωνιακή αγορά για την αναβάθμιση των ταχυτήτων σύνδεσης στο Internet.
Από την έντυπη έκδοση
Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Ενώπιον της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) θα εκθέσουν τις απόψεις τους την Παρασκευή
ΟΤΕ και Vodafone, αναφορικά με την αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει στην τηλεπικοινωνιακή αγορά για την αναβάθμιση των ταχυτήτων σύνδεσης στο Internet.
Οι δύο πλευρές κλήθηκαν από την Επιτροπή χθες, κατόπιν αιτήματος λήψης ασφαλιστικών μέτρων για να σταματήσει ο ΟΤΕ τη δωρεάν αναβάθμιση των ταχυτήτων στους πελάτες του, που κατέθεσε με δεύτερη επιστολή της η Vodafone στις 17 Μαρτίου (είχε προηγηθεί ακόμα μία τον περασμένο Δεκέμβριο).
Η αρχή του προβλήματος
Ο ΟΤΕ ανακοίνωσε για πρώτη φορά τη σταδιακή αναβάθμιση ταχυτήτων του σταθερού ευρυζωνικού Internet, για οικιακούς και εταιρικούς συνδρομητές του σε περιοχές χωρίς οπτική ίνα στο τελικό σημείο και όπου είναι τεχνολογικά εφικτό, στο τέλος του 2021. Τον Μάρτιο ξεκίνησε να υλοποιεί την απόφασή του. Σύμφωνα με πληροφορίες ο ΟΤΕ θα συνεχίσει τις αναβαθμίσεις με βάση τον σχεδιασμό του, κάνοντας χρήση των τιμολογιακών πακέτων που του έχει ήδη εγκρίνει η ΕΕΤΤ.
Η Ολομέλεια της ΕΕΤΤ, στο μεταξύ, τη Δευτέρα, εν όψει τη ακρόασης της Παρασκευής, ανέβαλε τη συζήτηση για νέα
τιμολογιακά πακέτα του ΟΤΕ που σχετίζονται με τη δωρεάν αύξηση των ταχυτήτων.
Παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη η διαπραγμάτευση του ΟΤΕ με τους Vodafone και Wind - Nova για έκπτωση στις τιμές χονδρικής, ώστε να προχωρήσουν και αυτοί σε μαζικές αναβαθμίσεις.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ΟΤΕ τους παρέχει έκπτωση στο τέλος μετάβασης από τα αστικά κέντρα στις υπαίθριες καμπίνες (33 ευρώ ανά σύνδεση), αλλά δεν συζητά τη μείωση του μηνιαίου τέλους, που επσης ζητούν οι πάροχοι.
Από την πλευρά του ΟΤΕ επισημαίνεται ότι οι απαιτήσεις των παρόχων δεν έχουν καμία βάση, ενώ οι πάροχοι αναφέρουν ότι η αγορά αιφνιδιάστηκε και «αναγκάζεται» να ακολουθήσει με ένα μεγάλο κόστος που δεν έχει υπολογίσει (βάσει εκτιμήσεων συνολικά περίπου 90 εκατ. ευρώ).
Επί της ουσίας του θέματος δεν υφίσταται αντιπαράθεση καθώς δεν υπάρχει κανείς που να μην παραδέχεται ότι η ανα-
βάθμιση των ταχυτήτων ωφελεί τους καταναλωτές και βοηθά συνολικά την εικόνα της Ελλάδας.