Στην επανεκκίνηση του Web Labeling, ξεπερνώντας τις τεχνικές δυσλειτουργίες που προέκυψαν λόγω της πρόσφατης κυβερνοεπίθεσης στα ΕΛΤΑ, προχώρησε ο Οργανισμός. Έτσι, με την επαναλειτουργία των συστημάτων ενεργοποιείται η δυνατότητα αποστολής δεμάτων στο εξωτερικό με περισσότερες από 3.000 νέες εγγραφές να έχουν πραγματοποιηθεί μέσα στις πρώτες δύο ώρες επαναλειτουργίας της εφαρμογής.
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Στην επανεκκίνηση του Web Labeling, ξεπερνώντας τις τεχνικές δυσλειτουργίες που προέκυψαν λόγω της πρόσφατης κυβερνοεπίθεσης στα ΕΛΤΑ, προχώρησε ο Οργανισμός. Έτσι, με την επαναλειτουργία των συστημάτων ενεργοποιείται η δυνατότητα αποστολής δεμάτων στο εξωτερικό με περισσότερες από 3.000 νέες εγγραφές να έχουν πραγματοποιηθεί μέσα στις πρώτες δύο ώρες επαναλειτουργίας της εφαρμογής.
Σημειώνεται ότι, εκατοντάδες οι εμπορικές επιχειρήσεις, ειδικά e-shops, τις τελευταίες δεκαπέντε ημέρες αντιμετώπισαν σημαντικά προβλήματα και καθυστερήσεις εξαιτίας του «παγώματος» της υπηρεσίας λόγω της κυβερνοεπίθεσης που δέχθηκαν τα ΕΛΤΑ.
Επισημαίνεται, πως ήταν μία από τις σοβαρότερες κυβερνοεπιθέσεις που έχει ποτέ δεχθεί ελληνικός όμιλος, με τους χάκερς να χρησιμοποιούν ransomware προκειμένου να αποσπάσουν λύτρα για να «ξεκλειδώσουν» τα συστήματα του οργανισμού.
Στόχος βεβαια μπορεί να μην επιτεύχθηκε, αναφέρουν στελέχη των ΕΛΤΑ, όμως το πλήγμα στα επιμέρους υποσυστήματα ήταν μεγάλο, παρά το άμεσο κατέβασμα του διακόπτη και την απομόνωση του data center, μόλις έγινε αντιληπτή η κακόβουλη ενέργεια των κυβερνοεγκληματιών.
Όπως εξηγούν άνθρωποι με γνώση της δομής τους, τα ΕΛΤΑ διαθέτουν πολλαπλά συστήματα πληροφορικής για την εξυπηρέτηση των διαφορετικών λειτουργιών που επιτελούν (αλληλογραφία, δέματα, πληρωμές και εισπράξεις, λογαριασμοί, συντάξεις κ.λπ.). Προκειμένου λοιπόν αυτά να επαναλειτουργήσουν θα πρέπει με την ολοκλήρωση της αναβάθμισής τους, να λειτουργούν μεταξύ τους.
Παράλληλα, βάσει των διεθνών πρακτικών, κάθε υποσύστημα θα πρέπει να δοκιμάζεται σε ασφαλές περιβάλλον προτού συνδεθεί με το κεντρικό δίκτυο. Αυτό βεβαίως απαιτεί και περισσότερο χρόνο για την πλήρη λειτουργία του.
Οι πελάτες των ΕΛΤΑ μπορούν να παρακολουθούν κανονικά τα πλήρη στοιχεία δρομολόγησης των αποστολών που έχουν πραγματοποιηθεί μετά τις 20 Μαρτίου, μέσα από το σύστημα Track & Trace στην ιστοσελίδα www.elta.gr . Σταδιακά επανέρχονται και τα στοιχεία αποστολών που είχαν πραγματοποιηθεί έως και 20 Μαρτίου. Επιπλέον επανήλθε η υπηρεσία EMS της ΕΛΤΑ Courier, η οποία είχε διακοπεί προσωρινά.
Τέλος, κανονικά λειτουργεί και το σύστημα ΕΡΜΗΣ ΠΕΛΑΤΗΣ, με το οποίο οι εταιρικοί πελάτες των ΕΛΤΑ μπορούν να παρακολουθούν οργανωμένα τις ιχνηλατήσεις όλων των αντικειμένων τους εσωτερικού και εξωτερικού.