Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2022 12:31

Διεθνές δίκτυο πράσινων καυσίμων στήνει η Maersk

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ συμφωνία με τις αρχές και επενδυτικούς φορείς της Αιγύπτου για τη διερεύνηση ευκαιριών ευρείας παραγωγής πράσινων καυσίμων για τα πλοία που θα προσεγγίζουν τη χώρα υπέγραψε ο δανέζικος κολοσσός μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων A.P. Moller-Maersk.

Του Γιώργου Γεωργίου
[email protected]

 

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ συμφωνία με τις αρχές και επενδυτικούς φορείς της Αιγύπτου για τη διερεύνηση ευκαιριών ευρείας παραγωγής πράσινων καυσίμων για τα πλοία που θα προσεγγίζουν τη χώρα υπέγραψε ο δανέζικος κολοσσός μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων A.P. Moller-Maersk.

Οι δύο πλευρές υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης, με στόχο την επιτάχυνση της προμήθειας των πράσινων καυσίμων, στο πλαίσιο της μετάβασης της ναυτιλιακής βιομηχανίας στις μηδενικές εκπομπές.

«Η διαθεσιμότητα πράσινης ενέργειας και καυσίμων σε ικανοποιητικές ποσότητες και σε ανταγωνιστικές τιμές είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας» τόνισε η Henriette Hallberg Thygesen, CEO Fleet & Strategic Brands της Maersk.

«Η προσπάθεια της Maersk να επιταχύνει την προμήθεια των πράσινων καυσίμων και τη μετάβαση στη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών θα επεκτείνει τις υπηρεσίες της Διώρυγας του Σουέζ ως κύριου διεθνούς κόμβου πράσινου ανεφοδιασμού στην περιοχή» σημείωσε ο CEO του Ταμείου προσέλκυσης ιδιωτικών επενδύσεων στην Αίγυπτο, Ayman Soliman.

Τα δύο μέρη θα διενεργήσουν μελέτη σκοπιμότητας πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους, για να διερευνήσουν την παραγωγή υδρογόνου και πράσινου ναυτιλιακού καυσίμου από ανανεώσιμες πηγές στην Αίγυπτο. Η Maersk θα είναι η παραλήπτρια των παραγόμενων καυσίμων.

Η δανέζικη εταιρεία δεσμεύτηκε ότι θα εξερευνήσει παρόμοιες ευκαιρίες και σε άλλες περιοχές του πλανήτη. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα εκτεταμένο πράσινο δίκτυο στις εμπορικές διαδρομές που ταξιδεύουν τα πλοία της.

Καύση μεθανόλης
Η Maersk έχει παραγγείλει 12 containerships (χωρητικότητας 16.000 TEUs έκαστο), διπλού καυσίμου, με δυνατότητα καύσης μεθανόλης. Οι εκτιμήσεις ειδικών και της εταιρείας υποδεικνύουν ότι κάθε πλοίο θα χρειαστεί περίπου 35.000 - 40.000 τόνους μεθανόλης τον χρόνο.

Η ναυτιλιακή αγορά είχε διατυπώσει ορισμένες αμφιβολίες σχετικά με το αν η Maersk θα έβρισκε αρκετή προμήθεια μεθανόλης ή αν αυτή η προμήθεια θα ήταν πραγματικά πράσινη. Σε αυτό το πλαίσιο, η ναυτιλιακή συμφώνησε εσχάτως με έξι διαφορετικούς προμηθευτές για την αγορά πράσινης μεθανόλης. Σύμφωνα με τη Maersk, το deal θα την προμηθεύσει με τουλάχιστον 730.000 τόνους τον χρόνο από όλο τον κόσμο, μέχρι το τέλος του 2025.

Το εν λόγω καύσιμο είναι λιγότερο ενεργειακά πυκνό και επομένως χρειάζεται μεγαλύτερες δεξαμενές, ενώ εκπέμπει άνθρακα, όταν καίγεται. Βέβαια, σημειώνεται ότι είναι πιο καθαρό κατά την καύση από το fuel oil, δεν χρειάζεται να υγροποιηθεί, δεν εκπέμπει μεθάνιο και αξιοποιείται ήδη σε πλοία που λειτουργούν για τη χημική βιομηχανία. Ωστόσο, απαιτούμενο για να είναι ουδέτερη από τον άνθρακα είναι να δημιουργηθεί από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

«Είναι πολύ σημαντικό η Maersk να είναι διαφανής σχετικά με την πηγή κάθε τόνου μεθανόλης που θα παραχθεί, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης ύλης και του τρόπου παραγωγής, καθώς και των εκτιμήσεων για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου» έχει προειδοποιήσει ο Bryan Comer, επικεφαλής Ναυτιλίας στη ΜΚΟ Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών (International Council on Clean Transportation - ICCT).