«Κορυφή του παγόβουνου» χαρακτηρίζουν οι New York Times την κρίση στις αυτοκινητοβιομηχανίες και προβλέπουν κατάρρευση των προμηθευτών, στο πλαίσιο ενός καταστροφικού ντόμινο διπλής κατεύθυνσης.
«Κορυφή του παγόβουνου» χαρακτηρίζουν οι New York Times την κρίση στις αυτοκινητοβιομηχανίες και προβλέπουν κατάρρευση των προμηθευτών, στο πλαίσιο ενός καταστροφικού ντόμινο διπλής κατεύθυνσης.
Μετά την απόρριψη του σχεδίου διάσωσης για τις «Μεγάλες Τρεις» του Ντιτρόιτ από τη Γερουσία, οι πιθανότητες χρεοκοπίας των General Motors και Chrysler έως το τέλος του έτους πολλαπλασιάζονται απειλητικά.
Οι διοικήσεις των εταιρειών έχουν προειδοποιήσει για προσωρινή έλλειψη ρευστότητας, με τις υπέρογκες υποχρεώσεις προς τους προμηθευτές τους να παραμένουν ανεξόφλητες. Πλέον, φαίνεται απίθανο να καταφέρουν να επιβιώσουν μέχρι ο Μπάρακ Ομπάμα να αναλάβει καθήκοντα, ώστε από κοινού με το καινούργιο Κογκρέσο να δώσουν παράταση ζωής στις τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ.
Ως εκ τούτου, το εφιαλτικό σενάριο που θέλει το ντόμινο στην αυτοκινητοβιομηχανία να παρασύρει και τις εταιρείες που τις προμηθεύουν —οι οποίες μάλιστα απασχολούν τους διπλάσιους εργαζομένους— μοιάζει να επαληθεύεται, όπως σημειώνουν οι NYT.
Πολλοί είναι οι προμηθευτές που εξωθούνται και οι ίδιοι στο χείλος της καταστροφής και δεν έχουν πια την πολυτέλεια των παρατάσεων στις πιστώσεις.
Όταν αρχίσουν να καταρρέουν μικροί και μεγάλοι προμηθευτές, η ροή των εξαρτημάτων σε όλες τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα διακοπεί.
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι επόμενες στη “μαύρη λίστα” είναι η Toyota, η Honda και Nissan», προειδοποιεί ο Τζον Καζέσα, επικεφαλής της εταιρείας συμβούλων για τον κλάδο αυτοκινήτων, Casesa Shapiro Group.
«Σε εκκαθάριση θα εξωθηθούν πολλοί μικροί προμηθευτές, καθώς δεν θα διαθέτουν τους πόρους για αναδιοργάνωση σύμφωνα με το ¶ρθρο 11 περί Χρεοκοπίας, συμπληρώνει ο Καζέσα. «Απλώς θα εξαφανιστούν από το χάρτη».
Τα τελευταία χρόνια, δεν ήταν λίγες οι φορές που οι προμηθευτές υποστήριξαν τον κλάδο των αυτοκινήτων στις δύσκολες ώρες.
Σύμφωνα, όμως, με την εκτίμηση του προέδρου της Ένωσης Κατασκευαστών Αρχικού Εξοπλισμού στο Τρόι, Νιλ Ντε Κόκερ, εκατοντάδες εταιρείες δεν έχουν πλέον αυτή την ευελιξία. Δεν μπορούν να δανειστούν χρήματα από την «παγωμένη» αγορά πιστώσεων ούτε να αγοράσουν πρώτες ύλες εάν δεν πληρωθούν πρώτα για τα εξαρτήματα που έχουν ήδη αποσταλεί.
Πολλοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι οι «Μεγάλες Τρεις» του Ντιτρόιτ, μαζί με τους ξένους ανταγωνιστές τους, αποτελούν ολόκληρη την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο, είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου, αναφέρει η εφημερίδα.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της συμβουλευτικής εταιρείας Plante & Moran με έδρα το Ντιτρόιτ, από τις χιλιάδες των σημερινών προμηθευτών αυτοκινήτων δεν θα επιβιώσουν περισσότεροι από τους μισούς.