Μικτό μέρισμα ανά μετοχή για τη χρήση 2021 0,50 ευρώ ανά μετοχή θα προτείνει η διοίκηση του ΟΠΑΠ στην τακτική γενική συνέλευση των μετόχων στις 9 Ιουνίου 2022.
Της Λέττας Καλαμαρά
[email protected]
Μικτό μέρισμα ανά μετοχή για τη χρήση 2021 0,50 ευρώ ανά μετοχή θα προτείνει η διοίκηση του ΟΠΑΠ στην τακτική γενική συνέλευση των μετόχων στις 9 Ιουνίου 2022.
Το ποσό αυτό μαζί με το ήδη διανεμηθέν προμέρισμα 0,10 ευρώ ανά μετοχή οδηγούν σε συνολικό μέρισμα ύψους 0,60 ευρώ ανά μετοχή. Παράλληλα η διοίκηση θα προτείνει και την επιστροφή κεφαλαίου ύψους 0,90 ευρώ ανά μετοχή.
Η μερισματική πολιτική του ΟΠΑΠ έρχεται ως αποτέλεσμα των οικονομικών του επιδόσεων για το 2021. Όπως σημείωσε ο κ. Jan Karas, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, «ο ΟΠΑΠ επιβεβαίωσε τη δυναμική του επιχειρηματικού μοντέλου του, επιτυγχάνοντας σημαντικά αποτελέσματα και ισχυρή οικονομική θέση το 2021, παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της πανδημίας. Συνολικά, το τέταρτο τρίμηνο του 2021 ήταν ιστορικά μεταξύ αυτών με τις καλύτερες επιδόσεις, σε όρους GGR, και τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας ενισχύθηκαν περαιτέρω. Οι retail δραστηριότητές μας επέδειξαν υψηλές αντοχές, με την ανάκαμψη να επιταχύνεται, παρότι τα καταστήματά μας έπρεπε να αναστείλουν τις δραστηριότητές τους για αρκετούς μήνες και να προσαρμοστούν σε αυστηρούς υγειονομικούς περιορισμούς μετά την επαναλειτουργία τους. Το ολοκληρωμένο εμπορικό πλάνο μας και τα προγράμματα loyalty, που έχουν γνωρίσει μεγάλη αποδοχή, έπαιξαν σημαντικό ρόλο σε αυτή την κατεύθυνση. Οι online δραστηριότητες συνέχισαν να αποτελούν βασικό μοχλό ανάπτυξης για τον ΟΠΑΠ, ακόμη και μετά την επαναλειτουργία του retail δικτύου. Η βάση των online πελατών μας αναπτύχθηκε περαιτέρω, χάριν στα αναβαθμισμένα front-end περιβάλλοντα και τις στοχευμένες δραστηριότητες CRM. Επίσης, η διττή στρατηγική μας συνέχισε να αποδίδει καρπούς, με την πλήρη ενοποίηση της Stoiximan να συνδράμει ξεκάθαρα στις επιδόσεις μας».
Αναλυτικά τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) χρήσης 2021 διαμορφώθηκαν σε 1,53 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 36,2%, σε ετήσια βάση ως αποτέλεσμα της σημαντικής συνεισφοράς του online, καθώς και της ανάκαμψης των retail δραστηριοτήτων, με τα καταστήματα του ΟΠΑΠ να λειτουργούν για περισσότερες ημέρες μέσα στο 2021 σε σύγκριση με το 2020.
Το δ’ τρίμηνο 2021 τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 498,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 115,9%. Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) αυξήθηκε το 2021 κατά 47,5% και διαμορφώθηκε σε 605,8 εκατ. Το δ’ τρίμηνο 2021 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) ανήλθε σε 195,3 εκατ. αυξημένο κατά 151,4% σε ετήσια βάση εξαιτίας της αύξησης του GGR, που αντισταθμίστηκε μερικώς από τη δυσανάλογη εισφορά επί του GGR της «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΧΕΙΑ» ώστε να πληροί το ελάχιστο συμβατικό όριο των 50 εκατ. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το 2021 αυξήθηκαν κατά 111,1% στα 550,3 εκατ., ή κατά 96,0% σε επαναλαμβανόμενη βάση, ενισχυμένα πρόσθετα και από την αναγνώριση εσόδου ύψους 217,4 εκατ. που σχετίζεται με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης. Τα EBITDA δ’ τριμήνου 2021 ανήλθαν σε 170,4 εκατ., αυξημένα κατά 220,7%. Τα καθαρά κέρδη χρήσης 2021 διαμορφώθηκαν στα 259,4 εκατ. αυξημένα κατά 26,4% ή κατά 151,3% σε επαναλαμβανόμενη βάση, ως αποτέλεσμα της ενισχυμένης λειτουργικής κερδοφορίας και του χαμηλότερου εταιρικού φορολογικού συντελεστή. Στο δ’ τρίμηνο 2021 τα επαναλαμβανόμενα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 86,2 εκατ. ευρώ, 5 φορές υψηλότερα από την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Όπως τονίζει η διοίκηση της εταιρείας, ο ΟΠΑΠ παραμένει προσηλωμένος στη στρατηγική Fast Forward του ΟΠΑΠ, δίνοντας έμφαση στην πελατοκεντρική του προσέγγιση και στην ψηφιοποίηση, αλλά και στο κοινωνικό του έργο.