Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση έπεσαν στο χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί για τον Φεβρουάριο, καθώς οι κατασκευαστές προετοιμάζονται για μεγαλύτερη διακοπή της παραγωγής από ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που επιδεινώθηκαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση έπεσαν στο χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί για τον Φεβρουάριο, καθώς οι κατασκευαστές προετοιμάζονται για μεγαλύτερη διακοπή της παραγωγής από ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που επιδεινώθηκαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 6,7% σε λιγότερες από 720.000 τον μήνα, ανακοίνωσε την Πέμπτη η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Συμπεριλαμβανομένων της Βρετανίας και των χωρών ελεύθερων συναλλαγών, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 5,4%. Πρόκειται για μια πιο απότομη πτώση σε σχέση με τον Ιανουάριο και επεκτείνει το σερί πτώσεων του κλάδου σε οκτώ μήνες.
«Η ευρωπαϊκή ζήτηση αυτοκινήτων ήταν ήδη χλιαρή πριν η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία οδηγήσει σε διακοπή της παραγωγής και ελλείψεις εξαρτημάτων που θα καθυστερήσουν περαιτέρω την ανάκαμψη των ευρωπαϊκών πωλήσεων αυτοκινήτων το 2022», ανέφεραν σε σημείωμα οι αναλυτές της Bloomberg Intelligence.
Ο κλάδος αντιμετωπίζει μια δύσκολη χρονιά καθώς οι παρατεταμένες ελλείψεις ημιαγωγών, ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι νέες εστίες Covid στην Κίνα ασκούν περαιτέρω πίεση στις ήδη εκτεταμένες αλυσίδες εφοδιασμού. Το Bloomberg Intelligence αναμένει ότι οι πωλήσεις στην Ευρώπη στη χειρότερη περίπτωση θα παραμείνουν σταθερές φέτος, σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμηση για αύξηση μόλις 5%.
Ενώ οι αγορές συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Ισπανίας ανέφεραν μέτρια ανάπτυξη για τον Φεβρουάριο, η Ιταλία και η Γαλλία κατέγραψαν διψήφια πτώση.
Αν και η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία δεν είχε σημαντικό αντίκτυπο στις πωλήσεις τον περασμένο μήνα, αυτό θα αλλάξει στο μέλλον. Η Ουκρανία είναι μια βασική πηγή καλωδίων που τροφοδοτούν τα ηλεκτρικά συστήματα αυτοκινήτων. Το κλείσιμο εργοστασίων στη χώρα θα μπορούσε να μειώσει την ευρωπαϊκή παραγωγή αυτοκινήτων έως και 700.000 οχήματα το πρώτο εξάμηνο.
Η Volkswagen και η BMW έχουν ήδη αδρανοποιήσει τα εργοστάσια λόγω της διακοπής του εφοδιασμού, ενώ η Mercedes-Benz μείωσε την παραγωγή σε ένα γερμανικό εργοστάσιο. Η VW προειδοποίησε αυτή την εβδομάδα ότι θα πρέπει να αναθεωρήσει την προοπτική της εάν δεν καταφέρει να αποκτήσει καλώδια για περισσότερες από τρεις ή τέσσερις εβδομάδες.
Η Stellantis NV και η VW ήταν μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που δυσκολεύτηκαν τον περασμένο μήνα, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται 17% και 12%, αντίστοιχα. Η Toyota Motor και η BMW αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 4,7% και 1,3%, αντίστοιχα. Ο Όμιλος Hyundai ξεχώρισε με άνοδο 25%.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Bloomberg