Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2022 11:06

Μετρό: «Δρομολογήθηκε» το πρώτο τμήμα της γραμμής 4

ΣΕ ΤΡΟΧΙΑ υλοποίησης βρίσκεται το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, Άλσος Βεΐκου - Γουδή, κόστους 1,2 δισ. ευρώ, με τους μετροπόντικες να αναμένονται το καλοκαίρι, για να ξεκινήσουν τη διάνοιξη από τα δύο άκρα αρχές 2023.

Από την έντυπη έκδοση

Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]

ΣΕ ΤΡΟΧΙΑ υλοποίησης βρίσκεται το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, Άλσος Βεΐκου - Γουδή, κόστους 1,2 δισ. ευρώ, με τους μετροπόντικες να αναμένονται το καλοκαίρι, για να ξεκινήσουν τη διάνοιξη από τα δύο άκρα αρχές 2023.


Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, χαρακτήρισε χθες το έργο ως το σημαντικότερο της τελευταίας εικοσαετίας στην πρωτεύουσα, μαζί με την Αττική Οδό, καθώς θα αλλάξει την καθημερινότητα του πολίτη στο λεκανοπέδιο και θα
δώσει τεράστια ώθηση στην οικονομία.

Με στόχο τα έργα να επιβαρύνουν στο ελάχιστο την καθημερινότητα των πολιτών, χθες υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας, μεταξύ του υπουργείου Υποδομών, του Δήμου Αθηναίων, της Αττικό Μετρό Α.Ε. και της Ανάπλασης Αθήνας Α.Ε., το οποίο καθορίζει τις κοινές δράσεις κατά την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό.

Το μνημόνιο συνεργασίας υπεγράφη από τον υπουργό Υποδομών, τον δήμαρχο Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, Νίκο Κουρέτα, και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ανάπλασης Αθήνας Α.Ε., Χρόνη Ακριτίδη. Παρών στην εκδήλωση ήταν ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος.


Σημασία για την Αθήνα
Η Γραμμή 4 έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας και γι’ αυτό προβλέπεται η κατασκευή νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου, όπως είναι τα Εξάρχεια ή το Κολωνάκι.

Πρακτικά, σε 8 χρόνια, όταν πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο, αυτό θα σημαίνει: 340.000 επιβάτες, 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα στον δρόμο, 1.216 μεγαβατώρες εξοικονόμηση ενέργειας και 318 τόνοι λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων υπουργός και δήμαρχος επίσης σημείωσαν:

Για τον σταθμό «Ευαγγελισμό» ο υπουργός: «Είναι πολύ σημαντικός και ο σχεδιασμός προχωράει κανονικά. Πρόκειται για σταθμό μετεπιβίβασης και εκεί θα συναντηθούν, στην ουσία, δύο γραμμές. Δεν υπάρχουν πισωγυρίσματα. Τα περισσότερα εργοτάξια και όλες οι πρόδρομες εργασίες έχουν ήδη πραγματοποιηθεί και ολοκληρωθεί».

Για τον σταθμό «Εξάρχεια» ο δήμαρχος: Είναι πολύ ξεκάθαρο αυτό που κάποιοι επιχειρούν να κάνουν στα Εξάρχεια, όμως οι μάσκες έχουν πέσει. Επιχειρούν -και αυτό είναι πα- γκόσμια πρωτοτυπία- να πολιτικοποιήσουν και να ιδεολογικοποιήσουν τον σταθμό του μετρό. Ο Δήμος Αθηναίων και η κυβέρνηση δεν θα επιτρέψουν να εργαλειοποιηθούν οι ζωές των κατοίκων των Εξαρχείων».

Ο κ. Μπακογιάννης ανέφερε επίσης ότι για τη νέα διαμόρφωση των πλατειών όπου θα κατασκευαστούν σταθμοί (Κυψέλης, Εξαρχείων, Κολωνακίου) θα γίνουν αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί.