Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 23 Φεβρουαρίου 2022 15:33

Βουλή: Με ευρεία πλειοψηφία κυρώθηκαν οι 5 συμφωνίες αεροπορικών υπηρεσιών

Κυρώθηκαν, με ευρεία πλειοψηφία, από την ολομέλεια της Βουλής, οι πέντε συμφωνίες αεροπορικών υπηρεσιών μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των κυβερνήσεων της Μαλαισίας, της Ινδίας, του Μαυρίκιου, της Κένυας και της Ρουάντας. Η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ και το Κίνημα Αλλαγής υπερψήφισαν τις πέντε συμφωνίες, το ΚΚΕ τις καταψήφισε, το ΜέΡΑ25 δήλωσε «παρών» σε όλες τις συμφωνίες, ενώ η Ελληνική Λύση ψήφισε «ναι» στη συμφωνία με την Ινδία και «όχι» στις υπόλοιπες.

Κυρώθηκαν, με ευρεία πλειοψηφία, από την ολομέλεια της Βουλής, οι πέντε συμφωνίες αεροπορικών υπηρεσιών μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των κυβερνήσεων της Μαλαισίας, της Ινδίας, του Μαυρίκιου, της Κένυας και της Ρουάντας. Η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ και το Κίνημα Αλλαγής υπερψήφισαν τις πέντε συμφωνίες, το ΚΚΕ τις καταψήφισε, το ΜέΡΑ25 δήλωσε «παρών» σε όλες τις συμφωνίες, ενώ η Ελληνική Λύση ψήφισε «ναι» στη συμφωνία με την Ινδία και «όχι» στις υπόλοιπες.

Όπως είπε ο παριστάμενος υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, οι συμφωνίες αποσκοπούν στην ενίσχυση των αεροπορικών συνδέσεων και την προώθηση των διμερών σχέσεων της Ελλάδας με τις πέντε χώρες. «Προσφέρουν, επίσης, τη δυνατότητα εκμετάλλευσης της αγοράς από τους αερομεταφορείς των δύο πλευρών, μέσω σημείων σύνδεσης και προς προορισμούς πέραν της χώρας μας και των παραπάνω χωρών» είπε ο κ. Παπαδόπουλος σημειώνοντας ότι «οι βασικές διατάξεις των Συμφωνιών αναφέρονται, μεταξύ άλλων, στον διορισμό μίας ή περισσοτέρων αεροπορικών εταιρειών από κάθε χώρα για την εκτέλεση τακτικών διεθνών αεροπορικών δρομολογίων μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας, Μαλαισίας, Μαυρικίου, Κένυας και Ρουάντας αντίστοιχα. Επίσης, αφορούν στην αεροπορική ασφάλεια και στη δυνατότητα εκμετάλλευσης της αγοράς μέσω συμφωνιών εμπορικής συνεργασίας».

Ειδικότερα για την Ινδία, είπε ότι «μέχρι πρόσφατα, χορηγούσε ως σημείο της επικράτειάς της μόνο το Νέο Δελχί. Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα στην οποία χορηγήθηκαν έξι σημεία προορισμού ως πακέτα αερολιμένων, στους οποίους η Ινδία είχε πρόσφατα απελευθερώσει την πρόσβαση. Η Γκόα δεν περιλαμβάνεται στα αεροδρόμια αυτά, αλλά θα μπορούσε να αποτελέσει μελλοντικά ένα αντικείμενο συζήτησης εάν προκύψουν ανάγκες της αγοράς κι αν ζητηθεί η σύνδεση σε προσωρινή βάση».

Απαντώντας στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Χρ. Γιαννούλη που είπε ότι «με την αποδιοργάνωση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας από το 2020, δεν ασκείται πλέον με αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα ο έλεγχος σε κάθε κρίκο της αλυσίδας των δομών που εμπλέκονται στις αεροπορικές μεταφορές» ο κ. Παπαδόπουλος είπε ότι δεν είναι σήμερα η εποχή, τώρα που σε λίγες ημέρες ξεκινάει ο τουρισμός στη χώρα, να αφήνουμε ερωτηματικά για την ασφάλεια των αεροδρομίων και των αεροπλάνων μας. «Ο έλεγχος ο οποίος γίνεται από όλες τις Υπηρεσίες είναι πραγματικά εξονυχιστικός. Και ποιο είναι το αποτέλεσμα;

Τα ελληνικά αεροδρόμια και οι ελληνικές αεροπορικές εταιρείες βραβεύονται τα τελευταία χρόνια από τους διεθνείς οργανισμούς. Αυτό αποδεικνύει και τις δυνατότητες που έχει το ελληνικό κράτος στον έλεγχο, αλλά και τα αποτέλεσμα που φέρνει ο έλεγχος αυτός, αλλά και ο τρόπος με τον οποίον χειρίζονται οι αεροπορικές εταιρείες τα αεροσκάφη τους».

Ο κ. Παπαδόπουλος απάντησε και στην παρέμβαση του προέδρου της Ελληνικής Λύσης Κυριάκου Βελόπουλου που είπε ότι το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης επιβάλλει μεγάλα πρόστιμα σε κανάλια, και τιμωρεί βουλευτές για αυτά που λένε στη Βουλή. Όπως είπε ο κ. Παπαδόπουλος, τα μέλη του ΕΣΡ εκλέγονται με μεγάλη πλειοψηφία από τη Βουλή, ότι οι ποινές επιβάλλονται ανάλογα με τη βαρύτητα των πράξεων, καθώς επίσης ότι (το ΕΣΡ) υποβάλλει κάθε χρόνο έκθεση στη Βουλή και ελέγχεται για τα πεπραγμένα του.