Ισχυρή ανάκαμψη με αύξηση των καθαρών εσόδων και των πωλήσεων πέτυχε η Coca-Cola HBC AG το 2021. Σύμφωνα με τα α οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εταιρεία, στο σύνολο του οικονομικού έτους που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021, σημειώθηκε αύξηση των καθαρών εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 20,6% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, ενώ τα καθαρά έσοδα σε δημοσιευμένη βάση αυξήθηκαν κατά 16,9%.
Ισχυρή ανάκαμψη με αύξηση των καθαρών εσόδων και των πωλήσεων πέτυχε η Coca-Cola HBC AG το 2021. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εταιρεία, στο σύνολο του οικονομικού έτους που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021, σημειώθηκε αύξηση των καθαρών εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 20,6% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, ενώ τα καθαρά έσοδα σε δημοσιευμένη βάση αυξήθηκαν κατά 16,9%.
Η εταιρεία επιτάχυνε τη δυναμική της το τέταρτο τρίμηνο με τα έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση να σημειώνουν αύξηση +10%, σε σχέση με τα επίπεδα του 2019 για το έτος, σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης. Παράλληλα, η αύξηση των μεριδίων αγοράς σε αξία συνεχίστηκε, με επιπλέον 80 μονάδες βάσης στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά.
Ο όγκος πωλήσεων σημείωσε άλμα 14,0% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης ή 13% σε δημοσιευμένη βάση, κυρίως χάρη στους τομείς των αναδυόμενων και αναπτυγμένων αγορών, καθώς και στις στρατηγικές προτεραιότητες του χαρτοφυλακίου της εταιρείας. Ειδικότερα, ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά 13,8%, των ανθρακούχων αναψυκτικών με χαμηλή ή μηδενική ζάχαρη κατά 47,3% και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες κατά 31,8%. Ο όγκος πωλήσεων των ποτών ενέργειας αυξήθηκε κατά 45,3%, λόγω των επιδόσεων των προϊόντων Monster, Burn και Predator.
Με την προσαρμογή των τιμών και μέσω άλλων ενεργειών διαχείρισης της αύξησης των καθαρών εσόδων, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 5,8%, ή 3,9% μη συμπεριλαμβανομένης της Πολωνίας.
Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε, ενώ παράλληλα αυξήθηκαν και οι δαπάνες για ενέργειες μάρκετινγκ. Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 23,6%, με τα περιθώρια αυξημένα κατά 60 μονάδες βάσης σε 11,6%, συμπεριλαμβανομένων περίπου 30 μονάδων βάσης ως όφελος από την πώληση παγίου περιουσιακού στοιχείου στην Κύπρο. Τα δημοσιευμένα λειτουργικά κέρδη (EBIT) αυξήθηκαν κατά 21,0%.
Τα λειτουργικά έξοδα ως ποσοστό επί των εσόδων βελτιώθηκαν κατά 2,2 ποσοστιαίες μονάδες, χάρη στη λειτουργική μόχλευση, με μεγαλύτερες εξοικονομήσεις κόστους από τις προβλέψεις μας. Από τη βελτίωση αυτή, 30 μονάδες βάσης επιτεύχθηκαν από την πώληση παγίου περιουσιακού στοιχείου στην Κύπρο.
Οι δαπάνες για ενέργειες μάρκετινγκ αυξήθηκαν κατά 63%, με τη δαπάνη στο σύνολο του έτους να επανέρχεται σχεδόν στα προ πανδημίας επίπεδα.
Παράλληλα καταγράφηκε αύξηση των συγκρίσιμων κερδών ανά μετοχή κατά 33,7%, σε ποσό 1,58 ευρώ, υποβοηθούμενο από χαμηλότερο φορολογικό συντελεστή. Οι καθαρές ταμειακές ροές αυξήθηκαν κατά 104,3 εκατ. σε ποσό 601,3 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει μέρισμα κοινής μετοχής ύψους 0,71 ευρώ, αυξημένο κατά 10,9% σε ετήσια βάση.
Όγκος πωλήσεων (εκατ. κιβώτια) |
2.412,7 |
2.135,6 |
13,0% |
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις (€ εκατ. ) |
7.168,4 |
6.131,8 |
16,9% |
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο (€) |
2,97 |
2,87 |
3,5% |
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση3 (εκατ. €) |
7.168,4 |
5.994,9 |
19,6% |
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ανά κιβώτιο3 (€) |
2,97 |
2,81 |
5,8% |
Λειτουργικά έξοδα / Καθαρά έσοδα από πωλήσεις (%) |
25,6 |
27,4 |
-190 bps |
Συγκρίσιμα λειτουργικά έξοδα / Καθαρά έσοδα από πωλήσεις (%) |
25,1 |
27,3 |
-220 bps |
Λειτουργικά κέρδη (€ εκατ. ) |
799,3 |
660,7 |
21,0% |
Συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη2 (€ εκατ. ) |
831,0 |
672,3 |
23,6% |
Λειτουργικό περιθώριο κέρδους (%) |
11,2 |
10,8 |
40bps |
Συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους3 (%) |
11,6 |
11,0 |
60bps |
Καθαρά κέρδη4 (€ εκατ. ) |
547,2 |
414,9 |
31,9% |
Συγκρίσιμα καθαρά κέρδη3,4 (€ εκατ.) |
578,1 |
431,4 |
34,0% |
Βασικά κέρδη ανά μετοχή (€) |
1,499 |
1,140 |
31,5% |
Συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή3 (€) |
1,584 |
1,185 |
33,7% |
Καθαρές ταμειακές ροές3 (€ εκατ.) |
601,3 |
497,0 |
21,0% |
«Ο όμιλος παρουσίασε πολύ ισχυρή ανάκαμψη το 2021, με όλους τους βασικούς δείκτες βελτιωμένους σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, ως αποτέλεσμα της συνεχούς και συνεπούς εστίασης στις στρατηγικές μας προτεραιότητες τα τελευταία χρόνια» σχολίασε σχετικά με τα αποτελέσματα ο Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG. «Ολοκληρώσαμε το έτος με ισχυρή αύξηση των καθαρών εσόδων και υψηλότερα από ποτέ επίπεδα λειτουργικού περιθωρίου κέρδους και καθαρών ταμειακών ροών, αυξάνοντας παράλληλα τα μερίδια αγοράς μας. Αυτές οι επιδόσεις αποδεικνύουν τη δύναμη του χαρτοφυλακίου προϊόντων 24ωρης/7ήμερης κατανάλωσης, τις δυνατότητες διαχείρισης της αύξησης των καθαρών εσόδων και την άριστη υλοποίηση της στρατηγικής μας στις αγορές μας... Τα αποτελέσματά μας καθώς και τα ισχυρά σχέδιά μας για το μέλλον αντανακλούν επίσης την ισχυρότερη από ποτέ σχέση με την The Coca-Cola Company» ανέφερε.
Ο CEO της Coca-Cola HBC AG εμφανίστηκε αισιόδοξος για τη δυναμική του ομίλου. «Το 2022 αναμένουμε ισχυρές πωλήσεις, με την υποστήριξη από τη συνεχιζόμενη δυναμική του όγκου πωλήσεων, τις ενέργειες σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής και το επικερδές μείγμα κατηγορίας προϊόντων. Έχοντας επίγνωση των σημαντικών πληθωριστικών πιέσεων καθώς και των λοιπών κινδύνων, οι επιδόσεις μας στη διάρκεια των χρόνων καθώς και η αδιάλειπτη εστίασή μας στην αποδοτικότητα, ενισχύουν την πεποίθησή μου ότι θα επιτύχουμε αύξηση των λειτουργικών κερδών μας για μία ακόμη χρονιά. Δεδομένης της θετικής μακροπρόθεσμης προοπτικής του οργανισμού, αυξάνουμε το εύρος-στόχο του ποσοστού μερίσματος στο 40-50%» σημείωσε.