Καθημερινό φαινόμενο αποτελούν οι κλοπές και καταστροφές στη ΒΙΠΕΘ (ΒΙΠΕ Σίνδου Θεσσαλονίκης), όπως επισημαίνει στο naftemporiki.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων της ΒΙΠΕΘ, Τάσος Πολυζωΐδης, ενώ εξίσου σημαντικό είναι το πρόβλημα της δυσκολίας εύρεσης κατάλληλου εργατικού δυναμικού.
Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]
Καθημερινό φαινόμενο αποτελούν οι κλοπές και καταστροφές στη ΒΙΠΕΘ (ΒΙΠΕ Σίνδου Θεσσαλονίκης), όπως επισημαίνει στο naftemporiki.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων της ΒΙΠΕΘ, Τάσος Πολυζωΐδης, ενώ εξίσου σημαντικό είναι το πρόβλημα της δυσκολίας εύρεσης κατάλληλου εργατικού δυναμικού.
Όσον αφορά το πρώτο από τα εν λόγω δυο προβλήματα, το ζήτημα ασφάλειας της περιοχής, όπως τονίζει ο κ.Πολυζωΐδης, χρήζει άμεσης αντιμετώπισης καθώς δεν υπάρχει καμία περιφρούριση αυτή την στιγμή, ενώ συχνά οι επιχειρήσεις αναγκάζονται να κλείσουν για να προβούν σε αποκατάσταση των ζημιών που υφίστνανται, χάνοντας τη ροή της καθημερινότητάς τους και την εμπιστύνη των πεκατών και προμηθευτών τους.
Ο Σ.Ε.ΒΙ.ΠΕ.Θ. (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Βιομηχανικής Περιοχής Θεσσαλονίκης), δημιουργήθηκε έχοντας ως στόχο την ανάπτυξη της περιοχής, τη διασύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με τις παραγωγικές επιχειρήσεις και έχοντας ως απώτερο σκοπό την προσέλκυση νέων επενδύσεων και η Βιομηχανική Περιοχή της Θεσσαλονίκης με συνολικό εμβαδόν 10.000 στρεμμάτων , αποτελεί αυτή τη στιγμή τη μεγαλύτερη ΒΙ.ΠΕ. της Ελλάδας και των Βαλκανίων, φιλοξενώντας περί τις 550 επιχειρήσεις έναντι συνόλου κτιριακών βιοτεχνικών μονάδων στην περιοχή που αγγίζει τις 950.
Γύρω στις 300 επιχειρήσεις, έχουν κλείσει στην συντριπτική τους πλειοψηφία στα χρόνια της μεγάλης οικονομικής κρίσης αλλά κάποιες και στη διάρκεια της διετούς πανδημίας του νέου κορωνοϊού, ενώ ένα από τα πιο βασικά πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ενεργές-επιβιώσασες στην εργασιακή τους καθημερινότητα, όπως σημειώνει ο πρόεδρος του Σ.Ε.ΒΙ.ΠΕ.Θ, είναι η δυσκολία στην εύρεση του κατάλληλου εργατικού δυναμικού, με την αγορά να καταγράφει μεγάλη έλλειψη σε τεχνικό προσωπικό, όπως σιδεράδες, ξυλουεργούς, λουστραδόρους κ.ο.κ. Γιαυτό και κύριο μέλημα του ΣΕΒΙΠΕΘ, σύμφωνα με τον κ.Πολυζωΐδη, είναι η σύνδεση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των επιχειρήσεων, ξεκινώντας από εκπαιδευτικές εκδρομές στις επιχειρήσεις και πρακτική άσκηση των σπουδαστών με σκοπό να γνωρίσουν την παραγωγικη διαδικασία στην πράξη, ενώ με δεδομένο ότι η οικονομική κρίση έστρεψε πολλές επιχειρήσεις σε συναλλαγές με χώρες του εξωτερικού., ο Σ.Ε.ΒΙ.ΠΕ.Θ προάγει επίσης την εξωστρέφεια και επιδιώκει συνεργασία με άλλες ΒΙ.ΠΕ των Βαλκανίων,όπως και της Κεντρικής & Βόρειας Ευρώπης.
Σημαντικό πρόβλημα για τους εργαζόμνενους στη ΒΙΠΕ Σίνδου είναι επίσης, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο των Επιχειρήσεων οι ανεπαρκείς υπηρεσίες συλλογής απορριμμάτων και η σχετική έλλειψη υπξηρεσιπων ανακύκλωσης από τους αρμόδιους Δήμους, όπως και η ελλιπής συντήρηση του οδικού δικτύου σε συνδυασμό με τη μη λειτουργική σύνδεση της ΒΙ.ΠΕ.Θ. με τον αστικό ιστό, με συνέπεια να χαρακτηρίζεται η ΒΙΠΕΘ ως δυσπρόσιτη, με παράλληλο ανεπαρκές δίκτυο συγκοινωνιών, που έχει ως αποτέλεσμα, όπως τονίζει ο πρόεδρος του Σ.Ε.ΒΙ.ΠΕ.Θ. κάποιοι εργαζόμενοι που χρησιμοποιούν το αστικό λεωφορείο να πρέπει να διανύσουν με τα πόδια μέχρι και τέσσερα χιλιόμετρα (!) για να φτάσουν στον χώρο εργασίας τους.
Μέσω του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), ο ΣΕ.ΒΙ.ΠΕ.Θ. προτείνει την χρήση ηλεκτρικών πατινιών και ποδηλάτων για να εκμηδενιστεί η απόσταση, προοπτική βέβαια που προϋποθέτει την κατασκευή ποδηλατόδρομου στην περιοχή.