Το πιο κερδοφόρο τρίμηνο στην ιστορία της ήταν το τελευταίο του 2021 για την EuroDry του Αριστείδη Πίττα, με ώθηση από την ανοδική πορεία της ναυλαγοράς στη διάρκεια της περσινής χρονιάς.
Του Γιώργου Γεωργίου
[email protected]
Το πιο κερδοφόρο τρίμηνο στην ιστορία της ήταν το τελευταίο του 2021 για την EuroDry του Αριστείδη Πίττα, με ώθηση από την ανοδική πορεία της ναυλαγοράς στη διάρκεια της περσινής χρονιάς.
Ειδικότερα, η εταιρεία κατέγραψε καθαρά κέρδη, ύψους 16 εκατ. δολαρίων στο τέταρτο τρίμηνο του 2021, έναντι ζημιών 297.110 δολαρίων το ίδιο διάστημα του 2020. Σε επίπεδο έτους, η εταιρεία σημείωσε κέρδη 31,1 εκατ. δολαρίων, έναντι ζημιών 5,8 εκατ. δολαρίων.
Τα έσοδα «σκαρφάλωσαν» στα 22,3 εκατ. δολάρια από 6,4 εκατ. δολάρια. Στο σύνολο του 2021, τα έσοδα αυξήθηκαν από τα 22,8 εκατ. δολάρια στα 64,4 εκατ. δολάρια.
«Προσωρινή» είναι σύμφωνα με τον πρόεδρο και CEO της EuroDry, Αριστείδη Πίττα, η διόρθωση που καταγράφεται το τελευταίο διάστημα στα έσοδα της αγοράς χύδην ξηρού φορτίου.
«Μετά τον Οκτώβριο του 2021, όταν έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο από το 2010, τα έσοδα στη spot υποχώρησαν περίπου 35% το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο, ενώ τον Ιανουάριο μειώθηκαν περίπου ακόμη 30%» σχολίασε αρχικά ο κ. Πίττας.
«Την ίδια ώρα, αφού υποχώρησαν αρχικά, οι μονοετείς ναυλώσεις ανέκαμψαν στη διάρκεια του Δεκεμβρίου και του Ιανουαρίου, υποδεικνύοντας ότι υπάρχουν προσδοκίες στην αγορά ότι η υποχώρηση των εσόδων στη spot, μία κυκλική κίνηση στη διάρκεια των πρώτων μηνών κάθε έτους, είναι απλά προσωρινή» πρόσθεσε.
Ενθαρρυντικό είναι, σύμφωνα με τον κ. Πίττα, ότι το βιβλίο παραγγελιών παραμένει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, όπερ σημαίνει ελάχιστη αύξηση του στόλου τα επόμενα 2-3 χρόνια, συνθήκη που θα οδηγήσει σε «υψηλότερα ναύλα στη διάρκεια του 2022, αν το εμπόριο αυξηθεί ακόμη και στα ιστορικά μέσα επίπεδα».
«Συνολικά, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε την EuroDry, με εστίαση στα μεσαίου μεγέθους bulk carriers. Η αυξημένη ρευστότητα και o χαμηλός δείκτης μόχλευσης μας παρέχουν σημαντική ισχύ για να υλοποιήσουμε τη στρατηγική μας» σημείωσε ο κ. Πίττας.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία απέκτησε ένα πλοίο, με την έλευση του 2022. Ο λόγος για το Molyvos Luck (χωρητικότητας 57.924 dwt και κατασκευής 2014), το οποίο κόστισε 21,2 εκατ. δολάρια.
Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία διαχειρίζεται 10 bulk carriers, συνολικής χωρητικότητας 762.555 dwt.