Αλλαγή «σκυτάλης» στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, καθώς σήμερα στο Μέγαρο Μουσικής είναι προγραμματισμένη η Γενική Συνέλευση, στο πλαίσιο της οποίας διεξάγονται οι αρχαιρεσίες για την εκλογή νέου προέδρου και διοικητικού συμβουλίου. Οι αρχαιρεσίες παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς φέτος τα μέλη της Ένωσης καλούνται να αποφασίσουν ανάμεσα σε δύο υποψήφιους για τη θέση του προέδρου. Συγκεκριμένα, υποψηφιότητα έχουν θέσει δύο σημαντικές προσωπικότητες της ελληνικής ναυτιλίας, ο αντιπρόεδρος Γιώργος Αγγελόπουλος και η γενική γραμματέας Μελίνα Τραυλού.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιώργου Γεωργίου
[email protected]
Αλλαγή «σκυτάλης» στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, καθώς σήμερα στο Μέγαρο Μουσικής είναι προγραμματισμένη η Γενική Συνέλευση, στο πλαίσιο της οποίας διεξάγονται οι αρχαιρεσίες για την εκλογή νέου προέδρου και διοικητικού συμβουλίου. Οι αρχαιρεσίες παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς φέτος τα μέλη της Ένωσης καλούνται να αποφασίσουν ανάμεσα σε δύο υποψήφιους για τη θέση του προέδρου. Συγκεκριμένα, υποψηφιότητα έχουν θέσει δύο σημαντικές προσωπικότητες της ελληνικής ναυτιλίας, ο αντιπρόεδρος Γιώργος Αγγελόπουλος και η γενική γραμματέας Μελίνα Τραυλού.
Η διαδικασία περιλαμβάνει δύο στάδια. Αρχικά, σήμερα, θα εκλεγεί το νέο διοικητικό συμβούλιο, το οποίο αποτελείται από 30 μέλη. Ακολούθως, αύριο Πέμπτη, το νεοεκλεγέν διοικητικό συμβούλιο θα συνέλθει σε σώμα στα γραφεία της Ένωσης και θα εκλέξει τον νέο πρόεδρο.
Σημειώνεται ότι για το 30μελές Δ.Σ. έχουν κατατεθεί 42 υποψηφιότητες, αριθμός που καταδεικνύει το αυξημένο ενδιαφέρον του εφοπλισμού για μία θέση στην Ένωση. Ο νέος πρόεδρος θα παραλάβει τα ηνία από τον Θεόδωρο Βενιάμη, ο οποίος υπηρέτησε τον εφοπλισμό από τη θέση αυτή επί τέσσερις θητείες, από το 2009.
Οι προκλήσεις
Οι αρχαιρεσίες της Ένωσης συμπίπτουν με μία περίοδο μεγάλων αλλαγών στο παγκόσμιο και το εγχώριο ναυτιλιακό γίγνεσθαι. Οι προκλήσεις είναι πολλές.
Το θέμα που αναμένεται να κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια διεθνώς είναι η «πράσινη» μετάβαση της ναυτιλίας και οι πρωτοβουλίες των επιχειρήσεων για την απανθρακοποίηση των στόλων τους, σε μία περίοδο μάλιστα που τα αρμόδια όργανα εισηγούνται νέους κανονισμούς. Τόσο ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθούν μέτρα μείωσης των ρύπων από τη ναυτιλία και οι απαιτήσεις για τις εταιρείες είναι πολλές. Την ίδια ώρα οι νέες τεχνολογίες και τα καύσιμα του μέλλοντος είναι ακόμη υπό διερεύνηση και οι πλοιοκτήτες καλούνται, σε συνεργασία με ναυλωτές, ναυπηγεία και άλλους αρμόδιους φορείς να δείξουν τον δρόμο. Ένα ακόμη σημαντικό ζήτημα είναι η προσαρμογή της ναυτιλίας στις ψηφιακές αλλαγές που συντελούνται διεθνώς, ανάγκη που ανέδειξε με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο η πανδημία.
Ελληνικό νηολόγιο
Σε εθνικό επίπεδο, ψηλά στην ατζέντα βρίσκεται η περαιτέρω ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου, έπειτα από ένα ιδιαίτερα θετικό 2021, καθώς οι εγγραφές πλοίων ήταν περισσότερες από τις διαγραφές. Τον περασμένο Νοέμβριο η ελληνική σημαία ήταν η ένατη κορυφαία διεθνώς, με 831 πλοία, χωρητικότητας άνω των 500 gt και συνολικής μεταφορικής ικανότητας 62.265 εκατ. τόνων, σύμφωνα με τη Lloyds List.
Ναυτική εκπαίδευση
Παράλληλα, στο επίκεντρο αναμένεται να βρεθεί και η ναυτική εκπαίδευση και η προσέλκυση περισσότερων νέων στις θάλασσες, μέσα από την ενίσχυση των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, σε συνέχεια των πρωτοβουλιών που έχουν αναλάβει η κυβέρνηση και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ένωσης, η Ελλάδα παραμένει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως. Με στόλο 4.901 πλοίων, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 19,42% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε τόνους deadweight (dwt) και το 58% της χωρητικότητας της Ε.Ε.
Το προφίλ των υποψήφιων προέδρων
* Η Μελίνα Τραυλού βρίσκεται εδώ και χρόνια στο «τιμόνι» της Neptune Lines, η οποία ιδρύθηκε από τον πατέρα της Νίκο το 1975. Η ναυτιλιακή ειδικεύεται στη μεταφορά αυτοκινήτων, διαθέτοντας, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, 18 πλοία αυτού του τύπου, με μέση ηλικία τα 8,5 έτη. Το 2017 η κ. Τραυλού αποφάσισε να επεκτείνει τις δραστηριότητές της, με αποτέλεσμα να ιδρυθεί η Neptune Dry Management, η οποία ελέγχει bulk carriers. Με βάση την πλατφόρμα δεδομένων Equasis, σήμερα διαχειρίζεται πέντε βαπόρια.
* Ο Γιώργος Αγγελόπουλος ηγείται, μαζί με τον αδερφό του Παναγιώτη, του οικογενειακού ναυτιλιακού ομίλου. Σήμερα, ο όμιλος διαχειρίζεται 19 πλοία. Συγκεκριμένα, η Arcadia Shipmanagement, η οποία ιδρύθηκε το 1998, ελέγχει 11 δεξαμενόπλοια και η Αegean Bulk, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2000, ελέγχει 8 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζουν οι ιστοσελίδες των δύο εταιρειών. Ο όμιλος της οικογένειας Αγγελόπουλου έχει υψώσει την ελληνική σημαία στο μεγαλύτερο τμήμα του στόλου.