Νέα παραγγελία για πλοία μεταφοράς LNG τοποθέτησε η Maran Gas, συμφερόντων της Μαρίας Αγγελικούση, δίνοντας συνέχεια στο ράλι επενδύσεων που ξεκίνησε την περασμένη χρονιά.
Νέα παραγγελία για πλοία μεταφοράς LNG τοποθέτησε η Maran Gas, συμφερόντων της Μαρίας Αγγελικούση, δίνοντας συνέχεια στο ράλι επενδύσεων που ξεκίνησε την περασμένη χρονιά.
Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME), η παραγγελία αφορά δύο LNG carriers, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων έκαστο, με το συνολικό κόστος να προσεγγίζει τα 435 εκατ. δολάρια. Η παράδοση των LNG carriers θα ξεκινήσει από το δεύτερο μισό του 2025.
Τα δύο πλοία θα ναυπηγηθούν με πράσινες προδιαγραφές, καθώς θα είναι εξοπλισμένα με μηχανές υψηλής πίεσης και διπλού καυσίμου (ME-GI) και ένα προηγμένο σύστημα το οποίο μειώνει σημαντικά την εκπομπή καυσαερίων στην ατμόσφαιρα.
Πρόκειται για την τρίτη επένδυση της Maran Gas μέσα σε διάστημα μικρότερο των τεσσάρων μηνών. Ειδικότερα, στα μέσα Νοεμβρίου 2021 είχε ανακοινωθεί η παραγγελία για δύο βαπόρια, έναντι 410,9 εκατ. δολαρίων συνολικά, με ορίζοντα παράδοσης τον Νοέμβριο του 2024. Στις αρχές του νέου έτους η εταιρεία παρήγγειλε δύο ακόμη πλοία, ασκώντας το δικαίωμα option από το συμβόλαιο του Νοεμβρίου, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το 2025. Μετά και τα νέα δεδομένα, το ύψος των συνολικών επενδύσεων της εταιρείας αυτό το διάστημα προσεγγίζει το 1,26 δισ. δολάρια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρονται στην ιστοσελίδα της, η Maran Gas διαχειρίζεται 43 LNG carriers, χωρίς τις υπό ναυπήγηση μονάδες, δύο από τις οποίες αναμένεται να παραλάβει εντός του τρέχοντος έτους. Συνολικά ο Όμιλος Αγγελικούση δραστηριοποιείται ακόμη σε bulk carriers και tankers, ελέγχοντας περισσότερα από 145 πλοία, αριθμός που με την παράδοση όλων των νεότευκτων αναμένεται να αυξηθεί ραγδαία τα επόμενα χρόνια.
Η Μαρία Αγγελικούση υλοποιεί κινήσεις μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου, με έμφαση στο LNG, αλλά και σε άλλες λύσεις.
Υπενθυμίζεται ότι μέσα στο 2021 ο όμιλος ενισχύθηκε διοικητικά με τον Sveinung J. S. Stohle, ο οποίος διαθέτει εμπειρία άνω των 25 ετών στη ναυτιλία μεταφοράς LNG και τον ευρύτερο ενεργειακό χώρο.
Παράλληλα, ο όμιλος έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με νοτιοκορεατική τράπεζα για τη χρηματοδότηση ναυπηγήσεων σε γιάρδες της χώρας, με έμφαση σε τεχνολογίες διπλού καυσίμου (dual fuel). Πρόκειται για συνεργασία που ήδη αποφέρει καρπούς, αν αναλογιστεί κανείς ότι όλες οι τελευταίες παραγγελίες του Ομίλου Αγγελικούση αφορούν LNG carriers με πράσινες προδιαγραφές και τοποθετήθηκαν στο ίδιο ναυπηγείο (DSME). Άλλωστε, η εν λόγω γιάρδα έχει αναλάβει την κατασκευή πολλών πλοίων μεταφοράς LNG σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research.
Ωστόσο, ο όμιλος διεξάγει δοκιμές και με άλλους τύπους καυσίμου. Συγκεκριμένα, η Maran Dry, ο βραχίονας bulk carriers του ομίλου, ολοκλήρωσε με επιτυχία δοκιμές μίγματος βιοκαυσίμων σε ένα βαπόρι του στόλου. «Η αξιοποίηση αυτού του βιώσιμου καυσίμου μειώνει ουσιαστικά τις εκπομπές άνθρακα» έχει επισημάνει σχετικά ο όμιλος.
Σημειώνεται, τέλος, ότι η πλειονότητα των παραγγελιών που τοποθετούνται αυτό το πρώτο διάστημα της νέας χρονιάς στα ναυπηγεία αφορά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και LNG. Το LNG αναμένεται να παίξει κυρίαρχο ρόλο τα επόμενα χρόνια στη μετάβαση της ναυτιλίας στην εποχή των μηδενικών εκπομπών. «Από το 2024 κι έπειτα, η αγορά θα δει μία σημαντική άνοδο στην παραγωγή LNG» σημειώνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Simpson Spence Young. Άλλωστε, έχουν ήδη δημιουργηθεί οι υποδομές και η εφοδιαστική που υποστηρίζουν τη χρήση του καυσίμου.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η πλατφόρμα VesselsValue, τον Ιανουάριο του 2022 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 14 gas carriers, έναντι 2,3 δισ. δολαρίων.
Τον ίδιο μήνα του 2021 είχαν επενδυθεί 1,1 δισ. δολάρια για 12 βαπόρια. Αυτό το στοιχείο είναι σημαντικό αν αναλογιστεί κανείς πως η περσινή ήταν χρονιά-ρεκόρ σε παραγγελίες LNG carriers.