Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 31 Ιανουαρίου 2022 13:10

Λιανεμπόριο: Ποια καταστήματα έδωσαν ώθηση στον τζίρο του Νοεμβρίου

Διψήφια άνοδο κατέγραψε ο κύκλος εργασιών στο λιανικό εμπόριο τον περασμένο Νοέμβριο συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, υποχωρώντας ωστόσο σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τον περσινό Οκτώβριο.

Διψήφια άνοδο κατέγραψε ο κύκλος εργασιών στο λιανικό εμπόριο τον περασμένο Νοέμβριο συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, υποχωρώντας ωστόσο σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τον περσινό Οκτώβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών στο λιανεμπόριο ενισχύθηκε κατά 19% σε ετήσια βάση τον Νοέμβριο του 2021, αλλά παρουσίασε μείωση 6,3% σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2021.

Τον ίδιο μήνα, ο Γενικός Δείκτης Όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) αυξήθηκε κατά 14,7% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2020, αλλά υποχώρησε κατά 5,8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2021.

Ο εποχικά διορθωμένος Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών τον μήνα Νοέμβριο 2021 κατέγραψε μείωση 2,6% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2021 και ο εποχικά διορθωμένος Γενικός Δείκτης Όγκου παρουσίασε μείωση 2,6% συγκριτικά με τον Οκτώβριο του 2021.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 19% τον Νοέμβριο προήλθε, κυρίως, από τις μεταβολές στις παρακάτω κατηγορίες καταστημάτων:

  • Βιβλία - Χαρτικά - Λοιπά είδη 46,9%
  • Έπιπλα – Ηλεκτρικά είδη – Οικιακός εξοπλισμός 45,6%
  • Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων 43,8%
  • Φαρμακευτικά – Καλλυντικά 16,2%.

Τα καταστήματα ένδυσης κατέγραψαν «άλμα» 60,1%, ενώ τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων κατέγραψαν πτώση -1,9%.

Σε ό,τι αφορά τον δείκτη όγκου, η αύξηση του Νοεμβρίου οφείλεται κυρίως στις μεταβολές που καταγράφηκαν στις ακόλουθες κατηγορίες καταστημάτων:

  • Βιβλία - Χαρτικά - Λοιπά είδη 47,2%
  • Έπιπλα – Ηλεκτρικά είδη – Οικιακός εξοπλισμός 44,3%
  • Φαρμακευτικά – Καλλυντικά 17,6%
  • Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων 15,4%

Στα καταστήματα ένδυσης καταγράφηκε άνοδος 54,2%, ενώ στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων σημείωθηκε πτώση -4,8%.

naftemporiki.gr