Οικονομία & Αγορές
Σάββατο, 29 Ιανουαρίου 2022 12:04

Η Ε.Ε. παρουσιάζει τον νόμο «EU Chips Act» για τη βιομηχανία ημιαγωγών

Η Κομισιόν θέλει να υποστηρίξει τη βιομηχανία ημιαγωγών της Ευρώπης με διψήφιο αριθμό  δισεκατομμυρίων ευρώ και παροτρύνει τους κατασκευαστές να προτιμούν τις ευρωπαϊκές εταιρείες σε περιόδους κρίσης. Πρόκειται για τον νέο νόμο «EU Chips Act», που πρόκειται να εγκριθεί άμεσα από τους επιτρόπους και να παρουσιαστεί στις 8 Φεβρουαρίου.

Η Κομισιόν θέλει να υποστηρίξει τη βιομηχανία ημιαγωγών της Ευρώπης με διψήφιο αριθμό  δισεκατομμυρίων ευρώ και παροτρύνει τους κατασκευαστές να προτιμούν τις ευρωπαϊκές εταιρείες σε περιόδους κρίσης. Πρόκειται για τον νέο νόμο «EU Chips Act», που πρόκειται να εγκριθεί άμεσα από τους επιτρόπους και να παρουσιαστεί στις 8 Φεβρουαρίου.

Ο νόμος για τα μικροτσιπ της ΕΕ είναι μια αποφασιστική καμπή στην ευρωπαϊκή οικονομική πολιτική: μια γεωπολιτική αφύπνιση αλλά και το τέλος του περιορισμού για τις κρατικές ενισχύσεις.

Η Κομισιόν θέλει να δοθούν περισσότερα από 30 δισ. ευρώ, εν μέρει από τον κοινοτικό  προϋπολογισμό και εν μέρει από τους προϋπολογισμούς των κρατών μελών. «Πρόκειται για μια σημαντική πρωτοβουλία για τις εταιρείες μας, τις οικονομίες μας και τα γεωστρατηγικά μας συμφέροντα», δήλωσε ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της ΕΕ Τιερί Μπρετόν σε συνέντευξή του στην Handelsblatt.

Το «Chip Act» θα  βελτιώσει την τεχνολογική αυτονομία και ανεξαρτησία της ΕΕ και θα στείλει ένα ισχυρό γεωπολιτικό και οικονομικό μήνυμα, λέει ο Τιερί Μπρετόν.

Ο ευρωπαϊκός νόμος για τα μικροτσιπ θα έχει τρεις βασικές πτυχές: μια ευρωπαϊκή στρατηγική έρευνας, ένα κοινό σχέδιο για την αύξηση της ευρωπαϊκής παραγωγικής ικανότητας και ένα πλαίσιο για διεθνή συνεργασία και εταιρική σχέση.

Η έλλειψη ημιαγωγών είναι ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους για την οικονομική ανάκαμψη της ΕΕ από τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19. Ως αποτέλεσμα, η παραγωγή σε τομείς που κυμαίνονται από ηλεκτρονικά είδη ψυχαγωγίας έως την κατασκευή αυτοκινήτων έχει πρακτικά σταματήσει τους τελευταίους μήνες.

Ο κλάδος αντιμετωπίζει τη μια κρίση μετά την άλλη. Αντιμετώπισαν τον COVID και τώρα είναι αυτή η κρίση ημιαγωγών που θα διαταράξει την παραγωγή για τουλάχιστον έξι ακόμη μήνες. Η κρίση μπορεί επίσης να διαρκέσει ενάμιση ή ενάμιση χρόνο, αν αυτό σημαίνει ότι μπορούν απλά να πουληθούν λιγότερα αυτοκίνητα.

Ταυτόχρονα, η πολυαναμενόμενη απόφαση θα μπορούσε επίσης να συνδυαστεί με τις ευρωπαϊκές τοποθεσίες στις οποίες θα κατασκευάσει νέα εγκαταστάσεις ο αμερικανικός κατασκευαστής ημιαγωγών, Intel.

«Εργάζομαι πάνω σε αυτό ακούραστα από την πρώτη μου μέρα στην Επιτροπή. Χωρίς ημιαγωγούς, χωρίς ψηφιακή μετάβαση, χωρίς Πράσινο Σύμφωνο. Αυτοκίνητα, 5G, υγεία, άμυνα… Τα τσιπ είναι παντού και θα διαδραματίζουν όλο και πιο κρίσιμο ρόλο. Αυτός είναι ο λόγος που προκαλούν μεγάλο γεωπολιτικό ενδιαφέρον» τονίζει ο Μπρετόν και προσθέτει:

«Σήμερα, οι αλυσίδες εφοδιασμού χαρακτηρίζονται από πολύ ισχυρή συγκέντρωση στην Ασία. Είμαστε πολύ εξαρτημένοι, όπως και οι Ηνωμένες Πολιτείες για αυτό το θέμα. Εάν οι εισαγωγές μας από την Ταϊβάν αντιμετώπιζαν πρόβλημα, τα ευρωπαϊκά εργοστάσια θα έμειναν κλειστά σε μόλις τρεις ή τέσσερις εβδομάδες. Είναι απολύτως απαραίτητο να παραχθεί πολύ περισσότερο από αυτό στην Ευρώπη. Ο σκοπός του «Chips Act» είναι να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για αυτή τη στρατηγική ανακατάκτηση»

Η Ευρώπη αντιπροσωπεύει τώρα μόνο το 10% της παραγωγής ημιαγωγών

Θέλουμε να φτάσουμε το 20% της παγκόσμιας παραγωγής μέχρι το 2030, γνωρίζοντας ότι η αγορά θα πρέπει να διπλασιαστεί μέχρι τότε για να φτάσει το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια. Είναι λοιπόν ζήτημα για την Ευρώπη να τετραπλασιάσει τη δική μας παραγωγή. Γνωρίζω ότι ορισμένοι μπορεί να έκριναν αυτόν τον στόχο πολύ φιλόδοξο και θεώρησαν ότι πρέπει να επικεντρωθούμε στην έρευνα και να συνεχίσουμε να αφήνουμε την Ασία, ή ακόμα και τις Ηνωμένες Πολιτείες, να επωφεληθούν από την παραγωγή… Άλλαξαν γνώμη. Η γεωγραφική κατάτμηση δεν είναι συμβατή με την ανθεκτικότητα και την ανεξαρτησία της Ευρώπης, ειδικά στη νέα γεωπολιτική των αλυσίδων εφοδιασμού.

Δεν έχουμε την πολυτέλεια να εξαρτόμαστε από τρίτες χώρες σε στρατηγικούς τομείς. Το είδαμε στην πανδημία με τις μάσκες  και με τα εμβόλια. Οργανωθήκαμε σε βιομηχανικό επίπεδο, η  Ευρώπη έχει σηκώσει τα μανίκια της και, δύο χρόνια αργότερα, είναι πλέον ο κορυφαίος εξαγωγέας εμβολίων mRNA στον κόσμο. Απόδειξη ότι είναι εφικτό!

Ερωτηθείς πώς σκοπεύει να πείσει η ΕΕ τους μεγάλους παγκόσμιους κατασκευαστές να εγκατασταθούν στην Ευρώπη, ο Τιερί Μπρετον τονίζει:

«Η Ευρώπη είναι ο αδιαμφισβήτητος παγκόσμιος ηγέτης στην έρευνα ημιαγωγών. Έχουμε τις δεξιότητες και επίσης έχουμε πολύ καλό βιομηχανικό εξοπλισμό, ιδιαίτερα αυτόν που χρειάζεται για να λειτουργήσει ένα «megafab». Προσφέρουμε επίσης ένα σταθερό γεωπολιτικό περιβάλλον, βασισμένο στο σεβασμό του κράτους δικαίου. Αυτά είναι ισχυρά πλεονεκτήματα και οι κατασκευαστές τα γνωρίζουν πλήρως. Γνωρίζουν επίσης ότι η ζήτηση υπάρχει -θα διπλασιαστεί σε 10 χρόνια- και ότι πρέπει να αυξήσουν τις παραγωγικές τους δυνατότητες. Είναι ακόμη περισσότερο καιρός για επενδύσεις στην Ευρώπη, καθώς τους προσφέρουμε το οικονομικό περιβάλλον και την απαραίτητη οικονομική βοήθεια. Και, επιμένω, σαφείς κανόνες για τη διάρκεια, που χρειάζονται πάνω από όλα οι εταιρείες.

Η Ε.Ε. ηγέτης στην  επόμενη γενιά μικροτσίπ

Θα υπάρχουν ευρωπαϊκά κονδύλια αλλά και βοήθεια από τα κράτη μέλη. Συγκεκριμένα, πρόκειται να προτείνουμε ένα νέο πλαίσιο για τη διευκόλυνση των κρατικών ενισχύσεων για την παραγωγή ημιαγωγών. Θα δείτε, θα μπορέσουμε να δώσουμε στον εαυτό μας τα μέσα και δεν θα χρειαστεί να ντρεπόμαστε για τη σύγκριση με τις Ηνωμένες Πολιτείες. Και δεν είναι μόνο τα χρήματα. Το όραμά μας, η φιλοδοξία μας, είναι να είμαστε ο ηγέτης στις επόμενες γενιές τσιπ. Ακόμη λιγότερο από δύο νανόμετρα. Σαφώς δεν μπορούμε να επικεντρωθούμε στις τρέχουσες γενιές τσιπ. Είναι σημαντικό να κερδίσουμε τη μάχη για την καινοτομία και να γίνουμε απαραίτητοι.

Γι' αυτό, πέρα ​​από την έρευνα, θα επενδύσουμε σε πλατφόρμες σχεδιασμού και πιλοτικές γραμμές παραγωγής. Όλες οι γενιές των αυριανών προϊόντων θα εξαρτηθούν από αυτές τις νέες τεχνολογίες. Εάν κατακτήσουμε την παραγωγή των πιο προηγμένων μικροεπεξεργαστών, θα έχουμε φυσικά ένα ολόκληρο οικοσύστημα που θα δημιουργηθεί γύρω από αυτό. Θα μειώσουμε έτσι τις εξαρτήσεις μας. Θα υποστηρίξουμε τη μετάβαση ολόκληρου του κλάδου μας. Θα δημιουργήσουμε τις θέσεις εργασίας ειδικευμένων του αύριο και η Ευρώπη θα μπορέσει και πάλι να είναι μια δύναμη εξαγωγής ημιαγωγών.

Οι εταιρείες θα πρέπει να επενδύσουν στις τεχνολογίες του μέλλοντος, με οδικό σχέδιο 5 έως 10 ετών. Η ενίσχυση δεν θα χορηγηθεί για τη χρηματοδότηση μιας απλής αύξησης των τρεχουσών γραμμών παραγωγής για την αντιμετώπιση της τρέχουσας έλλειψης. Από την άλλη πλευρά, για την υποστήριξη της καινοτομίας και της παραγωγής τσιπ νέας γενιάς - η αγορά του μέλλοντος - η Ευρώπη θα είναι εκεί. Θα επιβάλουμε επίσης πολύ σαφείς όρους όσον αφορά την ασφάλεια του εφοδιασμού σε περίπτωση κρίσης» τόνισε ο Τιερί Μπρετόν.

naftemporiki.gr