Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 26 Ιανουαρίου 2022 18:40

Β. Κορκίδης: Συνδυαστική ευκαιρία για το Πειραϊκό Επιχειρείν οι νεοφυείς επιχειρήσεις και η γαλάζια καινοτομία

«Θα ήταν σοφότερο αντί να τρέχουμε πίσω από τις ευκαιρίες, να τις δημιουργήσουμε» σημείωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης στην τοποθέτησή του στην σημερινή 1η διαδικτυακή εκδήλωση για δράσεις προώθησης νεοφυών επιχειρήσεων του δήμου Πειραιά «Επενδύοντας στη γαλάζια καινοτομία: Τομείς, φορείς, ευκαιρίες και προκλήσεις χρηματοδότησης».

«Θα ήταν σοφότερο αντί να τρέχουμε πίσω από τις ευκαιρίες, να τις δημιουργήσουμε» σημείωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης στην τοποθέτησή του στην σημερινή 1η διαδικτυακή εκδήλωση για δράσεις προώθησης νεοφυών επιχειρήσεων του δήμου Πειραιά «Επενδύοντας στη γαλάζια καινοτομία: Τομείς, φορείς, ευκαιρίες και προκλήσεις χρηματοδότησης».

Όπως σημείωσε ο κ. Κορκίδης, σε παγκόσμιο επίπεδο, ο ΟΟΣΑ προβλέπει ότι από το 2030, πολλές βιομηχανίες που βασίζονται στις θάλασσες θα έχουν τη δυνατότητα να επιτύχουν ιδιαίτερα υψηλές αποδόσεις όσον αφορά στην προστιθέμενη αξία. «Γνωρίζουμε ότι η παραγωγή της παγκόσμιας οικονομίας των θαλασσών εκτιμάται σήμερα σε 1,3 τρις ευρώ, ποσό το οποίο θα μπορούσε να υπερδιπλασιαστεί μέχρι το 2030. Γνωρίζουμε επίσης ότι από όλους τους τομείς της Γαλάζιας Οικονομίας, η καινοτομία είναι καθοριστικής σημασίας για την αξιοποίηση του αναπτυξιακού δυναμικού και τη δημιουργία απασχόλησης» σημείωσε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι ο Πειραιάς αποτελεί μια ανεπτυγμένη και με υψηλή ειδίκευση και παραγωγικότητα «συστάδα» θαλάσσιας οικονομίας με παγκόσμιες διασυνδέσεις, αφού είναι το κέντρο μίας από τις σημαντικότερες ναυτιλιακές δυνάμεις στον κόσμο.

«Έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για την υιοθέτηση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής που θα αξιοποιεί τα δυνητικά πλεονεκτήματα του Πειραιά» είπε ο πρόεδρος και αναφέρθηκε στη σημασία ισχυροποίησης του ναυτιλιακού cluster που ήδη δημιουργήθηκε από την Ένωση Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά. Όπως είπε, υπάρχει προστιθέμενη αξία των ναυτιλιακών συστάδων όπως:

- Η ναυτιλιακή καινοτομία είναι έντασης κεφαλαίου και έντασης γνώσης.

- Οι θαλάσσιες υποδομές είναι πολύ δαπανηρές, αλλά συνήθως είναι κοινές.

- Οι συνέργειες μπορούν να αναπτυχθούν στις περισσότερες θαλάσσιες δραστηριότητες και τομείς του θαλάσσιου χώρου.

- Πολύτιμες θέσεις εργασίας μπορούν να αναπτυχθούν εντός και σε συγκεκριμένες αλυσίδες αξίας σε μεγάλο βαθμό.

Χρηματοδότηση

Σχετικά με τη χρηματοδότηση, ο πρόεδρος είπε ότι υπάρχουν «πολλά εργαλεία» τα οποία περιμένουν να αξιοποιηθούν με την συνδρομή των φορέων. Όμως, συμπλήρωσε, στην Ελλάδα οι έννοιες της γαλάζιας ανάπτυξης, της κυκλικής επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας είναι αρκετά καινούργιες και «ο Πειραιάς, όπως είπε, δεν έχει την πολυτέλεια του χρόνου να μην αξιοποιήσει τις παραγωγικές του δυνάμεις. Αύριο, που όλοι ευελπιστούμε ότι τα ναυπηγεία του Κόλπου της Ελευσίνας θα επανα-δραστηριοποιηθούν το cluster θα πρέπει να είναι έτοιμο να προσφέρει υποστήριξη, και προ πάντων καινοτόμες προτάσεις που θα φέρουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στο προσκήνιο, θα ισχυροποιήσουν την ανταγωνιστικότητα τους, αλλά και την ανταγωνιστικότητα των ναυπηγείων. Οι νεοφυείς επιχειρήσεις στο ελληνικό οικοσύστημα καινοτομίας, συνέχισε ο ίδιος, είναι «επενδυτικός μαγνήτης» έχοντας πάρει ψήφο εμπιστοσύνης από εγχώριους και διεθνείς επενδυτές, γεγονός που επιβεβαιώνουν οι χρηματοδοτήσεις-ρεκόρ προς startups ελλήνων ιδρυτών το 2021.

Αξιοποίηση της τεχνολογίας του 3D εκτυπωτή

Τέλος υπενθύμισε ότι το ΕΒΕΠ μέσα από δύο επιτυχείς δράσεις έφερε σε επαφή επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον και περί των ναυπηγοεπισκευαστικό χώρο με αντίστοιχες γερμανικές επιχειρήσεις ενώ τόνισε ότι «η έννοια της πατέντας δεν είναι τίποτα άλλο από τον τίτλο ενός μεγάλου κεφαλαίου που στον Πειραιά οφείλουμε όλοι να αναγνώσουμε και να κινηθούμε προς την κατεύθυνση της αξιοποίησης της πατέντας που απορρέει από την εμπειρία χιλιάδων εργατοωρών στις ναυπηγοεπισκευές και όχι μόνο. Είναι απορίας άξιο σήμερα να τυπώνουν στο 'Αμστερνταμ προπέλες και άλλα αναλώσιμα για πλοία και εδώ να μην χρησιμοποιούμε ακόμα τη τεχνολογία του 3D εκτυπωτή».