Μια «παράδοξη» συμμαχία μεταξύ ακτιβιστών για το κλίμα και των- ρυπογόνων- αεροπορικών εταιρειών δημιούργησε η πανδημία και η αναγκαιότητα των ... slot, η υποχρέωση δηλαδή των δεύτερων να πετούν ακόμα κι όταν δεν υπάρχουν επιβάτες, με μοναδικό σκοπό να διατηρήσουν τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης στα αεροδρόμια της Ευρώπης.
Μια «παράδοξη» συμμαχία μεταξύ ακτιβιστών για το κλίμα και των - ρυπογόνων- αεροπορικών εταιρειών δημιούργησε η πανδημία και η αναγκαιότητα των ... slot, η υποχρέωση δηλαδή των δεύτερων να πετούν ακόμα κι όταν δεν υπάρχουν επιβάτες, με μοναδικό σκοπό να διατηρήσουν τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης στα αεροδρόμια της Ευρώπης.
Για τους ακτιβιστές, οι πτήσεις-φαντάσματα, όπως αποκαλούνται, επιβαρύνουν το περιβάλλον χωρίς να υπάρχει λόγος, επιχείρημα που επικαλούνται και οι αεροπορικές εταιρείες, Βέβαια για τις δεύτερες το σημοντικότερο είναι η οικονομική αιμορραγία που προκαλείται από τον κανόνα της ΕΕ «εάν δεν το χρησιμοποιείς, το χάνεις». Ήτοι, από την υποχρέωση να εκμεταλλεύονται το 80% των χρονοθυρίδων που τους έχουν χορηγηθεί,στα αεροδρόμια ειδάλλως κινδυνεύουν να χάσουν το δικαίωμά τους σε αυτές για τις μελλοντικές περιόδους.
Όπως αναφέρει το cnbc, αυτός ο κανόνας που έχει βάλει η Κομισιόν είχε ανασταλεί τον Μάρτιο του 2020, με το πρώτο κύμα της πανδημίας του κορωνοϊού.
Ωστόσο, έκτοτε, οι κανόνες τέθηκαν και πάλι σε ισχύ, με τις εταιρείες να είναι αναγκασμένες αυτή τη στιγμή να χρησιμοποιούν το 50% των slots τους στα αεροδρόμια ενώ το ποσοστό πρόκειται να αυξηθεί στο 80% το καλοκαίρι.
Η γερμανική Lufthansa είναι μεταξύ αυτών των αεροπορικών εταιρειών, που έκοψε περίπου 33.000 πτήσεις κατά τη χειμερινή περίοδο, λόγω της μετάλλαξης Όμικρον. Ωστόσο, πρέπει να πραγματοποιήσει 18.000 «άδειες» πτήσεις κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου για να καλύψει την απαίτηση χρήσης θέσεων υποδοχής, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός της, Κάρστεν Σπορ.
Επίσης η θυγατρική της Brussels Airlines, θα πρέπει να πραγματοποιήσει 3.000 σχεδόν κενές πτήσεις μέχρι το τέλος Μαρτίου.
Για το ζήτημα τοποθετήθηκε και η Γρκέτα Τούνμπεργκ που με ανάρτησή της επικεντρώθηκε στην οικολογική βλάβη που προκαλούν αυτές οι πτήσεις.
«Λόγω της χαμηλής ζήτησης τον Ιανουάριο, θα είχαμε μειώσει σημαντικά περισσότερες πτήσεις», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου αλλά πρόσθεσε πως «πρέπει να πραγματοποιήσουμε 18.000 επιπλέον, περιττές πτήσεις το χειμώνα μόνο για να εξασφαλίσουμε τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης».
«Παρότι φιλικές προς το περιβάλλον εξαιρέσεις πραγματοποιήθηκαν σχεδόν σε όλα τα άλλα μέρη του κόσμου κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η ΕΕ δεν το επιτρέπει. Αυτό βλάπτει το κλίμα και είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτό που θέλει να πετύχει η Επιτροπή της ΕΕ με το πρόγραμμα για το κλίμα “Fit for 55″», πρόσθεσε.
Το πρόγραμμα «Fit for 55» εγκρίθηκε από την Κομισιόν τον Ιούλιο του 2021 για την επίτευξη του νέου στόχου της ΕΕ για μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030.
Ο κλάδος των αερομεταφορών ευθύνεται για το 14% των εκπομπών ρύπων που προκύπτουν από τις μεταφορές συνολικά, κάτι που σημαίνει ότι είναι ο δεύτερος πιο επιβαρυντικός για το περιβάλλον, μετά τις οδικές μεταφορές.
Το θέμα προκάλεσε τριβές μεταξύ της Ryanair και της Lufthansa.
Με ανακοίνωσή της η πρώτη, κάλεσε την Τετάρτη την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αγνοήσει τους ψευδείς -όπως τους χαρακτηρίζει- ισχυρισμούς της Lufthansa σχετικά με την πραγματοποίηση «πτήσεων-φαντάσματα». Η ιρλανδική εταιρεία υποστηρίζει ότι αυτοί οι ισχυρισμοί υπάρχουν μόνο και μόνο για να μπορούν να «μπλοκάρουν» τα slots (χρονοθυρίδες) της και να προστατεύεται από τον ανταγωνισμό των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναγκάσει τη Lufthansa και άλλες κρατικά επιδοτούμενες αεροπορικές εταιρείες, να απελευθερώσουν τις χρονοθυρίδες που δεν επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν,
naftemporiki.gr