Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 17 Ιανουαρίου 2007 10:16

Κερδίζει έδαφος η χρήση του Internet από επιχειρήσεις

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ,

Η ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ του Ιντερνετ από τις επιχειρήσεις, κερδίζει συνεχώς έδαφος στην Ελλάδα, η οποία κινείται πλέον κοντά στο μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ενωσης, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Eurostat. Οπως προκύπτει από τα κοινοτικά στοιχεία, 7 στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις διαθέτουν εσωτερικό δίκτυο υπολογιστών, 9 στις 10 έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο και περίπου 6 στις 10 διαθέτουν δική τους ιστοσελίδα (web site).

Ειδικότερα, το 2005, το 68% των ελληνικών επιχειρήσεων που απασχολούσε άνω των 10 εργαζόμενους είχε εσωτερικό δίκτυο ηλεκτρονικής επικοινωνίας, ενώ ο μέσος όρος στην Κοινότητα ήταν 65%. Το 92% είχε πρόσβαση στο Ιντερνετ με μέσο όρο στην Κοινότητα 91%. Μάλιστα το 56% διέθετε δική του ιστοσελίδα για την προβολή της επιχείρησης.

Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το Διαδίκτυο και για τις συναλλαγές τους (αγορές και πωλήσεις). Στην Ελλάδα το 14% των επιχειρήσεων έκανε αγορές μέσω του Ιντερνετ και το 7% πωλήσεις των προϊόντων του και των υπηρεσιών. Σε επίπεδο Κοινότητας τα ποσοστά ήταν 24% και 12% αντίστοιχα.

Το ποσοστό χρησιμοποίησης του Ιντερνετ έχει άμεση σχέση με το μέγεθος μιας επιχείρησης. Οι μικρές επιχειρήσεις που απασχολούν μεταξύ 10 και 49 εργαζόμενους διαθέτουν δικής τους ιστοσελίδα σε ποσοστό 52%. Στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις (50 με 249 εργαζόμενους) το ποσοστό φτάνει το 75% και στις επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 250 άτομα στο 83%.

Οι χώρες του κοινοτικού Βορρά έχουν και την πιο ευρεία χρήση του Διαδικτύου σε επίπεδο επιχειρήσεων. Στη Σουηδία το 85% των επιχειρήσεων διαθέτει δική του ιστοσελίδα, στη Δανία το 82% και στη Φινλανδία το 79%.

Ο τομέας των υπηρεσιών κάνει την ευρύτερη χρήση ηλεκτρονικής επικοινωνίας στην Ελλάδα με το 73% των επιχειρήσεων να διαθέτει εσωτερικό δίκτυο υπολογιστών και το 61% δική του ιστοσελίδα στο Διαδίκτυο.

Toυ ανταποκριτή μας ΝΙΚΟΥ ΜΠΕΛΛΟΥ