Σε περιδίνηση, ελέω πανδημίας, κινδυνεύει να πέσει και πάλι η βιομηχανία κρουαζιέρας, με την παράλλαξη Όμικρον να βάζει δύσκολα στον κλάδο. Μετά την «επαναφορά» της κρουαζιέρας το δεύτερο μισό της περσινής χρονιάς, οι προοπτικές για τη βιομηχανία είναι ιδιαίτερα θετικές για το 2023. Όμως η τελευταία αναφορά από τα Κέντρα Ελέγχου Νοσημάτων των ΗΠΑ, δείχνουν ότι υπήρξαν κρούσματα COVID – 19 σε 34 πλοία της Carnival σε 41 πλοία της Royal Caribbean και σε 16 της Norwegian. Των τριών μεγαλύτερων ομίλων κρουαζιέρας στο κόσμο.
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Σε περιδίνηση, ελέω πανδημίας, κινδυνεύει να πέσει και πάλι η βιομηχανία κρουαζιέρας, με την παράλλαξη Όμικρον να βάζει δύσκολα στον κλάδο. Μετά την «επαναφορά» της κρουαζιέρας το δεύτερο μισό της περσινής χρονιάς, οι προοπτικές για τη βιομηχανία είναι ιδιαίτερα θετικές για το 2023. Όμως η τελευταία αναφορά από τα Κέντρα Ελέγχου Νοσημάτων των ΗΠΑ, δείχνουν ότι υπήρξαν κρούσματα COVID – 19 σε 34 πλοία της Carnival σε 41 πλοία της Royal Caribbean και σε 16 της Norwegian. Των τριών μεγαλύτερων ομίλων κρουαζιέρας στο κόσμο.
Η εξέλιξη αυτή οδήγησε τις αμερικανικές αρχές να εκδώσουν οδηγία «αποφυγής΄ ταξιδιών με κρουαζιερόπλοια , εξαιτίας του μεγάλου όγκου επιβατών, και την Royal Caribbean να απαντά με ανακοίνωση με την οποία επισημαίνει ότι η Όμικρον έχει βραχυπρόθεσμο αντίκτυπο.
Σύμφωνα με τον όμιλο , η παραλλαγή Όμικρον είναι σημαντικά πιο μολυσματική από τις προηγούμενες και έχει ήδη γίνει η κυρίαρχη μορφή της COVID-19 στις ΗΠΑ και αλλού. Ευτυχώς, η Όμικρον φαίνεται επίσης να προκαλεί σημαντικά λιγότερο σοβαρά συμπτώματα από προηγούμενες παραλλαγές, ειδικά στα άτομα που είναι εμβολιασμένα. Η κρουαζιέρα παραμένει ένας από τους λίγους τρόπους που μπορεί κανείς να κάνει διακοπές γνωρίζοντας ότι σχεδόν όλοι που συμμετέχουν είναι πλήρως εμβολιασμένοι.
Η πρόσφατη εμπειρία στα πλοία του Ομίλου της Royal Caribbean αποδεικνύει αυτές τις παρατηρήσεις. Οι αριθμοί δείχνουν αύξηση των θετικών ατόμων χωρίς αντίστοιχη αύξηση των ατόμων που νοσούν. Από την επανέναρξη της κρουαζιέρας στις ΗΠΑ τον Ιούνιο του 2021, ο Όμιλος της Royal Caribbean έχει φιλοξενήσει 1,1 εκατομμύρια επισκέπτες με 1.745 άτομα να είναι θετικά – ποσοστό θετικότητας 0,02%. Επιπλέον, η συντριπτική πλειονότητα αυτών των περιπτώσεων δεν είχε κανένα σύμπτωμα ή μόνο ήπια συμπτώματα, με μόνο 41 άτομα να χρειάζονται νοσηλεία. Κανένα από τα κρούσματα της Όμικρον δεν ήταν σοβαρό ούτε χρειάστηκε να μεταφερθεί σε νοσοκομείο. Αυτά τα στοιχεία είναι αποτέλεσμα του ότι σχεδόν όλοι οι επιβαίνοντες είχαν εμβολιαστεί και είχαν αρνητικό τεστ πριν από την επιβίβαση.
«Η Όμικρον έχει μεγάλο βραχυπρόθεσμο αντίκτυπο σε όλους, αλλά πολλοί παρατηρητές το θεωρούν αυτό σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση του να γίνει ενδημική η COVID-19 », δήλωσε ο Richard Fain, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος. «Δεν μας αρέσει να βλέπουμε ούτε ένα κρούσμα, αλλά τα περιστατικά στα πλοία μας είναι μηδαμινά σε σχέση με αυτά που σημειώνονται σχεδόν σε οποιαδήποτε άλλη συγκρίσιμη επιχείρηση ή βιομηχανία δραστηριοποίησης. Λίγες επιχειρήσεις υπόκεινται σε τόσο έντονο έλεγχο, κανονισμούς και απαιτήσεις γνωστοποίησης σε μια πλειάδα Αρχών, και χαιρετίζουμε αυτόν τον έλεγχο λόγω της δέσμευσής μας για ασφάλεια. Σκοπεύουμε να διατηρήσουμε τον στόχο μας να προσφέρουμε τις ασφαλέστερες διακοπές στη στεριά ή τη θάλασσα και θα προσαρμόζουμε συνεχώς τις διαδικασίες μας προκειμένου να το πετύχουμε αυτό, ακόμη και στη σκιά της ταχύτατα μεταδιδόμενης Όμικρον».
Ο Chief Medical Officer του Ομίλου της Royal Caribbean, Dr. Calvin Johnson, τονίζει: «Η εταιρεία παρακολουθεί συνεχώς την εξελισσόμενη πληροφόρηση για την παραλλαγή Όμικρον. Ο αριθμός των κρουσμάτων μας έχει αυξηθεί, αλλά ο βαθμός σοβαρότητας είναι σημαντικά πιο ήπιος. Θα παραμείνουμε σε επιφυλακή και σε συνεχή επαφή με τις υγειονομικές αρχές. Για παράδειγμα, ακόμη και πριν από την Όμικρον, αποφασίσαμε να χορηγήσουμε την ενισχυτική δόση σε όλα τα μέλη του πληρώματος μας εφ΄όσον πληρούν τις προϋποθέσεις.»
Η εταιρεία παρουσίασε πτώση στις κρατήσεις και αυξημένες ακυρώσεις για δρομολόγια στο κοντινό μέλλον αλλά σε μικρότερο βαθμό από εκείνον που είχε με την παραλλαγή Δέλτα. Τα load factors για τα δρομολόγια το πρώτου εξαμήνου του 2022 παραμένουν χαμηλά σε ιστορικά επίπεδα, όπως αναμενόταν. Ωστόσο, τα δρομολόγια για το δεύτερο εξάμηνο του 2022 παραμένουν εντός ιστορικών ορίων, με υψηλότερες τιμές, με ή χωρίς μελλοντικές πιστώσεις κρουαζιέρας (FCC), με έντονη ζήτηση από την σημαντική αγορά των ΗΠΑ.
Η ταξιδιωτική βιομηχανία αντιμετωπίζει σημαντική αναστάτωση από τις αεροπορικές μεταφορές και άλλους παρόχους υπηρεσιών λόγω της εξάπλωσης της Όμικρον. Η αναστάτωση αυτή έχει σημαντικό αντίκτυπο κατά την περίοδο των εορτών, καθώς η ανάγκη αυξάνεται και η προσφορά εργασίας επηρεάζεται από την τρέχουσα αύξηση των κρουσμάτων. Παρόμοια ζητήματα επηρεάζουν τις υπηρεσίες επάνω στα πλοία της εταιρείας. Επιπλέον, η εταιρεία αντιμετωπίζει προβλήματα εξυπηρέτησης σε κάποιους προορισμούς και μέχρι σήμερα έχει προβεί σε ακυρώσεις ή σημαντικές τροποποιήσεις για 16 προορισμούς από τους 331 συνολικά. Η εταιρεία αναμένει ότι αυτά τα προβλήματα θα συνεχιστούν στο εγγύς μέλλον και στη συνέχεια θα μειωθούν καθώς ο κόσμος θα προσαρμόζεται στις εξελίξεις.
Ο Fain κατέληξε, «Μαθαίνουμε και προσαρμοζόμαστε συνεχώς καθώς η Όμικρον φαίνεται να εγκαινιάζει μια νέα φάση στον αγώνα κατά της COVID-19. Αναμένουμε ότι αυτοί οι παράγοντες θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο βραχυπρόθεσμα, αλλά είμαστε αισιόδοξοι ότι θα μας οδηγήσουν σε ένα πιο γενικευμένο αλλά λιγότερο βαρύ περιβάλλον υγείας. Συνολικά, αυτό θα μας επιτρέψει να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό μεταβατικό έτος το 2022 και ένα πολύ δυνατό 2023».