Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 28 Δεκεμβρίου 2021 17:07

Πολυετείς ναυλώσεις για δύο containerships «κλείδωσε» η Euroseas του Αρ. Πίττα

Δύο νέες πολυετείς ναυλώσεις για τα containerships του στόλου της εξασφάλισε η Euroseas του Αριστείδη Πίττα, σε μία ένδειξη ότι η ζήτηση στην αγορά παραμένει υψηλή.

Του Γιώργου Γεωργίου
[email protected]

Δύο νέες πολυετείς ναυλώσεις για τα containerships του στόλου της εξασφάλισε η Euroseas του Αριστείδη Πίττα, σε μία ένδειξη ότι η ζήτηση στην αγορά παραμένει υψηλή.

Ειδικότερα, η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία ανακοίνωσε ναύλωση για το «Evridiki G» (χωρητικότητας 2.556 TEUs και κατασκευής 2001) για μία περίοδο 36-38 μηνών, έναντι 40.000 δολαρίων ημερησίως. Η ναύλωση θα ξεκινήσει στις 1 Φεβρουαρίου 2022.

Παράλληλα, η ναυτιλιακή «κλείδωσε» ναύλωση με τις ίδιες προδιαγραφές και για το «EM Corfu» (χωρητικότητας 2.556 TEUs και κατασκευής 2001), με τη συμφωνία να τίθεται σε ισχύ στα μέσα Φεβρουαρίου 2022, όταν και θα ολοκληρωθεί ο δεξαμενισμός του πλοίου.

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε δύο νέες ναυλώσεις, διάρκειας τουλάχιστον τριών ετών για κάθε πλοίο, με υπερδιπλάσια ναύλα από αυτά των τωρινών ναυλώσεων των βαποριών. Οι νέες συμφωνίες θα αποφέρουν έσοδα από ναυλώσεις 85 εκατ. δολάρια κατ’ ελάχιστο και αναμένεται να συνεισφέρουν στα ετήσια EBITDA πάνω από 22,3 εκατ. δολάρια, ποσό που είναι περίπου 19 εκατ. δολάρια υψηλότερο από τη συνεισφορά των δύο πλοίων τους προηγούμενους 12 μήνες» τόνισε ο πρόεδρος και CEO της Euroseas, Αριστείδης Πίττας. 

Σύμφωνα με τον ίδιο, μετά τα νέα deals, η κάλυψη του στόλου σε ναυλώσεις ξεπερνά το 85% το 2022 και το 55% το 2023.

«Αναμφίβολα, η αγορά των containerships συνεχίζει να δείχνει τη δυναμική της, όπως φαίνεται από το τίμημα και τη διάρκεια των δικών μας ναυλώσεων. Εκτιμούμε ότι θα συνεχίσουμε να επωφελούμαστε από την ισχυρή αγορά, καθώς υπάρχουν δύο ακόμη πλοία που τίθενται διαθέσιμα προς ναύλωση τους επόμενους τέσσερις μήνες και δύο ακόμα αργότερα το 2022» πρόσθεσε ο κ. Πίττας.

«Την ίδια ώρα, ξεκινήσαμε να ψάχνουμε ναυλώσεις για τα δύο υπό ναυπήγηση βαπόρια μας, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου και το δεύτερο τρίμηνο του 2023 αντίστοιχα. Αν διατηρηθούν τα παρόντα επίπεδα της αγοράς, η ανανέωση των ναυλώσεων που λήγουν θα αποφέρει σημαντική αύξηση στην κερδοφορία μας, δημιουργώντας ρευστότητα για περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας και επιβράβευση των μετόχων μας» κατέληξε ο πλοιοκτήτης.

Υπενθυμίζεται ότι η Euroseas ανακοίνωσε μέσα στο καλοκαίρι την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή δύο containerships, χωρητικότητας 2.800 TEUs έκαστο, με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard. Τα πλοία, τα οποία θα είναι σχεδιασμένα με eco προδιαγραφές, κόστισαν συνολικά 76 εκατ. δολάρια.

Η εταιρεία διαχειρίζεται σήμερα ένα στόλο 16 containerships, χωρίς τις υπό ναυπήγηση μονάδες.