Για να επιτευχθεί η ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα με όλα τα δυνατά μέσα, το υπουργείο Περιβάλλοντος της Φινλανδίας εξετάζει επί του παρόντος κατά πόσο θα μπορούσαν τα φορολογικά κίνητρα να ενθαρρύνουν τις γυναίκες να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Για να επιτευχθεί η ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα με όλα τα δυνατά μέσα, το υπουργείο Περιβάλλοντος της Φινλανδίας εξετάζει επί του παρόντος κατά πόσο θα μπορούσαν τα φορολογικά κίνητρα να ενθαρρύνουν τις γυναίκες να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το ένα πέμπτο των εκπομπών στη Φινλανδία προέρχεται από τις μεταφορές, εκ των οποίων το 53% από επιβατικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με το υπό εξέταση σχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος που στοχεύει σε μια κοινωνία ουδέτερη από άνθρακα, το μερίδιο των βιοκαυσίμων που χρησιμοποιούνται στην οδική κυκλοφορία θα μπορούσε να φτάσει το 100% έως το 2025, εάν επιλυθούν τα προβλήματα διανομής.
Και μέχρι το 2030, η χώρα θα πρέπει να έχει τουλάχιστον ένα σημείο ολονύκτιας φόρτισης ανά εκατό ηλεκτρικά οχήματα και το μερίδιο των νέων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι κοντά στο 100%, από το σημερινό 30%.
Το πιο αμφιλεγόμενο σημείο του σχεδίου, όπως αναφέρει το Euractiv, είναι η ιδέα για παροχή προσωρινών κινήτρων, όπως χαμηλότερος φόρος οχημάτων ή επιδότηση για τις γυναίκες που αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτή τη στιγμή, τα νοικοκυριά μπορούν να λάβουν επιδότηση 2.000 ευρώ για ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα με μέγιστη τιμή 50.000 ευρώ.
Η πρωτοβουλία αμφισβητήθηκε από τον βουλευτή της αντιπολίτευσης του Εθνικού Κόμματος Συνασπισμού, Χάικι Βέστμαν, ο οποίος υποστήριξε ότι η πολιτική για τις μεταφορές δεν πρέπει να αναμιγνύεται με τη λεγόμενη «κουλτούρα αφύπνισης».
naftemporiki.gr