Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 17 Δεκεμβρίου 2021 13:56

Νικόλας Τσάκος: Παίξαμε άμυνα στην πανδημία – Στα ύψη οι τιμές ναυπήγησης

«Άμυνα» απέναντι στις συνθήκες που επέφερε η πανδημία έπαιξε η Tsakos Energy Navigation, όπως είπε ο επικεφαλής της, Νικόλας Τσάκος ενώπιον αναλυτών, με αφορμή τα αποτελέσματα εννεαμήνου.

«Άμυνα» απέναντι στις συνθήκες που επέφερε η πανδημία έπαιξε η Tsakos Energy Navigation, όπως είπε ο επικεφαλής της, Νικόλας Τσάκος ενώπιον αναλυτών, με αφορμή τα αποτελέσματα εννεαμήνου.

«Όταν η κατάσταση είναι δύσκολη, πρέπει να ξεκινήσεις να παίζεις άμυνα. Δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε στις παρούσες συνθήκες. Περισσότερα από 20 εκατ. δολάρια του budget αφορούν άμεσες ή έμμεσες επιβαρύνσεις σχετιζόμενες με την πανδημία. Έπρεπε να δρομολογήσουμε πλοία για αλλαγές πληρωμάτων με τεράστια κόστη. Την ίδια ώρα, έπρεπε να περιμένουμε έξω από κινεζικά λιμάνια για δύο εβδομάδες. Είναι ένα δύσκολο μονοπάτι, αλλά νομίζω ότι η ομάδα μας το ξεπέρασε με επιτυχία» σχολίασε ο Δρ. Τσάκος.

Μάλιστα, η ναυτιλιακή αντιμετώπισε αυτές τις δυσκολίες εν μέσω μίας πολύ κακής ναυλαγοράς στα δεξαμενόπλοια, που είναι και ο κύριος κλάδος δραστηριοποίησής της. «Οι εννέα μήνες και κυρίως το τρίτο τρίμηνο του 2021 ήταν μία από τις χειρότερες περιόδους όσο θυμάμαι. Διάβαζα ότι ήταν το χειρότερο τρίμηνο των τελευταίων 20 ετών» τόνισε ο Δρ. Τσάκος.

 

Γιατί αισιοδοξεί

 

Ωστόσο, η ΤΕΝ κατόρθωσε, σύμφωνα με τον ίδιο, να διατηρήσει μία σταθερή πορεία. «Ο μοντέρνος στόλος μας, η στρατηγική μέγιστης αξιοποίησής του και οι μακροπρόθεσμες σχέσεις μας προσφέρουν καλές προοπτικές ανάπτυξης» σχολίασε.

Υπό αυτό το πρίσμα, ο Δρ. Τσάκος εμφανίστηκε αισιόδοξος για τη συνέχεια. «Ξέρουμε ότι το τέταρτο τρίμηνο, το οποίο ολοκληρώνεται σύντομα, αναμένεται να είναι σημαντικά καλύτερο για την εταιρεία μας, λόγω των μέτρων που λάβαμε. Συνολικά 17 πλοία υποβλήθηκαν σε δεξαμενισμούς, ορισμένα εκ των οποίων σε πρόωρους δεξαμενισμούς, προκειμένου να είναι έτοιμα, όταν η αγορά γυρίσει σε θετικά επίπεδα» επεσήμανε.

 

Σημάδια ισχυρής ανάκαμψης εμφανίζει η αγορά των product carriers, σύμφωνα με τον Δρα Τσάκο. «Πρόκειται για μία ισχυρή αγορά στη Δύση αυτήν τη στιγμή. Έχουμε 36 product carriers, το 1/3 των οποίων αξιοποιούν πλήρως σήμερα την αγορά spot, μέσα από τις συμφωνίες που έχουμε κάνει με σχήματα (pools) διαχείρισης στόλων» τόνισε ο πλοιοκτήτης και συμπλήρωσε:

«Επιπλέον, σε μακροπρόθεσμη βάση, η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας ανακοίνωσε ότι είναι πολύ πιθανό, λόγω έλλειψης ενέργειας, να έχουμε ένα σημαντικό contango το Φεβρουάριο του 2022, παρόμοιο με αυτό που συνέβη δύο χρόνια πριν, με το ξέσπασμα της πανδημίας. Αν τα μισά από αυτά είναι σωστά, είμαστε έτοιμοι για ένα πολύ καλύτερο πρώτο τρίμηνο σίγουρα».

Σημειώνεται ότι η εμφάνιση της πανδημίας επέφερε άνευ προηγουμένου ναύλα στα δεξαμενόπλοια, τα οποία, όμως, διόρθωσαν απότομα τους επόμενους μήνες, παραμένοντας σε υποτονικά επίπεδα μέχρι σήμερα.

Ο εφοπλιστής στάθηκε, ακόμη, και στην εξαιρετική ναυλαγορά μεταφοράς LNG, καθώς η ΤΕΝ ελέγχει και τρία LNG carriers, ένα εκ των οποίων θα παραδοθεί σύντομα από τα ναυπηγεία. «Η αγορά LNG θυμίζει την αγορά των containerships» τόνισε ο Δρ. Τσάκος, δίνοντας έμφαση στην επικερδή ναύλωση που εξασφάλισε για το νεότευκτο βαπόρι.

 

«Εκτόξευση» των τιμών στα ναυπηγεία

 

Ο Δρ. Τσάκος αναφέρθηκε, τέλος, και στις ενισχυμένες τιμές στα ναυπηγεία, γεγονός που καθυστερεί την άσκηση option για τη ναυπήγηση ενός ακόμη shuttle tanker.

«Η τιμή του χάλυβα έχει εκτοξευτεί. Οι τιμές νεότευκτων, η αξία του στόλου μας και των υπό ναυπήγηση πλοίων μας έχουν αυξηθεί τουλάχιστον κατά 30%» τόνισε.

Βάσει του συμβολαίου ναυπήγησης shuttle tankers που είχε υπογράψει η εταιρεία, το ένα έχει παραδοθεί, το δεύτερο θα παραδοθεί τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο και σήμερα διεξάγονται διαπραγματεύσεις για την άσκηση και της τελευταίας option.

Ο στόλος της ΤΕΝ αποτελείται από 71 πλοία, χωρητικότητας 8 εκατ. dwt. Το πρόγραμμα ναυπηγήσεων περιλαμβάνει ένα LNG carrier, ένα suezmax DP2 shuttle tanker και τέσσερα aframaxes.

naftemporiki.gr